Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیده فاطمه مقیمی ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت بحران در دوران پسا کرونا در رشت، اظهار کرد: ایران بر اساس سوق الجیشی و موقعیت جغرافیایی همیشه با بحران مواجه است.

وی با بیان اینکه بحران در ایران تنها منوط به حوادث و بلایایی طبیعی نمی‌شود، افزود: برخی از بحران‌ها قابل پیش بینی بوده و با مدیریت می‌توان از خسارت بیشتر به کشور پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی در ادامه با تأکید بر ضرورت شناسایی شرایط کشور و با اشاره به وقوع سیلاب در اسفند ماه سال ۹۷ و فروردین ۹۸ در استان‌های جنوبی و غربی، گفت: متأسفانه بر اثر این سیلاب خسارت ملموس و ناملموس فراوانی به این استان‌ها وارد شد و جمعی از هموطنان نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت حدوداً دو سال در حوزه آسیب‌های جنبی این حادثه مطالعه‌ای انجام نشده است، تصریح کرد: امروزه با بحران‌های بسیاری که توسط خود انسان‌ها ایجاد می‌شود مواجه هستیم که در صورت عدم توجه و مدیریت آنها قطعاً با خسارت‌های جبران ناپذیر رو به رو خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تحریم و فشار علیه ایران به ویژه در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: اگر مشکل اقتصادی در یک جامعه به وجود آید زمینه ایجاد سایر بحران‌ها نیز در آن جامعه فراهم خواهد شد. امروز نباید منتظر وقوع بحران باشیم بلکه اگر مدیریت مهندسی در زیرساخت‌ها شکل می‌گرفت دیگر نیازمند به بازسازی در حوزه‌های مختلف جامعه نبودیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تقویت بخش اقتصادی کشور از بروز بحران‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: باید بخش اقتصادی تقویت شود. معتقدم احتمالاً بیش از ۷۰ درصدی در پنج سال آینده دولت توان اختصاص مازاد بودجه به پروژه‌های عمرانی را نداشته باشد زیرا بودجه ایران بر اساس اقتصاد نفتی پایه ریزی شده و سقوط شدید قیمت این محصول بر آن تأثیر شدید گذاشته است.

مقیمی به تأکید رهبر معظم انقلاب به تقویت جایگاه کسب و کار در جامعه اشاره و با بیان اینکه برای تقویت این جایگاه نیازمند وجود زیرساخت‌های مناسب هستیم که قطعاً بر بخش اقتصادی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: صدور مجوز برای کسب و کارهای جدید در دستگاه‌ها باید با سرعت بیشتری انجام شود زیرا این موضوع به توسعه کسب و کارهای نوپا کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عدم فراهم کردن زیرساخت‌ها سبب بروز بحران و چالش بیکاری و همچنین رکود اقتصادی شده و مانع رشد کسب و کارها می‌شود، تصریح کرد: وجود همه این بحران‌ها و موانع سبب خواهد شد نتوانیم چشم انداز مناسبی برای کشور متصور شویم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه محدودیت‌ها باید به فرصت توسعه و رشد تبدیل شود، بیان کرد: در این بخش نقش مدیریت بحران غیر قابل انکار است باید تفکر و نوع نگاه به این بخش تغییر کرده و از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد غیر نفتی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران و تأثیرات منفی این بیماری بر بخش‌ها مختلف جامعه، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر رویه‌ها و روش‌های گذشته در جوامع بوده‌ایم که بهره گیری از سیستم‌های دیجیتال و فضای مجازی از مهم‌ترین این تغییرات بوده است.

مقیمی با تأکید بر اینکه باید نحوه مدیریت بحران کرونا را بدانیم، اظهار کرد: نقش زنان در مدیریت این بحران همانند سایر صحنه‌ها بسیار پررنگ است و باید از توانمندی بانوان در دوران پسا کرونا استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید از امروز برای روزهای بعد از مهار کرونا برنامه ریزی کرده و طرح و ایده داشته باشیم، گفت: شیوع کرونا روند معمول حرکت در جوامع بشری را متوقف کرده است و امروز شاهد تغییر رویه‌ها در سطح جامعه هستیم باید ابعاد مختلف این بحران شناسایی شود.

مقیمی بر ضرورت تغییر نوع نگاه در سطح کلان مدیریتی در زمینه کرونا تأکید کرد و ادامه داد: باید راهکارهای تعاملی و همراهی برای کرونا ایجاد و مدیران را با ابعاد مختلف این بحران برای مدیریت پسا کرونا آشنا کنیم.

کد خبر 4963909

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران استان گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی پسا کرونا بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر, خاطره استاد رضایی، رئیس کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم در نشست خبری کمیسیون بنیاد بانوان کارآفرینی گام دوم گفت: به نمایندگی از حوزه بانوان و جوان سعی کردیم یکسری از بانوان تأثیرگذار از حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌های کشاورزی, حقوقی, صنایع دستی به ویژه صنعت فرش دستباف, مشاغل خانگی, حوزه‌های دانشگاهی, حوزه مادر و کودک و حوزه روانشناسی و جامعه شناسی را با هم تجمیع و با معرفی ظرفیت‌ها, اهداف و عملکرد بنیاد تبیین شود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد پروژه‌های سال ۱۴۰۳ را با پیش درآمد امسال تا پایان ماه اسفند رقم بزنیم و از فروردین سال ۱۴۰۳ در حوزه زنان به طور تخصصی وارد شویم.

استاد رضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها موجود، تمام تلاش مجموعه این است ظرفیت‌ها با محوریت بانوان و جوانان شناسایی و کارشناسان در بنیاد کارآفرینی گام دوم وارد مبحث توسعه محلات شوند.

وی به نقش مادر و محوریت زن در جامعه اشاره کرد و افزود: امید واقع‌بینانه مساله بسیار مهمی است در حقیقت ما مادران حذف امید و فردای فرزندان را نداریم و این در حالی است که پرورش و رشد من مادر برای سازندگی مدیران جامعه مهم و امری حیاتی است.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: در این کمیسیون فضای روحیه احترام به ملیت گرایی بر پایه انسانیت مورد توجه است.

کد خبر 6081145

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار