Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:10:32 GMT

پیاده‌روی فضایی مسافران دراگون

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۶۵۳

پیاده‌روی فضایی مسافران دراگون

دو فضانورد ناسا که با کپسول "دراگون" به فضا رفته بودند، با انجام یک پیاده‌روی فضایی، به تعویض باتری‌های قدیمی"ایستگاه فضایی بین‌المللی" پرداختند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا موفق شدند طی یک پیاده‌روی فضایی، باتری‌های قدیمی "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) را تعویض کنند و بدین ترتیب، با ارتقای سیستم ذخیره انرژی آزمایشگاه مداری، به پیشبرد یک پروژه چند ساله کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کریس کسیدی" (Chris Cassidy) و "باب بنکهن" (Bob Behnken)، فضانوردان ناسا که در اواخر ماه مه با کپسول "دراگون" (Dragon) شرکت "اسپیس‌ایکس" (SpaceX) به فضا پرتاب شدند، دومین پیاده‌روی فضایی خود را انجام دادند تا باتری ایستگاه فضایی بین‌المللی را تعویض کنند.

فضانوردان ناسا طی این عملیات موفق شدند یک باتری لیتیوم- یون و یک آداپتور را بازیابی و نصب کنند و آنها را به باتری‌ها و آداپتورهایی که در ۲۶ ژوئن نصب شده بود، بیفزایند. آنها در این پیاده‌وری، ششمین و آخرین باتری قدیمی نیکل- هیدروژن را نیز برداشتند.

باتری‌های جدید، ظرفیت بیشتری دارند. یک باتری لیتیوم- یون به همراه یک آداپتور می‌تواند جایگزین دو باتری نیکل- هیدروژن شود.

این پیاده‌روی، شش ساعت و یک دقیقه به طول انجامید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي دراگون اسپیس ایکس پیاده روی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است

تینا مزدکی: فضاپیمایی جونو آژانس فضایی که از سال 2016 به دور مشتری می‌چرخد، هفته گذشته توانست تصاویر «آیو» قمر آتش‌فشانی این غول گازی را ثبت کند. دانشمند ستاره‌شناسی ناسا که بر روی آیو تحقیق می‌کند گفت:« ما جزئیات باورنکردنی را روی سطح این قمر می‌بینیم که به نوع خود فوق‌العاده است.»

این نماهای چشمگیر توسط پردازشگرهای حرفه‌ای و آماتور، که برخی از آن‌ها برای ناسا یا دیگر برنامه‌های تحقیقاتی فضایی می‌کنند، پردازش شدند. توجه داشته باشید که نقاط تیره‌تر آتش‌فشان‌ها یا نقاط پرحرارت این قمر را نشان می‌دهند.

سراسر آیو پوشیده از آتش‌فشان‌های در حال فوران است، زیرا این قمر در کشمکش بین اجرام مجاور خود، ازجمله مشتری عظیم‌الجثه، گیر افتاده است. به گفته ناسا نه‌تنها بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی از طریق گرانش این قمر را به سمت خود می‌کشد بلکه اروپا و گانیمد دائماً در حال واردکردن نیروی گرانش به این قمر هستند؛ بنابراین آیو که به‌طور مداوم در حال کشیده شدن است، تنها واکنشش ایجاد گدازه‌هایی است که به شکل آتش‌فشان فوران می‌کند.

این دنیای آتش‌فشانی، تنها کمی از قمر سیاره ما یعنی ماه، بزرگ‌تر است. آیو دائم در حال فوران است و در ماه‌های اخیر، جونو اشکال مه‌آلود را بر فراز یکی از آتش‌فشان‌های آن ثبت کرده است. مأموریت گالیله ناسا نیز در سال 2000نیز اشکال مه‌آلودی را بر فراز این آتش‌فشان‌ها ثبت کرده بود. جالب است بدانید که اولین بار که آیو توسط وویجر 1 موردبررسی قرار گرفت، حداقل هشت آتش‌فشان فعال در آن دیده شد.

منبع: mashable

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896301

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • اعزام تیم‌های دراگون بوت سکان تهران و ملوان نداجا به شارجه
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا