Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندارسمنان در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان گفت: تقویت نشاط اجتماعی برای شهروندان به خصوص کودکان و سالمندان مورد توجه شهرداران باشد.

او اظهار داشت: استان سمنان بافت فرهنگی و تاریخی فراوانی دارد که تخریبی است و باید برای نوسازی این مناطق با راهکار‌های اصولی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارسمنان اضافه کرد: خدمات رسانی شهرداری سخت و پرهزینه است و این در حالی است که شهرداری‌ها یکسری درآمد ثابت و مستمر مانند عوارض نوسازی و افزایش سالانه هم دارند و با شرایط فعلی نمی‌توان با این درآمد شهرداری‌ها را اداره کرد و باید شهرداری‌ها به نگاه نو برای ایجاد درآمد جدید برسند.

او افزود: سمنان استان کم آبی است و در ۲۰ درصد وسعت استان زیست وجود دارد که در نوار شمالی است و ۲۰ میلیون نفر از مسیر این استان عبور می‌کنند و شهر‌ها باید از این فرصت برای جذب مسافر برنامه داشته باشند.

آشناگر ابراز داشت: اطلاع‌رسانی نکته مهم در جذب گردشگر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، شهرداران با رنگ، تزیین و زیباسازی با کمترین هزینه می‌توانند در شهر‌ها زیبایی خلق کنند و در طراحی المان‌ها، از معماری قوی تری استفاده کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداران برای آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی استفاده نکنند و حتما استفاده از تصفیه فاضلاب مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن از مطالبه‌های به حق رئیس جمهوری است و شهرداران نهایت همکاری را با مسئولان در اجرای بهتر این طرح داشته باشند.

آشناگر ابراز داشت: در دوره اول اوج شیوع کرونا ۵۲۰ نفر در استان سمنان بستری بودند و ۲ روز گذشته شیوع کرونا قدری در استان رو به افزایش است که لازم است مردم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش جدی بگیرند.

استاندار سمنان ادامه داد: سوم اسفند اولین نمونه‌های شیوع کرونا در استان دیده شد با همکاری بخش‌های مختلف کرونا با وجود شدت شیوع کنترل شد.

او گفت: ۵۹ نفر در استان سمنان در زمان حاضر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند.

آشناگر اضافه کرد: گسترش کرونا، کسب و کار‌های خرد و اقتصاد شهری را نیز تحت تاثیر قرار دارد که نتیجه این وضعیت بر درآمد شهرداری نیز اثر خواهد گذاشت و شهرداری‌ها نیازمند مساعدت هستند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشاط اجتماعی پروژه عمرانی ویروس کرونا تاسیسات گردشگری استان سمنان شهرداری ها مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌

در این بسته خبری از باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود تا صدور ۲۰۰۰ اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد و آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد صادر شد

حسین عبدالله زاده، مدیر منطقه یک شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی در این منطقه در سال گذشته صادر شده است.

باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شهرداری موظف است شناسنامه باغات و اراضی اراک را تهیه و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر ارائه دهد.

عمران و برپایی مراسم‌های فرهنگی اجتماعی اولویت‌های شهری کهریزک

علی کلهر، شهردار کهریزک گفت: موضوعاتی از قبیل عمران، آبادانی، آسفالت جداول و همچنین برپایی مراسم فرهنگی و اجتماعی در تمام محله‌های سطح شهر در اولویت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی کهریزک در سال گذشته بود.

تحقق بیش از ۶۰ درصد مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: در بیش از دو سال فعالیت مجمع طی دوره جدید، بیش از ۶۰ درصد مصوبات شهرداران و کمیسیون‌ها تخصصی محقق شده و برخی مصوبات همچون پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت خارج از اختیارات شهرداران است که دولت آقای رئیسی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته اند.

۲ هزار میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در قرچک اجرا شد

بهرام نمرودی، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری قرچک گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال طرح در قالب بازآفرینی شهری در مناطق مختلف قرچک اجرا شد.

شب پرحادثه برای آتش‌نشانی قزوین

رضا معروفی، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از وقوع سه حادثه طی دو ساعت خبر داد.

رشد ۴۰ درصدی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری آستارا

میثم الوان پور، شهردار آستارا بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری را بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بودجه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز

حسین منیری فر، شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه خبر داد و گفت: سردرب بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرایی خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی متصل کننده بازار کفاشان به بازار حرم خانه خواهد بود.

کد خبر 745793

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد