Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از واگذاری ۷طرح ابفای استان به بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ غلامحسین ساقی در جلسه واگذاری ۷طرح ابفای استان به بخش خصوصی گفت: دربحث مالی، واگذاری این طرح به بخش خصوصی و به دلیل هزینه های بالای آن مشوق هایی هم برای بخش خصوصی دیده شده و اختصاص سهمی از آب انتقالی و تصفیه شده به بخش خصوصی از جمله این مشوق ها برای کاهش بهای خرید تضمینی آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی هفته جاری در شیروان آغاز شد که با افتتاح آنها حدود ۹۶ هزار نفر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

ساقی تکمیل و بهره برداری از تأسیسات فاضلاب شهر شیروان، تکمیل شبکه فاضلاب شهر شیروان (فاینانس داخلی)ماده 56، بهره برداری بلند مدت تأسیسات آب رسانی بجنورد از سد شیرین دره، آب رسانی به آشخانه از قره میدان، بهره برداری بلند مدت تأسیسات آب رسانی شیروان و اسفراین و طرح ایجاد و بهره برداری از تأسیسات فاضلاب گرمه و جاجرم را از پروژه های اولویت بندی شده ذکر کرد.

ساقی خاطر نشان کرد: ۱.۸ میلیون مترمکعب از آب سد شیرین دره، در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و این حجم از آب، که سهم بخش صنعت این سد به عنوان مشوق در اختیار قرار می گیرد و می توان به صورت بسته بندی، عرضه شود.

مدیرعامل شرکت اب وفاضلاب خراسان شمالی بیشترین ارتفاع آب در خط آب رسانی کشور، مربوط به بجنورد است که مصرف برق بالایی دارد و راه حل نگهداری آن، واگذاری به بخش خصوصی است.

وی یاداورشد: در شهرهای گرمه و جاجرم {از لحاظ سفره های زیر زمینی} دشت ضعیفی داریم که آلومینا برداشت زیادی دارد و به سفره ها آسیب می زند.

ساقی افزود: منابع دولتی محدود است اما بخش خصوصی می تواند هر جایی سرمایه گذاری و از پروژه ها به درستی بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری بلند مدت از تاسیسات آبرسانی شهر بجنورد از سد شیرین دره، آبرسانی به شهر آشخانه از قره میدان از جمله این طرح ها بوده است.

ساقی طرح ایجاد و بهره برداری تاسیسات فاضلاب شهر گرمه و طرح ایجاد و بهره برداری تاسیسات شهر جاجرم را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که برای امر سرمایه گذاری در بخش خصوصی مصوب شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یاداورشد: میزان سرمایه گذاری در این طرح ها، بسیار بیشتر از مجموع اعتبارات استان است و امید می رود با تحقق بخشی از منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، گام تاثیرگذاری در توسعه استان برداشته شود

وی گفت: این طرح، به عنوان یک طرح ابتکاری، در کشور سابقه نداشته است و البته مورد استقبال شرکت آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است.

 

خبرنگار :منیژه سهرابی راد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خراسان شمالی ساقی بهره برداری سرمایه گذاری خراسان شمالی بخش خصوصی آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیرامور آب و فاضلاب نقده و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن موارد بخش‌های اجرایی و بهره برداری شهرستان نقده مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین موارد مهم در خصوص گذر ایمن از تابستان ۱۴۰۳ مطرح و ضمن اتخاذ تصمصیمات لازم، مقرر شد با عنایت به اعتبارات تخصیصی، پروژه‌ها با تسریع لازم پیشرفت داشته و اهداف تعیین شده تحقق یابند.

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده