Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:57:57 GMT

سالانه ۷۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۵۴۱

سالانه ۷۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

دکتر افسانه اقبال نیا روز پنجشنبه در همایش آغاز به کار شعبه مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعبت العلاج ایران در بروجرد و کارگروه بین المللی دبیرخانه نهج البلاغه که در سالن اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: میزان شیوع سرطان رو به افزایش است بطوریکه هر ۴۰ دقیقه یک زن در کشور به سرطان سینه مبتلا میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سرطان سینه یکی از خوش خیم ترین انواع سرطان است که در صورت تشخیص به موقع به راحتی به درمان پاسخ می دهد ولی متاسفانه به دلیل عدم آموزش و عدم آگاهی مردم نسبت به این سرطان علائم اولیه این بیماری جدی گرفته نمی شود و با پیشرفت علائم درمان های سخت را باید در پیش گرفت و حتی گاه با پیشرفت بیماری ممکن است درمان به نتیجه نرسد.

اقبال نیا با تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بیان کرد: سرطان سینه علائمی دارد که در صورت تشخیص این علائم در مراحل اولیه با اتخاذ درمان های همراه با جراحی محدود و استفاده از دارو درمان پذیر است ولی هر چقدر بیماری پیشرفت کند جراحی های گسترده تری را باید در پیش گرفت و با بالا بردن آگاهی زنان می توان گام موثری در تشخیص زودهنگام و درمان این بیماری برداشت.

مسئول آموزش خانه کارگر کشور گفت: بسیاری از زنان با ابتلا به سرطان دچار بحران های روحی می شوند و بدون استثنا همه می گویند چرا من؟! که این زنان باید مورد حمایت روحی و در مرحله بعد مورد حمایت های اقتصادی قرار گیرند تا به توانمندی مورد انتظار برسند.

وی با تاکید بر ارائه آموزش ها به زبان ساده گفت: باید زنان مبتلا به سرطان سینه در حتی دورافتاده ترین نقاط و روستاهای کشور شناسایی شوند و با زبانی ساده و به زبان خودشان آنها را مورد آموزش قرار داد ؛ زنان باید با مشاهده اولین نشانه های سرطان نسبت به درمان اقدام کنند.

اقبال نیا با اشاره به راه اندازی کمپین آگاهسازی جامعه نسبت به سرطان سینه گفت: در بسیاری از استان ها این کمپین شروع به کار کرده است و حتی در دورترنی نقاط روستایی کشور اکنون به بانوان در این زمینه آموزش هایی داده می شود.بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان با تشخیص به موقع سرطان سینه در آنها درمان شده است.

مسئول آموزش خانه کارگر کشور یادآور شد: بسیاری از بانوان خارج از کشور حتی به این کمپین پیوسته اند و درمان خود را با ما در این کمپین دنبال می کنند و اکنون پزشکان بسیاری به ما پیوسته اند و در درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه با ما همکاری می کنند به اینصورت که ما بیمار را به آنها معرفی می کنیم و آنها هم بصورت رایگان بیمار را وارد درمان می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرطان نامی سیاه و تاریک و ترسناک دارد گفت: بیمار سخت می تواند با سرطان کنار بی آید و آن را بپذیرد و خانواده و بچه های خانه را ممکن است بر اثر ابتلای مادر به سرطان تحت تاثیر قرار گیرند و دچار مشکلات و آسیب هایی شوند. علاوه بر این مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین داروهای مورد نیاز هم مشکل این بیماران را چندین برابر می کند.

اقبال نیا با اشاره به تحریم های دارویی که وجود دارد گفت: در هر حال بیماران مبتلا به سرطن مجبورند داروهایی گران قیمت را تهیه کنند و این از توان همه بر نمی آید لذا در این کمپین حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نیز انجام می شود و ضمن استفاده از ظرفیت خیرین تلاش می شود بانوان مبتلا به سرطان نیز به یک توانمندی برسند تا با مشارکت های اقتصادی که دارند بتوانند بخشی از مشکلات مالی خود را مترفع سازند.

وی با تاکید بر اینکه صدای ما باید به گوش مسئولان برسد گفت: بخشی از داروهای سرطان سینه از طریق پیگیری نمایندگان در مجلس باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد و درمان با پروتز سینه در بانوانی که سینه آنها بر اثر جراحی قطع می شود نیز اگر مشمول بیمه قرار گیردمی تواند نقش موثری در درمان روحی و جسمی بانوان مبتلا به سرطان سینه داشته باشد که ما از نمایندگان مردم این انتظار را داریم که این موارد را پیگیری کنند.

مسئول آموزش خانه کارگر کشور بیان کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان سینه توان تامین داروهای گران قیمت خود را ندارند باید راهکارهایی در پیش گرفت تا زنان بتوانند با سطحی از توانمندی برسند که بتوانند بخشی از مشکلات مالی خود و خانواده را که بر اثر بیماری سرطان بیشتر می شود را تامین کنند.

اقبال نیا با اشاره به فعالیت مرکز آموزش خانه کارگر بروجرد گفت: آموزش های مرتبط با سرطان سینه در هر منطقه ای باید پیگیری شود و تمام این آموزش ها از صفر تا صد بصورت رایگان است و در عین حال هر کسی تمایل داشته باشد می تواند به این پویش بپیوندد تا بتوان به نتیجه ای رسید که یک بیمار رنج کمتری بکشد.

دبیر همایش همایش آغاز به کار شعبه  مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعبت العلاج ایران در بروجرد گفت: این مرکز هم  اکنون در ۳۱ استان کشور شعبه های آن شروع به کار کرده اند تلاش این مرکز بر این امر استوار است تا بتوان بخشی از مشکلات درمانی، مالی و اشتغال بیماران را رفع کرد یعنی با ایجاد زمینه هایی برای اشتغال بیماران مبتلا به سرطان به آنها کمک کرد.

حسین کردی افزود: ارئه آموزش هایی به منظور ارتقای آگاهی جامعه نسبت به بیماری های صعب العلاج یکی دیگر از محورهای این مرکز همیاری است .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای این همایش، کارگروه دبیرخانه نهج البلاغه است، گفت: این کارگروه بر این محور تلاش دارد تا شیعیان جهان به یک یکپارچگی و انسجام در جهان برسند و با راه اندازی انجمن های بین المللی در این زمینه می توان به این هدف رسید.

برچسب‌ها بروجرد سرطان سینه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد سرطان سینه لرستان بروجرد سرطان سینه لرستان بیماران مبتلا به سرطان مبتلا به سرطان سینه آموزش خانه کارگر اقبال نیا آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟

گروه اقتصاد و درآمد : محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، امروز در جلسه علنی مجلس در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر، درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس، برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشته است، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند و مجلس چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرده، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

به گزارش جماران، قالیباف در نشست علنی مجلس تاکید کرد: آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

 

انتقادات نمایندگان مجلس از عدم اجرای تعهدات در تامین نیازهای دارویی کشور تا جایی پیش رفت که نمایندگان کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی را ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ دانستند و ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه را به رای گذاشتند.

این اظهارات ریس مجلس در حالی مطرح شد که در آخرین روز فروردین ماه، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، در جریان بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان «کوثر سمنان»، خبر خوشی برای بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنها داشت. او با بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه ریزی است، گفته بود در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوار‌ها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم. به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

با اینکه جامعه و نظام سلامت کشور نیاز فراوانی به تحقق این وعده ها دارد و اجرایی شدن آن خصوصا برای اقشار محروم که بعضا به دلیل ناتوانی در تامین داروی مناسب که با قیمتهای گزافی به فروش می رسند، جان خود را از دست می دهند، اهمیت زیادی دارد، اما انتقاد از وضعیت بغرنج تامین دارو و هزینه درمان در ماه ها و هفته های پیش، پرتکرارتر از گذشته مطرح می شود.

حتی حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس در ماه های گذشته گفت: در برخی از بیمارستان‌ها تا وقتی از بیمار سکه و دلار نگیرند بیمار را عمل و درمان نمی‌کنند، باید وزارت بهداشت فکری کند چون این موضوع مشکل اساسی در کشور است.

علاوه بر این، گزارشها حاکی از این است که در هفته های گذشته، قیمت داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی رشد چند برابری داشته و تامین آن با مشکلات متعددی برای خانواده ها همراه است.

رایگان شدن درمان انواع سرطان ها در حالی نوید داده می شود که بررسی ردیف های بودجه ای سال 1403 که در جریان لایحه ای به مجلس تقدیم شده، نشان می دهد ردیف های بودجه ای مرتبط با تامین دارو و امور بیماریهای خاص هم حال و روز خوشی ندارند.

هر چند که بودجه قابل توجهی برای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی کشور درنظر گرفته شده است، اما این بودجه در راستای تامین تجهیزات است و نه کمک به تامین ارز واردات دارو یا درمان بیماران خاص و صعبت العلاج، همچنان که ردیف بودجه کاهش نرخ داروهای ساخته شده، مواد اولیه دارو، واکسن، یرخشک، کیت و کیسه خون و مواد مصرفی پزشکی رد 3درصدی داشته و به سازمان بیمه سلامت مرتبط با اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده با پوشش بیمه درمان، هیچ بودجه ای تعلق نگرفته است.

علاوه بر اینها، رشد بودجه کمک به انواع خیریه های مرتبط با درمان بیماریهای خاص، سرطانی و ام. اس. که اسامی آنها در ردیف بودجه ای ذکر شده، منفی بوده است. براساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس ، در شرایطی که کشور با تورم رسمی بالای 40درصد روبرو است، رشد بودجه 23 درصدی برای وزارت بهداشت تخصیص داده شده است.

         

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران