Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم گفت: با افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز  نسبت استفاده از چاه‌های آهکی آب آشامیدنی از 80 درصد به 20 درصد کاهش پیدا می‌کند که سبب ارتقا سطح کیفی آب نیز می‌شود. 

عنایت‌الله رحیمی اجرای خطوط آبرسانی به شهرستان‌های جهرم، داراب و ارسنجان را از جمله طرح های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: با راه اندازی تصفیه خانه شماره 2 شیراز بیش از 600 هزار نفر به ظرفیت  موجود اضافه شده و مدول دوم آن نیز با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از امکان بهره برداری از دو سد هایقر و تنگ خمار خبر داد و گفت: در حوزه آبرسانی اقدامات جهشی در استان فارس انجام گرفته است. 

به گزارش ایلنا خط آبرسانی به شیراز دارای  یک خط 77 کیلومتری است.  در این پروژه حدود 540 میلیارد تومان از محل اعتبار دولتی و حدود 100میلیارد تومان به صورت BOT توسط بخش خصوصی هزینه شده است که ارزش روز این پروژه بیش از سه هزار میلیارد تومان است. همچنین پروژه آبرسانی به شهر سعادتشهر نیز افتتاح که در پی آن 30 هزار هزار نفر بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با حجم روزانه یک صد هزار مترمکعب، افتتاح شد.

با راه‌اندازی این تصفیه خانه حدود 600 هزار نفر از خدمات آن بهره مند شده و حدود 180 هزار خانوار تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرد.

 این تصفیه‌خانه در جنوب شرقی شیراز و در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث شده و طرح نهایی این تصفیه خانه شامل پنج مدول است که هم‌اکنون دو مدول آن برای فاز یک به بهره‌برداری رسید و در شبانه روز صد هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب را دارد.

همچنین از پساب این تصفیه‌خانه در امور صنعتی و کشاورزی با سیستم بازچرخانی بهره برداری وسیعی انجام می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس بخش خصوصی پوشش جنوب شرقی کلان شهر تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آبرسانی هرسین در اولویت پیگیری و اجرا

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تأکیدات استاندار ۲ طرح آبرسانی در شهر هرسین در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: یک طرح آن برای تأمین آب مناطق مرتفع و بخش‌های تنش زای شهر است و خوشبختانه پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و طی چند روز آینده یک بخش از این فاز وارد مرحله بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرک‌هایی از جمله شهرک شهرداری از این میزان آب منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: فاز دوم نیز شامل طرح ۳۰۰۰ هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب بر است که شبکه آن بزودی افتتاح خواهد شد.

داودی ادامه داد: این طرح، طرحِ شماره یک اولویت دار هرسین است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت شماره دو، تأمین آب توسط چاه‌های جایگزین است که در نشست قرارگاه، مصوبات خوبی مطرح شد و بحث تملک محل چاه‌ها مورد بررسی و گفت وگو قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: قرار است ۸ حلقه چاه در منطقه جنوب هرسین حفاری شود که فعلاً یک حلقه آن حفاری شده و بخشی از خط انتقال آن نیز اجرا شده و ۷ حلقه چاه دیگر نیز بعد از حل مسائل اجرایی پروژه، حفاری خواهد شد.

کد خبر 6063801

دیگر خبرها

  • سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزودی تکمیل می‌شود
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • طرح آبرسانی هرسین در اولویت پیگیری و اجرا
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب