Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم در نظنز هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است.

به گزارش امتداد، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبر در مورد حادثه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نظنز، اظهار داشت: در حال حاضر در سایت شهید احمدی روشن هستم و همانطور که در اخبار آمد و خدمت مردم عرض کردیم، حادثه‌ای را در این سایت در بامداد امروز اشتیم که یکی از سوله‌های ما که در فضای باز است، دچار حادثه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این وسله فاقد مواد هسته‌ای بوده و آلودگی هم وجود ندارد. ما در حال بررسی دقیق علت حادثه بامداد امروز هستیم و تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند. شخص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در محل حضور یافتند و دوستان و همکاران ما در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اطلاعات بیشتری که در مورد این حادثه به دست بیاوریم،‌ آن را اعلام می‌کنیم.

کمالوندی در پاسخ به سوالی در زمینه تلفات جانی این حادثه نیز گفت: همانطور که پیش‌تر نیز عرض کردم، بخش حادثه دیده غیرفعال بوده و به لحاظ مواد رادیواکتوی نیز هیچ‌گونه آلودگی وجود ندارد و برخی شایعات مطرح شده، مربوط به تبلیغات سویی است که از سوی معاندین منتشر می‌شود.

وی افزود: از لحاظ نیروی انسانی نیز محل حادثه دیده کاملا تخلیه بوده و کسی در آنجا نبوده است و در پی آن خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیه‌ایم. البته باید بگویم که خسارات مالی داشته‌ایم که در حال ارزیابی آن هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این نکته را نیز باید بیافزایم که در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انرژی اتمی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران