Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@15:54:59 GMT

راز کوچه شیروانی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۴۳۲

راز کوچه شیروانی

همشهری آنلاین- علی الله سلیمی: کتاب پیشنهادی برای مطالعه در این هفته، رمان«راز کوچه شیروانی» نوشته لیلا بابایی فلاح است که از سوی انتشارات آموت منتشر شده و درباره یک راز است که در کوچه شیروانی نهفته است. نویسنده با یک برنامه‌ریزی زمانی در طول داستان، به شکل قطره چکان اطلاعات مورد نیاز را به مخاطبان می‌رساند تا ضمن برخورداری از یک قصه رئال اجتماعی، قدم به قدم به مرکز حادثه نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً بسیاری از ویژگی‌های داستان‌های معمایی پلیسی در این رمان رعایت شده است. در فصل اول داستان حادثه مرگ شخصیت یحیی اتفاق می‌افتد، بدون هیچ‌گونه سرنخی و با کلی حدس و گمان از سوی مخاطب. بنابر این همان‌طور که طبیعت این‌گونه داستان‌هاست، چشم مخاطب به گذشته است. به رازهایی که اگر برملا شود، راز مرگ یحیی هم بر ملا خواهد شد. در فصل‌های بعدی، نویسنده قدم به قدم به گذشته برمی‌گردد و تا حدودی راز مرگ یحیی برملا می‌شود. البته به شکل ظاهر قضیه، چون نشانه‌هایی در متن وجود دارد که علت مرگ را به مسئله دیگری پیوند می‌زند. شخصیت مقابل یحیی، زنی میانسال به نام شهین است که از ابتدای داستان، شخصیت محوری قصه محسوب می‌شود. با توجه به اینکه نظرگاه داستان دانای کل محدود معطوف به شخصیت شهین است، مخاطب از ابتدای داستان با این شخصیت همراه می‌شود تا قدم به قدم به نقطه ثقل داستان نزدیک شود. در میانه‌های داستان، خواننده تقریباً به یقین می‌رسد که راز کوچه شیروانی در دل شهین نهفته است. بنابر این، همراه با این شخصیت به هزارتوی ماجراهای زندگی او در گذشته وارد می‌شود ولایه‌های اسرارآمیز زندگی او را یکی پس از دیگری کنار می‌زند تا به اصل ماجرا برسد؛ ماجرایی که شعاع زمانی حدود بیست و پنج سال را دربر می‌گیرد. 

کد خبر 526630 برچسب‌ها محله همشهری محله کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری پایتخت کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله پایتخت کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

به گفته شهروند خبرنگار ما کوچه فرعی بین حافظ ۷ و خیابان میرانی ۳ واقع در بلوار حافظ شهرستان کهنوج استان کرمان فاقد امکانات رفاهی است، از سال ۹۰ حدود ۱۰ خانواده در این منطقه ساکن هستند، اما در این ۱۲ سال کوچه مشخصی برای این منطقه تعیین نشده و همینطور با مشکلاتی از قبیل برق، آب لوله کشی و گاز شهری مواجه هستند و همینطور فاقد سطل زباله مکانیزه است و زباله‌ها جمع آوری نمی‌شود عده‌ای نیز اقدام به آتش زدن زباله‌ها می‌کنند که بسیار کار خطرناکی است. همچنین این محله فاقد سیستم روشنایی است

بار‌ها از مسئولان مشکلاتمان را پیگیری کرده ایم، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و بار‌ها به ساکنان گفته شده مشکل بودجه وجود دارد. به گفته ایشان کوچه‌های حومه آنها همگی روکش آسفالت دارند اما این کوچه با کوچکترین باران این گل آلود می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - کرمان

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان