Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مرتبط با وزارت نیرو در استان فارس، مجموع ارزش ۲ هزار میلیارد تومان که به شکل ویدیو کنفرانس توسط حضور رییس جمهوری انجام شد افزود: تاکنون ۷۵ تا ۸۰ درصد آب مورد نیاز کلانشهر شیراز به وسیله ۱۸۰ حلقه چاه عمیق و آهکی و تامین می‌شد و فقط حدود ۲۰ درصد آن از روان‌ آب‌ها بود که با بهره‌برداری از این پروژه خط انتقال این معادله برعکس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرا و بهره‌برداری از این پروژه انتقال آب از جمله وعده‌های رییس جمهوری به مردم شیراز در سفر استانی سال ۹۴ بود.
او اظهار داشت: این طرح شامل ۷۷ کیلومتر خط انتقال و پمپاژ، مخازن ذخیره و تصفیه خانه است که با بهره‌برداری از آن یک آب پایدار برای ساکنان شیراز فراهم خواهد شد.
استاندار فارس، آبرسانی به سعادتشهر و در ادامه به ارسنجان را را از دیگر طرح‌های آبرسانی در دست اجرا در استان برشمرد و گفت: امروز شاهد افتتاح طرح آبرسانی به سعادتشهر بودیم که این پروژه تا ارسنجان ادامه پیدا خواهد کرد.
وی، در خصوص بهره‌برداری از ۶ نیروگاه خورشیدی در استان نیز گفت: قطعا انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان یک منبع پاک و پایدار اثرگذار باشد.
رحیمی اضافه کرد: اجرای خطوط انتقال آب از جمله درخواست‌های مردم استان بوده که بر همین اساس موفق شدیم که خطوط انتقال آب به جهرم و داراب را به نتیجه برسانیم و ظرف ۲ ماه آتی شاهد بهره‌برداری از خط انتقال آب از سد رودبال به فسا باشیم.
او ادامه داد: همچنین ۲ سد هایقر فیروزآباد و تنگ خمار فسا را نیز آماده افتتاح داریم و می‌کوشیم که سدهای نرگسی کازرون و میرزای شیرازی کوار را نیز تا پایان دولت آماده آبگیری کنیم.
رحیمی، در خصوص توسعه تصفیه خانه فاضلاب شیراز هم گقت: از ابتدای تاریخ اجرای تصفیه خانه فاضلاب تا قبل از احداث تصفیه خانه شماره ۲ شیراز، ۴۰۰ هزار نفر از مردم این کلانشهر تحت پوشش شبکه فاضلاب بودند که با احداث این تصفیه خانه ۶۰۰ هزار نفر به این ظرفیت افزوده شد و امیدواریم بتوانیم با احداث مدول دوم آن از طریق مشارکت بخش خصوصی این ظرفیت را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: در مجموع به رغم تحریم‌ها، تنگناهای مالی و شرایط ناشی از شیوع کرونا اما با تدابیر دولت تدبیر و امید در زمینه آب و آبرسانی شاهد تحولات و حرکت‌های جهشی در استان فارس بودیم که ارمغان خوبی برای مردم این استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه جاری در آیین ویدیوکنفرانس طرح‌های بزرگ ملی در حوزه آب و برق استان فارس را به افتتاح رساند که ویژگی‌های این طرح‌ها برخورداری شمار زیادی از مردم این استان از مزایای آب پایدار و نیز انرژی پاک و تجدیدپذیر بود.
در این آیین و با دستور رئیس‌جمهوری، علاوه بر ۶ نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان فارس، فاز خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن، تصفیه‌خانه آب شیراز و فاز اول آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان در قالب پویش الف - ب- ایران وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید. 

برچسب‌ها آب و فاضلاب شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی حسن روحانی وزارت نیرو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شیراز استانداری فارس حسن روحانی وزارت نیرو فارس آب و فاضلاب شیراز استانداری فارس حسن روحانی وزارت نیرو فارس بهره برداری استان فارس تصفیه خانه انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد

با دستور استاندار کرمانشاه، قرارگاه آب‌رسانی شهرستان هرسین به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور فرماندار هرسین و مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزار و مشکل آب شرب این شهرستان به‌صورت ویژه پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با دستور استاندار، روز سه شنبه _ هفتم فروردین _ برای پیگیری مشکل آب شرب شهرستان هرسین به این شهرستان سفر کرد و در جلسه قرارگاه آبرسانی هرسین اظهار کرد: اجرای پروژه آبرسانی شهر هرسین یک مطالبه به‌حق مردمی و یک اولویت مهم برای استان است.

وی افزود: اجرای طرح آبرسانی شهر هرسین، دغدغه جدی استاندار کرمانشاه است و وی به صورت مستمر پیگیر پیشرفت این پروژه است؛ همچنین در سطح کلان هم پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه آبرسانی به شهر هرسین است.

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین نیز در این جلسه به تشریح مشکلات آبرسانی در مناطق مرتفع شهر هرسین پرداخت و اظهار کرد: با توجه به توسعه و تمهیدات صورت گرفته در منطقه میانی شهر هرسین و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن، زمینه برای واگذاری انشعاب آب به اهالی شهرک‌های بسیج و شهرداری فراهم است و مردم می‌توانند به همین منظور به اداره آب و فاضلاب مراجعه کنند.

وی افزود: آبرسانی به شهرک‌های مذکور و رفع مشکل آبرسانی به مناطق مرتفع از پروژه‌های مهم و اولویت دار حوزه آبرسانی این شهرستان است.

فرماندار هرسین همچنین به تشریح وضعیت چاه‌های جایگزین تأمین آب برای پروژه آبرسانی به شهر هرسین و عدم همراهی معارضین پرداخت.

به گزارش ایمنا بررسی وضعیت تملک چاه‌های دائمی در پروژه آبرسانی به شهر ۵۰ هزار نفری هرسین از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد در جلسه بعدی که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار خواهد شد، موضوع معارضین محلی این پروژه بررسی و پیگیری شود.

کد خبر 739496

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد