Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سیروس گرجستانی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون، که صبح امروز (۱۲ تیر ماه) بر اثر سکته قلبی درگذشت، از جمله بازیگران سرشناس بود و آثار بسیاری را از خود در عرصه بازیگری بر جای گذاشت. تاریخ انتشار: 14:18 - 12 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۰۸۶

خبرگزاری میزان - سیروس گرجستانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود که در ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم گرجستانی در سریال ها و مجموعه های مختلف تلویزیونی و سینما به ایفای نقش پرداخته بود.

سياوش گرجستانى فرزند بازیگر پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با خبرگزاری ميزان گفت: پدرم «سيروس گرجستانى» صبح امروز (12 تیر ماه) بدون داشتن هيچ گونه زمينه بيمارى بر اثر سكته قلبى در منزل درگذشت.

وى پيرامون اينكه آيا گرجستانى داراى بيمارى كرونا بوده يا خير اظهار كرد: پدر كاملا حالش خوب بود و كرونا مبتلا نشده بود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

 

از جمله سریال‌های او می توان به «متهم گریخت»، «زن بابا»، «خوش نشین‌ها»، «همسران»، «کیف انگلیسی» و «گاوصندوق» اشاره کرد. همچنین در فیلم های سینمای مانند «شکار خاموش»، «پا تو کفش من نکن»، «قانون مورفی»، «نهنگ عنبر ۲» و بسیاری دیگر از فیلم ها نیز به ایفای نقش پرداخت.  

نگاهی به زندگی سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی با نام اصلی علی اکبر محمودزاده گرجستانی متولد ۱۳۲۳ در بندر انزلی و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر و دارای چهار دختر و یک پسر است.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۸ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد.

گرجستانی همچنین در عرصه ورزش هم فعالیت داشت و به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال در تیم فوتبال شاهین بود.

از فیلم های سینمایی که این بازیگر در آن حضور داشته می توان به «پا تو کفش من نکن»، «ناردون»، «بله برون»، «سیزده گربه روی شیروانی« و از سریال ها نیز «آنام»، «نوار زرد»، «کلاه پهلوی»، «سه دونگ سه دونگ»، «زن بابا»، «خوش نشین ها» و «مامور بدرقه» اشاره کرد.

***بازیگر نقش «اباقطام» بازیگری تواتمند بود

خبرگزاری میزان در سال 95 مصاحبه ای  با سیروس گرجستانی، که بازیگر نقش «اباقطام» در سریال تلویزیونی «امام علی (ع) » بود داشته است که در ادامه از نظر می گذرد.

سیروس گرجستانی پیرامون ایفای نقش «اباقطام»بیان کرد: زمانی که برای ایفای نقش «اباقطام» از سوی داوود میرباقری انتخاب شدم، توانستم با این شخصیت به خوبی ارتباط برقرار کنم.

وی با اشاره به ویژگی ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف در سریال‌های تاریخی ابراز کرد: در سریال «امام علی (ع)» شخصیت‌هایی وجود داشتند که در مورد بسیاری از آن‌ها در تاریخ مطالبی آمده است و برای بازی آن‌ها به راحتی می‌شود تحقیق کرد، اما در خصوص برخی از شخصیت‌های تاریخی هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و بازی در قالب آن‌ها بسیار سخت است چرا که بازیگر باید خودش نقش را خلق کند.

گرجستانی تصریح کرد: مالک اشتر از جمله شخصیت‌هایی است که اطلاعات بسیاری درباره او در تاریخ وجود دارد و کافی است که فرد با کسب اطلاعات و با بهره گیری از تکنیک‌هایی خاص، درجهت ایفای آن نقش گام بردارد، اما در مورد نقشی مانند «اباقطام» اطلاعات چندانی وجود ندارد و بنده برای ایفای آن چندان پیشینه‌ای نداشتم.

ایفاگر نقش «اباقطام» در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: با توجه به اینکه در مورد شخصیت «اباقطام» اطلاعات چندانی وجود نداشت، ایفای آن نقش برای من سخت بود، اما در مقابل، ایفای نقشی مانند نقش که در سریال شهریار داشتم برای من آسان‌تر از آن نقش تاریخی بود.

این بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون کشورمان همچنین افزود: زمانی که نقش «اباقطام» در سریال امام علی (ع) را بازی می‌کردم سعی کردم با قرار گرفتن در آن فضا با شرایط آن دوران همزاد پنداری کنم.

وی همچنین یادآور شد: نحوه ساخت سریال‌ها در زمانی که آثاری همچون امام علی (ع) ساخته شد با زمان فعلی تفاوت بسیاری دارد و آدم‌های حاضر در آثار نمایشی آن زمان هم با آدم‌های امروز متفاوت هستند.


گرجستانی با اشاره به تغییرات در زمینه‌های دیگر گفت: تلویزیون هم از زمان ساخت سریال امام علی (ع) تا الان تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تصویربرداری سریال امام علی (ع) ۱۸ ماه طول کشید در حالی که اگر الان برای ساخت چنین اثری تصمیم بگیرند دست کم ۶ سال زمان می‌برد. کار با کارگردان سریال امام علی (ع) برای من جذاب بود و به همین دلیل پیشنهاد حضور در این اثر تاریخی را پذیرفتم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی سیروس گرجستانی سریال امام علی ایفای نقش سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولخرجی بچه پولدارها برای زیبایی‌شان خبرساز شد

              گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

ولخرجی بچه پولدارها برای زیبایی‌شان خبرساز شد 

دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند


با این اختراع، از مسواک زدن بی‌نیاز می‌شوید


ماهایا پطروسیان با این استوری پیجش را به روز کرد


استوری بامزه آناهیتا همتی از حرکت یک طرفدارش


سر یک خانم مدل بعد ازدواج با پیرمرد ثروتمند کلاه رفت
عکسی متفاوت از «اعظم» سریال متهم گریخت


مهمانداران شیک سریال نون‌خ در کنار سعید آقاخانی عکس گرفتند


عکس دیده نشده از بازیگر شب‌های برره با همسرش


باتری به باتری کردن ماشین؛ خطرات و عوارض آن


این افراد، پای ثابت مراکز همسرگزینی هستند


چایی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد


احمقانه‌ترین دلیل‌های دنیا برای طلاق که کاملا مضحک است


ترفند جدیدی که برای فرار از مالیات افشا شد


قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران چند؟


تغییر چهره تلخ رونالدینهو در ۴۴سالگی!


تصویری از ویلایی که نتانیاهو در آن پنهان شد


ماجرای کشف جسد یک پیرمرد در رودخانه


جزییات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها


تصویری جالب از بازیگر سریال «جومونگ» پس از ۱۵ سال

دیگر خبرها

  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • ولخرجی بچه پولدارها برای زیبایی‌شان خبرساز شد
  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • «نون خ ۵» پربیننده‌ترین سریال نوروزی شد
  • بازیگرم، نه مأمور امنیتی
  • پایان سریال نون خ ۵ چه می‌شود؟
  • نون خ ۵ به زودی تمام می‌شود!
  • «نون.خ ۵» تا چه زمانی پخش می‌شود؟