Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@13:01:45 GMT

فرصتی برای تولید فیلم کوتاه در فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۷۷۱

فرصتی برای تولید فیلم کوتاه در فارس

مرامی گفت: فراخوان حمایت از تولید فیلم کوتاه استان فارس با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و پرورش و پشتیبانی از استعدادهای جوان و متعهد استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهروز مرامی»، امروز (پنج شنبه 12 تیر) با اشاره به فراخوان حمایت از تولید فیلم کوتاه استان فارس به خبرنگاران گفت: این فراخوان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و پرورش و پشتیبانی از استعدادهای جوان و متعهد استان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بر این اساس از تمامی فیلمسازان مستند، داستانی و فیلمنامه ‌نویسان استان با رویکرد حرفه ای و نیمه ‌حرفه ‌ای برای ساخت و تولید فیلمنامه‌ها دعوت به همکاری می‌شود.

وی اضافه کرد: معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فراخوان را داده است.

مرامی با تاکید بر تقارن چهلمین سالگرد دفاع مقدس با این فراخوان بیان کرد: ایده‌های مرتبط با دفاع مقدس از اولویت موضوعی برخوردار است.

وی ادامه داد: گفتمان دفاع مقدس نباید فراموش شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نظر دارد در این فراخوان با آثار هنری و سینمایی گفتمان دفاع مقدس، ارزش های این دوره را گرامی بدارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ذکر رویکرد و شاخصه‌های گزینش فیلمنامه‌های مستند در این فراخوان اعلام کرد: افزایش امید و نشاط اجتماعی و اعتماد عمومی، تقویت قدرت ملی، توجه به ارزش‌های اسلامی- ایرانی، داشتن نگاه منتقدانه و منصفانه و ... در این طرح گنجانده شده است.

مرامی افزود: علاقمندان می توانند تا پایان تیر جاری به تکمیل فرم در سامانه defc.ir  اقدام کنند تا ایده‌ها در شورای تخصصی بررسی شود و آثار ارسالی نیز باید در قالب pdf و word با اندازه قلم 14 و فونتB  nazanin  ارسال شود.

وی تاکید کرد: آخرین زمان ارسال آثار 21 تیر ماه جاری از طریق آدرس ایمیل   Cinemaei.fars@farhangmail.ir است و شماره های 07132282681 برای تماس مستقیم در نظر گرفته شده است.  

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: فیلم کوتاه اعلام فراخوان شیراز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هنری و سینمایی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل مجلس مشورتی بانوان استان اصفهان خبر داد و گفت: در تصمیم‌گیری‌های کلان مهم کشور به‌ویژه حوزه زنان نیاز به مشارکت و همکاری زنان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین بانکی‌پور فرد عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در اولین همایش تشکیل مجلس مشورتی بانوان اصفهان در خصوص اهمیت و علت تشکیل مجلس مشورتی زنان اظهار کرد: علت اصلی تشکیل این مجلس این بود که در تصمیم‌گیری‌های کلان مهم کشور به‌ویژه حوزه زنان نیاز به مشارکت و همکاری زنان داشتیم و این نیاز به‌طور کامل حس می‌شد، بنابراین برای تشکیل مجلس مشورتی زنان استان اصفهان جلساتی با همکاری زنان تشکیل شد و با بررسی ابعاد مسئله تصمیم به تشکیل مجلس مشورتی زنان گرفتیم.

وی افزود: گلایه بسیاری از زنان در مجلس دوره قبل در این خصوص که زنان نقش پر رنگ‌تری در فعالیت‌های شهری داشتند، عامل دیگری برای تشکیل مجلس مشورتی زنان بود، اگرچه حدود دو سال بود که پیگیر برگزاری این جلسات بودیم، اما نگرانی بر سر این بود که مبادا برگزاری چنین جلساتی رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی به خود بگیرد.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجالس دوره قبل در میان نمایندگان استان اصفهان، یک نفر خانم حضور داشتند و معنی‌ای نداشت که اگر قرار باشد فعالیتی در حوزه زنان در شهر انجام شود، توسط نماینده آقا صورت بگیرد، اما در دوره جدید که این خلاء ایجاد شد و نماینده خانمی وجود نداشت، رسیدگی به این مسئله موضوعیت پیدا کرد.

بانکی‌پور فرد ادامه داد: با اینکه یکی از مزیت‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه علمی در جامعه بود و توانستیم به قله‌ها دست پیدا کنیم، اما در حوزه‌های سیاسی، اجرایی و مدیریتی این‌گونه نبود و زنان تا حدود ۷۰ درصد فعالیت‌ها را پیش می‌بردند، اما بعد از آن موانعی متوجه آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه عمده تصمیم‌گیری‌های کشور توسط مردان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مردان و زنان را دارای دو هویت مجزا نمی‌دانیم و هردو در یک فضا زندگی می‌کنند، اما نکته اینجا است که گاهی در دیدگاه‌های زنانه موضوعات و مسائلی به چشم می‌خورد که در دیدگاه‌های مردانه مورد توجه قرار نگرفته است، همچنین جزئیات توسط زنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و درک می‌شود.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به انصاف می‌توان گفت میانگین رشد فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زنان نسبت به آقایان بالاتر بوده است، اضافه کرد: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی نیز پیرو مسائل و چالش‌های مختلف مانند جوانی جمعیت و حجاب از کمک و همکاری زنان استان اصفهان و استان تهران بهره می‌گرفتیم، اما در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی کمبودهایی در خصوص مشارکت آن‌ها حس می‌شد و این بر اهمیت تشکیل چنین مجلس مشورتی برای رسیدگی به امور زنان می‌افزود.

بانکی‌پور با بیان راهکار در جهت پررنگ‌تر کردن دیدگاه زنانه در تصمیم‌گیری‌های کشور بیان کرد: باید به زنان برای مشارکت در مسائل کشور میدان داده شده و شرایطی فراهم شود تا زنان بتوانند در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، بدین صورت می‌توانیم از ذهن و روحیه زنانه در کنار ذهن و روحیه مردانه بهره بگیریم.

باید در تمام مراحل تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور، الگوی سوم زن را مدنظر قرار دهیم

وی با اشاره به الگوی سوم زن در بیانات مقام معظم رهبری گفت: نتوانستیم معنای این سخن رهبری را در تصمیم‌گیری‌های مختلف درک کنیم، برای مثال در آزمون‌های استخدامی کشور و زنان کارمند دیدگاه الگوی سوم زن که سبب می‌شود زن بتواند عملکرد مناسبی در ایفا کردن نقش مادری، همسری و شغلی خود داشته باشد، وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوعات و چالش‌های کشور به‌طور معمول هنگام مسائل اداری نگاهی متجددانه و مدرن به زنان دارند و هنگام حضور زن در فضای خانه و خانواده نگاهی سنتی به آن‌ها دارند؛ وقتی می‌گوئیم زنان مانند مردان حدود هشت ساعت کار اداری داشته باشند، چطور می‌توانند در نقش مادری و همسرداری عملکرد خوبی داشته باشند؟

بانکی‌پور فرد با تاکید بر اینکه مجلس مشورتی بانوان اصفهان با این هدف تشکیل شد که زنانی با دیدگاه الگوی سوم زن و با مشارکت یکدیگر به مشکلات و چالش‌های کشور بپردازند و راهکارهایی برای آن ارائه دهند، عنوان کرد: باید در تمام مراحل تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور، الگوی سوم زن را مدنظر قرار دهیم، همچنین باید در تصمیم‌های گرفته شده در نظام آموزشی، حقوق و دستمزد و نظام اداری تفاوت‌هایی میان زنان و مردان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس مشورتی بانوان اصفهان یک حزب و جمع اجرایی نیست، بلکه جمعی تصمیم‌ساز است و هویتی اندیشه‌ای دارد، افزود: در جلسات این مجلس با نگاه الگوی سوم زن پیرو مسائل، موضوعات و چالش‌های جامعه، بحث و هم‌اندیشی ناظر بر خروجی صورت می‌گیرد، یعنی علاوه بر مشورت پیرو چالش‌ها، پیگیری‌هایی در عرصه اجرایی صورت می‌گیرد.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس مشورتی بانوان بدون مصوبه است، عنوان کرد: موضوعات مورد بحث در جلسات هم‌اندیشی مجلس مشورتی بانوان، به‌طور معمول موضوعاتی است که در صحن کمیسیون‌های تخصصی، صحن علنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، اگرچه ممکن است در این جلسات موضوعاتی مطرح شود که نیاز است به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شود.

بانکی‌پور فرد با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد آنچه به عنوان تحولات در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد، حاصل بحث‌هایی در جمع‌های مشورتی بود که پیگیری شد و به نتیجه رسید، ادامه داد: ظرفیت موجود در این مجلس مشورتی محدود به خروجی‌ها و پیگیری‌های تعداد محدودی از نمایندگان نیست و هرکس بخواهد از ظرفیت فکری این جمع بهره بگیرد و استفاده کند، هیچ مضایقه‌ای نداریم و می‌توانیم پیرو موضوعات و مسائل مختلف با مسئولان استانی و کشور همکاری لازم را داشته باشیم.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مسائل جامعه

وی در خصوص نتیجه برگزاری مستمر و منسجم جلسات هم‌اندیشی خاطرنشان کرد: آشنایی با اصلی‌ترین و جدیدترین مسئله‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور، رشد علمی و فکری زنان در حوزه امور زنان کشور و وجود فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه، همچنین شکل‌گیری شبکه قوی از زنان مناطق مختلف فرهنگی و جغرافیایی و اصناف و شغل‌های گوناگون استان اصفهان از نقاط قوت و اثرگذار برگزاری جلسات مشورتی است.

این نماینده شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوه اداره جلسات مجلس مشورتی بانوان اضافه کرد: به‌طور موقت هیئت رئیسه‌ای شامل رئیس مجلس، نایب رئیس و سه دبیر مشخص شده است که خانم خوراسگانی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شدند، بعد از گذشت سه ماه، هیئت رئیسه جدیدی به انتخاب اعضای مجلس تعیین می‌شود؛ اداره جلسات ماهانه هم‌اندیشی و امور اجرایی آن به دست رئیس و نایب رئیس است، دبیران مجلس نیز مسئولیت پیگیری جلسات و امور مربوطه را برعهده دارند.

بانکی‌پور در خصوص اداره بهتر و مؤثرتر مجلس مشورتی بانوان افزود: کارگروه‌های پیشنهادی مسئله‌محور به‌طور موقتی شکل گرفته است تا مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند و در پایان مسائل دیگر مربوط به حوزه خود را پیگیری می‌کند یا به خواست اعضا کارگروه اعلام تعطیلی می‌کند؛ هر کارگروه متشکل از یک‌نفر رئیس به انتخاب اعضای کارگروه و یک‌نفر دبیر به انتخاب دبیران هیئت رئیسه مجلس است و سعی بر این است که کارگروه‌ها هر هفته حداقل یک جلسه هم‌اندیشی و مشورت داشته باشند.

وی گفت: کارگروه‌های ورزش و تفریح برای پیگیری مسائل مختلف حوزه ورزشی در کمبودها و خلاءها و ناترازی‌ها، سقط جنین، مسکن زوج‌های جوان، امنیت خانوادگی و اجتماعی زنان، مهریه، طلاق، احیای صنایع دستی، اشتغال زنان سرپرست خانوار، الگوی استخدامی زنان، ناباروری، شاخص‌سازی بانوان، تغییر جنسیت زنان، آسیب‌های نوین جنسی، تغییر قوانین دانشگاه‌ها و مدارس طبق الگوی سوم زن، عفاف و حجاب، جایگاه زنان در هنر، فرزندآوری، محیط زیست، مد و لباس، حاشیه نشینی، معلولین و فضای مجازی و رسانه از کاگروه‌های پیشنهادی برای رسیدگی و پیگیری است.

کد خبر 745590

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • حمله موشکی ایران به اسرائیل در عملیات وعده صادق را در این مستند ببینید
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • فراخوان مردمی «وعده صادق» در استان گلستان منتشر شد