Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع محلی یمن از حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مختلف صنعاء از جمله فرودگاه بین‌المللی آن خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جنگنده‌های متجاوز سعودی مناطقی در صنعا را بمباران کردند و انفجار‌های شدید، پایتخت یمن را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن صنعاء را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.
منابع محلی یمن در خصوص جزئیات این حملات هوایی ائتلاف سعودی تشریح کردند که فرودگاه بین‎المللی صنعاء دو بار هدف گرفت.
همزمان، جنگنده‌های ائتلاف سعودی سه بار منطقه «الصیانه» شهرستان الثوره در صنعاء را بمباران کردند.
منابع محلی یمن تاکید کردند که ائتلاف متجاوز دو بار منطقه «سعوان» شهرستان شعوب و دو بار نیز منطقه «النهدین» در صنعاء را بمباران کردند.
نیروی هوایی عربستان انبار لاستیک خودروها در منطقه «ذهبان» شهرستان بنی حارث در صنعاء پایتخت یمن را هدف قرار داد.
ائتلاف سعودی-اماراتی چهارشنبه شب همچنین منطقه «المقاش» استان صعده واقع در شمال یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.
هنوز گزارش دقیقی درباره تعداد تلفات ناشی از این تجاوزات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی منتشر نشده است، اما شبکه خبری المسیره گزارش داد که تعدادی از شهروندان یمنی کشته و زخمی شده‌اند.
همچنین این ائتلاف پایگاه هوایی «الدیلمی»، «مجتمع محافظت نظامی 22 مه» و انبار لوازم خانگی را در منطقه «سعوان» و برخی مواضع در منطقه «الحتارش» در شرق صنعا پایتخت یمن و همچنین کوه‌های «عیبان» و «النهدین» را در جنوب غرب پایتخت یمن هدف قرار داد.
از سوی دیگر، برخی منابع این شبکه گفتند هواپیما‌های ائتلاف سعودی- اماراتی طی ساعات گذشته، 58 حمله هوایی علیه مناطقی در یمن اعم از صنعا، مأرب، البیضاء، الجوف، صعده و حجه انجام داد.
مسئولان انصارالله دلیل تشدید این حملات متجاوزان را ناکامی نظامی ائتلاف سعودی در طول شش سال اخیر جنگ علیه یمن عنوان کرده‌اند.

حمله گسترده جنگنده‌های سعودی- امریکایی به استان‌های مختلف یمن
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره‎، طی 24 ساعت گذشته جنگنده‌های متجاوزان سعودی- امریکایی 57 مرتبه صنعا و سایر استان‌های یمن را هدف قرار دادند.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد‎، ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی یمن گفت: در پی حملات متجاوزان سعودی، ساختمان وزارت اطلاع رسانی یمن آسیب دیده است.
وزیر اطلاع رسانی یمن حملات وحشیانه اخیر جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ساختمان نهادهای وابسته به وزارت اطلاع رسانی یمن را در راستای تلاش برای خاموش کردن صدای حق توصیف کرد.
وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، حملات وحشیانه روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی به صنعاء را که منجر به وارد آمدن آسیب‌هایی به ساختمان نهادهای این وزارتخانه شده است، محکوم کرد.
«ضیف الله الشامی» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن(سبأ) گفت: «اقدام نیروی هوایی ائتلاف سعودی در حمله به زیرساخت‌های وزارتخانه اطلاع رسانی و نهادهای آن، تلاش برای خاموش کردن صدای حق و سرپوش گذاشتن بر جنایات و تخلفات این ائتلاف در حق ملت یمن است.
او از اتحادیه‌های رسانه‌های عربی و جهان و نهادهای بین المللی حمایت از خبرنگاران خواست در قبال حملات نظام‌مند علیه وزارتخانه و نهادهای اطلاع رسانی در یمن به نقش خود عمل کنند.

جنایت جدید عربستان
منابع یمنی گزارش دادند که به دنبال حمله ائتلاف سعودی به یک استان یمن یک دختر بچه و یک زن مسن به شهادت رسیدند.
پایگاه خبری «المسیره» یمن، شامگاه چهارشنبه، گزارش داد که به دنبال حمله ائتلاف سعودی به استان «صعده» (شمال غرب پایتخت یمن) یک دختربچه و یک زن مسن به شهادت رسیدند.
طبق این گزارش به دنبال حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی به منطقه «المقاش» ناحیه «الصفراء» در استان‌ صعده شش نفر هم از جمله چند کودک مجروح شدند.

ادعای ائتلاف سعودی در سرنگونی پهپاد در حریم هوایی یمن
منابع خبری سعودی به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شدند: یک فروند پهپاد بمب گذاری شده در حریم هوایی یمن رهگیری و منهدم شد.
ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد پهپاد بمب گذاری شده‌ای که منهدم شد، از الحدیده عازم عربستان بود.

آیا خلبان‌های آمریکایی به ریاض اعزام شده‌اند؟
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن حملات بی امان جنگنده‌های ائتلاف را نتیجه تصیم آمریکا در رد صلح خواند و با توجه به اعلام حمایت مقام آمریکایی از عربستان سعودی، در توییتر خود نوشت: آیا خلبان‌های آمریکایی به ریاض فرستاده شده‌اند؟
جنگنده‌‌های ائتلاف سعودی از دیروز (چهارشنبه) تا بامداد امروز دهها بار صنعا را بمباران کردند که در نتیجه آن به زیرساخت‌ها آسیب بسیاری وارد شد.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: «برایان هوک» دیروز از عربستان سعودی اعلام حمایت کرد و آنچه اکنون در حال اتفاق است نتیجه تصمیم آمریکا در رد صلح، حمایت از تجاوز و مشارکت در آن است. آیا خلبان‌های آمریکایی در کنار کارشناسان و نظامیان به عربستان سعودی فرستاده شده‌اند؟ آمریکا، عربستان سعودی و ائتلافش را مسؤول بر هم زدن آرامش می‎‌دانیم.

اگر صلح می‌خواهید ما اهل صلحیم و اگر جنگ می‌خواهید ما آماده ایم
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خطاب به متجاوزان سعودی آمریکایی گفت: اگر صلح می‌خواهیم ما اهل صلحیم و اگر جنگ می‌خواهید ما برای آن نیز آماده ایم.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خطاب به متجاوزان سعودی آمریکایی گفت: اگر صلح می‌خواهیم ما اهل صلحیم و اگر جنگ می‌خواهید ما برای آن نیز آماده ایم.
محمد البخیتی در صفحه خود در توییتر، بخشی از مصاحبه اش با شبکه الجزیره عربی منتشر کرد.
محمد البخیتی در این مصاحبه تهدید کرد: با توجه به اینکه یمن حق دارد از خود دفاع کند بنابراین عملیات نظامی در عمق خاک سعودی ادامه خواهد یافت.
وی در گفتگو با مجری این شبکه تلویزیونی تصریح کرد: عربستان سعودی فیلمی را منتشر کرده است که در آن هدف قرار گرفتن فرودگاه آب‌ها را نشان می‌دهد. این فرودگاه بیش از یکسال است که هدف قرار داده شده است. همچنین این فیلم برخی لاشه‌های موشک‌هایی که خاک عربستان سعودی با آن هدف قرار داده شده بود را نشان می‌دهد. عربستان این کار‌ها را برای مظلوم نمایی و جذب افکار عمومی جهان به سمت خود انجام می‌دهد، اما ما به مقامات سعودی می‌گوییم: اگر صلح می‌خواهید ما آماده ایم، زیرا ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می‌خواهید باز هم آماده ایم، زیرا ما مردان جنگ هستیم، اما شرافتمندانه بجنگید و به شورای امنیت نروید و شکایت و گریه و زاری نکنید، زیرا ما شورای امنیت و آنچه را جامعه بین المللی می‌نامند زیر پای خود می‌گذاریم، زیرا ما از خود دفاع خواهیم کرد و هر وجب از خاک یمن را آزاد خواهیم کرد و به هر میزان که گریه و زاری کنند و شکایت به شورای امنیت ببرند برای آن‌ها سودی در بر نخواهد داشت.
مجری شبکه الجزیره در ادامه از البخیتی پرسید: «آیا واقعا شما شورای امنیت را زیر پای خود می‌گذارید؟» محمد البخیتی در پاسخ به وی گفت: بله، شورای امنیت تجاوز به یمن را قانونی و مشروع دانسته و یمن را از حق دفاع از خود محروم کرده است. ما هم اکنون با هدف قرار دادن خاک سعودی در واقع قطعنامه‌های شورای امنیت را زیر پا له می‌کنیم؛ زیرا مشروعیت مان را از خدا و رسول او و انسان‌های مومن داریم.

انجام "شدیدترین" حملات تلافی‌جویانه علیه ائتلاف سعودی
سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد از سکوت سازمان ملل در برابر اقدامات ائتلاف سعودی گفت که دفاع از خود در برابر متجاوزان به یمن، باید با پاسخ شدید همراه باشد.
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی این کشور در گفت‌وگوها، از سکوت جامعه جهانی و جهان عرب در برابر «جنایت‌ها» و حملات ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرد.
او شامگاه چهارشنبه در توییتی نوشت که در سایه محاصره مستمر یمن، حملات هوایی جنایت‌آمیز به صنعاء، پایتخت و چند استان دیگر یمن صورت می‌گیرد، در حالی که جامعه جهانی و کشورهای عربی در برابر این حملات و محاصره سکوت کرده‌اند.
عبدالسلام همچنین از دوگانگی سازمان ملل در قبال یمن و سیاست‌های این سازمان در برابر اقدامات ائتلاف سعودی انتقاد کرد و گفت که «هنگامی که ملت یمن به حق خود در پاسخ [به حملات] عمل می‌کند، سازمان ملل و دیگران دست به قلم شده و بیانیه‌های محکومیت صادر می‌کنند».
او گفت: «در برابر عدم تعادل در مواضع، مردم یمن نیز به حق خود در دفاع پایبند هستند و در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی برای اجرای شدیدترین عملیات خواهند ایستاد».
وزیر دفاع یمن نیز دیروز طی پیامی به سران عربستان سعودی و امارات، هشدار داد اگر محاصره یمن و حمله به این کشور ادامه پیداکند، ارتش یمن با عملیات در خاک این دو کشور، برای همیشه به زیاده‌خواهی آن‌ها پایان خواهد داد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات جنگنده های ائتلاف سعودی اگر جنگ می خواهید بمباران کردند ائتلاف سعودی اطلاع رسانی یمن شبکه تلویزیونی متجاوزان سعودی انصارالله یمن عربستان سعودی ائتلاف متجاوز خواهید ما هدف قرار حملات هوایی شورای امنیت پایتخت یمن بین المللی ما اهل صلح اگر صلح آماده ایم شده اند زیرا ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان