Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: سالانه بیش از بیست میلیون مسافر از استان سمنان عبور می‌کند که این حجم از عبور ظرفیت مناسب برای درآمدزایی است.
وی ادامه داد: شهرداری‌های استان سمنان با همکاری بیش از پیش با سازمان همیاری شهرداری و گرفتن مشاور، در محدوده استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) مجتمع گردشگری بین راهی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سازمان شهرداری و دهیاری آمادگی همکاری با استان سمنان برای رفع مشکلات در زمینه احداث مجتمع گردشگری بین راهی را دارد.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: وقایع نگاری انجام شده در سال گذشته نشان می‌دهد ۲۳ بحران بزرگ در سال ۹۸ در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ثبت شد که سیل، زلزله و هجوم ملخ از جمله بحران‌ها بود.
وی اضافه کرد: سیل مهیب همزمان در ۲۵ استان کشور شرایط بسیار سخت را ایجاد کرده بود که شهرداران و دهیاران در تمام عرصه‌های بحرانی حضور فعال و موثر داشتند.
وی بیان کرد: شهرداری جزو سه دستگاه دارای رضایت‌مندی بسیار اندک بود و باید آسیب شناسی شود شهرداری با ارایه بیش از ۳۰۰ خدمات چرا کمترین رضایت‌مندی از سوی مردم را کسب کرده است.
جمالی نژاد تصریح کرد: اعتماد مردم باید افزایش یابد و فاصله مردم و مدیران خوشایند نیست و باید فاصله‌ها اندک شود.
وی اضافه کرد: مردم از بین خودشان شورای شهر انتخاب می‌کنند و شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی مردمی است و حتی می‌تواند بسترساز امنیت در شهر باشد و نگاه نوآورانه و خلاقیت بر مبنای دانش کمک کننده در پیشبرد اهداف در شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: اشتغالزایی با تکیه بر ظرفیت‌های هر منطقه نکته مهم است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و دهیاران و شهرداران با تعریف طرح کارشناسی زودبازده می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.
معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: نگاه خلاقانه بر مبنای دانش برای تقویت نشاط اجتماعی بیش از پیش مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

در پایان همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین و تخصیص ماشین آلات بین استانداری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امضا شد که بر مبنای این تفاهم‌نامه یک سوم هزینه خرید اتوبوس توسط استانداری، یک سوم توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بقیه توسط شهرداری پرداخت می‌شود که این تفاهم‌نامه نقشی مهم در نوسازی ناوگان استان سمنان دارد.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری سمنان سمنان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»