Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان خوزستان گردآوری‌ شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان خوزستان گردآوری‌ شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا بلوطی‌میرزا مدیرکل گمرکات خوزستان در نشست بررسی مشکلات بندر اروندکنار اظهار داشت: با ارتقا بندر اروندکنار به بندر تجاری زمینه واردات کالاهای مجاز از این بندر فراهم شد.

وی افزود: موقعیت خاص و استراتژیک بندر اروندکنار نسبت به سایر گمرکات استان باعث شده تا زمینه بهتری برای تجارت و ترانزیت کالا از این بندر فراهم شود. با توجه به موقعیت استراتژیک بندراروندکنار اتصال این بندر به راه‌آهن کشور از طریق راه‌آهن بندر امام - خرمشهر وجود دارد

بلوطی میرزا به فاصله نزدیک بندرتجاری اروندکنار به بنادر کشورهای همجوار و نقش آن در گسترش صادرات غیرنفتی اشاره کرد و افزود: یکی از سرمایه‌گذاران برای توسعه بندر و استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کالا در بندر اروندکنار اعلام آمادگی کرده است.

سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:کارهای خوبی در بخش کشاورزی در اروندکنار انجام شده ولی برخی از کمبودها نیز وجود دارد که نیاز به پیگیری بیشتر دارند.

مولوی مردم مرزنشین را مرزبان و مدافع نظام دانست و افزود: برای کاهش مشکلات اقتصادی و معضلات امنیتی و توسعه یکپارچه منطقه باید تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شتاب بیشتری پیدا کند، در شرایط فعلی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر به‌سزایی در توسعه مبادلات تجاری ایفا خواهد کرد.

بندر اروندکنار شهری از توابع شهرستان آبادان در استان خوزستان است که در 50 کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته که دارای ذخایر نفتی و بندر تجاری است. رونق در بندر تجاری، گمرک و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان مطالبه جدی مردم شهر بندری اروندکنار است.

ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در خوزستان

غلامرضا شریعتی در آئین بهره‌برداری آزمایشی از پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری یکی از مواردی است که در سه سال اخیر پیگیر انجام آن در استان خوزستان بودیم.

وی افزود: زمان‌بر بودن این پروژه به‌‌دلیل این است که می‌خواستیم پروژه به‌صورت کامل انجام شود و شاهد خروجی خوبی در این زمینه باشیم و در پروژه مذکور تمامی ادارات سهم دارند و وظایف آنها نیز عنوان شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: این پنجره واحد باعث سرعت بخشی به‌ کار، احترام به ارباب‌رجوع و شناسایی دستگاه‌های کم‌کار می‌شود.

از گوشه‌وکنار ایلام|400 پرونده جهیزیه برای دریافت کمک هزینه ازدواج درایلام پشت نوبت هستنداز گوشه و کنار خراسان‌جنوبی|60 تن عسل در ‌استان تولید شداز گوشه و کنار خوزستان| پرداخت زکات از سوی کشاورزان خوزستانی 30 درصد رشد داشته است
شریعتی با بیان اینکه این پروژه کار بسیار بزرگی است، عنوان کرد: در این راستا دولت پنج سال پیش وزارت اقتصاد و دارایی را موظف به انجام این کار کرد که تاکنون این وزارت خانه موفق به اجرای آن نشده است.

اطفا آتش در مرکز پسماند صفیره

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در پی آتش‌سوزی در پسماند صفیره در مسیر برومی، آتش‌نشانان از دو ایستگاه عملیاتی برای اطفای این آتش‌سوزی اعزام شدند.

ابراهیم قنبری گفت: عصر سه‌شنبه 10 تیرماه بنابر گزارش آتش‌سوزی در پسماند صفیره آتش‌نشانان از ایستگاه‌های 66 و 63 آتش‌نشانی اهواز برای اطفای این آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی که مثل همیشه در سطحی وسیع اتفاق افتاده بود، ساعت 18 و 28 دقیقه اطلاع‌رسانی شد و آتش‌نشانان با سه دستگاه خودرو حریق و یک دستگاه خودرو تانکر آب‌رسان، بیش از سه ساعت درگیر اطفا کرده بود.

اعمال محدودیت‌‌های کرونایی از سوی ستاد ملی کرونا در 9 شهر خوزستان

رضا نجاتی عصر سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خورستان با اشاره به اعمال محدودیت‌‌های کرونایی از سوی ستاد ملی کرونا در 9 شهر از شهرهای استان اظهار کرد: این محدودیت‌ها از پنجشنبه در شهرهای آبادان، امیدیه، دزفول، رامهرمز، اندیمشک، ماهشهر، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم در مورد شهرهایی گرفته شد که آمار مبتلایان به ویروس در آن‌ها بالا است، افزود: با توجه دستوری ابلاغ شده از ستاد ملی کرونا فعالیت کلیه مدارس‌، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، سالن‌های ورزشی پرخطر، مساجد و مصلاها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های آرایشی، موزه‌ و باغ موزه، خانه‌های کودک‌، حوزه‌های علمیه، زبانسرا، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی پر خطر مانند کشتی، جودو،همچنین کافه‌ها و چایخانه‌ها تا یک هفته در این شهرها ممنوع است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خورستان با بیان اینکه این محدودیت‌ها شامل کلان شهر اهواز نیز می‌شود، عنوان کرد: در مدت زمانی تعیین شده برگزاری هر گونه مراسم ترحیم و عروسی، مذهبی، فرهنگی و همایش در سراسر استان خوزستان ممنوع است.

نجاتی با بیان اینکه در مورد فعالیت ادارات، اصناف و بازار فعلاً تصمیمی گرفته نشده است گفت: فعالیت ادارات و بازار در این شهرها مانند روال قبل ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بیان کرد: مردم بدون استفاده از ماسک اجازه ورود به ادارات، اصناف، پاساژ و مراکز سرپوشیده را نخواهند داشت.

نجاتی عنوان کرد: به‌منظور حفظ جان افراد جامعه در همه جای استان با هرگونه برگزاری مراسم عروسی و یا عزا برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام/341/ح

R41468/P/S6,57/CT7 بیشتر بخوانید... از گوشه و کنار خراسان رضوی| گره طرح راهبردی منطقه توس باز شد از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی| محدودیت‎های جدید برای کنترل کرونا در آذربایجان‌غربی اعمال می‌شود از گوشه و کنار کاشان| مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بندر اروندکنار گوشه و کنار استان خوزستان پنجره واحد بندر تجاری آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

فریدالدین نصریوف سفیر ازبکستان در بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشور‌های افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر نیز در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی زاده، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است