Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی خانوار‌های شهری بهار ١٣٩٩ منتشر شد.

در فصل بهار ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ١٧٥,١ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٩.٣)، ٣.٤ درصد افزایش داشته است.

یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخش شامل زیر بخش‌های "اجاره بهای واحد‌های مسکونی" و "خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی" (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و...) است.

در فصل بهار ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ١٧٥,١ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٩.٣)، ٣.٤ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان ایلام با ٩.١ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با ٠.٧ درصد افزایش است. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٣.٣ درصد است که نسبت به فصل زمستان ١٣٩٨ (٢٢.٩ درصد)، ٠.٤ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٥.٨ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٧.٥ درصد افزایش است. به عبارتی خانوار‌های استان لرستان به طور متوسط ١٢.٥ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های استان آذربایجان غربی ١٥.٨ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٢,٧ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٥.٨ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (٩.٥ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.

متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل بهار ١٣٩٩ برابر با ٣٣,٦ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجاره مسکن راه و شهرسازی اجاره بهای واحد های مسکونی شاخص قیمت اجاره بها مربوط به استان استان لرستان درصد افزایش نسبت به فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی