Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - فارس مصوب شده است است.

عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر _فارس  به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده که انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر - فارس سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت جذب و پیمانکار پروژه نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این پروژه در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد.

گراوند اضافه کرد: سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری، ۲هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.

استاندار بوشهراظهار کرد: "به نظر من در دولت‌هایی که منابع مالی خوبی در اختیار داشتند پروژه راه آهن بوشهر - فارس باید انجام می‌شد اما امروز این پروژه در سخت‌ترین شرایط مالی کشور از مسیر بوشهر به سمت فارس آغاز شد."

وی تاکید کرد: هر چند یک سری مصوبه‌های کاغذی که از سال ۸۵ باید پروژه راه آهن بوشهر - فارس آغاز و تا سال ۹۰ مورد بهره برداری قرار گیرد وجود داشت ولی هیچ رد پایی از مصوبه شورای اقتصاد بعنوان مصوبه‌های قانونی و تاثیرگذار برای این پروژه در گذشته وجود نداشته است اما امروز این پروژه با تلاش مسئولان استان و نمایندگان مجلس دهم از مصوبه شورای اقتصاد برخوردار است.

گراوند افزود: مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز  تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است اما در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

وی گفت: قرار بود این پروژه از محل فاینانس اجرا شود و طرف مقابل پای کار آمد و تفاهم نامه امضا شد اما با برهم خوردن برجام به طور قطع برای چنین پروژه‌هایی محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود که اگر آن موانع و کارشکنی‌ها نبود به طور یقین در این پروژه بیشتر کار می‌شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در روزها و ماه‌های آینده پروژه راه آهن بوشهر - فارس از سمت فارس هم شروع شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پروژه راه آهن بوشهر - فارس یکی از راه‌ آهن هایی است که اجرای آن برای منطقه ضروری است به همین دلیل تخصیص منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشی در اجرای پروژه از دو جبهه کاری ضروری است و حتی باید فضایی فراهم شود که ما بقی قطعات این پروژخ نیز به سمت انتخاب پیمانکار برود.

وی اضافه کرد: اه آهن بوشهر - شیراز یکی از پروژه های حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این پروژه متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: اهمیت پروژه راه آهن بوشهر نه تنها برای استان بلکه برای توسعه کشور هم مهم است و روند توسعه استان را شتاب می‌دهد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود در این دولت بتوانیم به وظیفه خود در مقابل اجرای این پروژه اقدام شود و این کارها باعث می‌شود این پروژه در هر دولتی که باشد اجرا شود. 

گراوند گفت: در زمان حاضر قطعه 10 الف و ب  پروژه راه آهن بوشهر - فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با اجری تونل‌ها و پل‌ها این درصد افزایش یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر - فارس در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است و سال گذشته نیز با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته اما به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن جذب و در زمان حاضر نیز فعال است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای اقتصاد راه آهن بوشهر شیراز مجلس شورای اسلامی برجام استان فارس استاندار بوشهر مجلس دهم پروژه راه آهن بوشهر استاندار بوشهر میلیارد تومان شورای اقتصاد سخت ترین مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان سمنان در بخش عمرانی مصوب شده بود گفت: اعتبار مصوبات پیشنهادی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان چند برابر دور قبل است. - اخبار استانها -

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: بیش از 106 درصد از اعتبارات مصوب نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان، آیت‌الله رئیسی 24 دستور ویژه نیز در کنار مصوبات سفر برای توسعه استان سمنان صادر کرد افزود: علاوه بر تحقق 106 درصدی اعتبارات مصوب سفر نخست دولت به استان سمنان، همه دستورهای ویژه رئیس جمهور در این سفر محقق شده است.

به گفته استاندار سمنان، در دور نخست سفر هیئت دولت به استان سمنان 145 مصوبه در قالب 137 طرح و پروژه با اعتبار 3280 میلیارد تومان در بخش عمرانی مصوب شد.

هاشمی اضافه کرد: با صرف کامل اعتبارات سفر نخست، 26 طرح و پروژه از پروژه‌های دور نخست سفر دولت تکمیل شده، 86 پروژه که کار آن با کندی پیش می‌رفت اکنون با سرعت قابل توجه در حال اجرا بوده و اجرای 25 پروژه نیز در دست پیگیری است.

وی از کم‌آبی، جمعیت و راه به عنوان عمده‌ترین مشکلات استان سمنان نام برد و افزود: در این سفر سعی شده است تا به مشکلات اساسی استان سمنان در قالب مصوبات سفر توجه شود.

استاندار سمنان از احیای 201 واحد 100 درصد راکد صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان سمنان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد و افزود: فردا جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور در یکی از واحدهای صنعتی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد