Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدا و سیمای مراکز استانی صدا و سیما همزمان با شب میلاد امام رضا(ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی را روی آنتن می‌برند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، همزمان با دهه کرامت که آغاز آن با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) بود، شبکه‌های استانی تدارک وسیعی در حوزه‌های مختلف رادیو و تلویزیون دیدند و برنامه‌های گوناگونی را به صورت زنده یا تولیدی روی آنتن بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شبکه‌های استانی با تولید 9500 دقیقه ویژه برنامه دهه کرامت در قالب طراحی و تولید 216 ویژه برنامه شاخص با عناوینی همچون حرم تا حرم، امام مهربانی، ارغوان، کریمانه، طوبی و بهشت هشتم، به استقبال این دهه رفتند.

اوج این ویژه برنامه‌ها، مربوط به آخرین روز دهه کرامت و شب میلاد امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خواهد بود.
این برنامه‌ها در دو بخش شامل ارتباط زنده با مراکز قم، مشهد و شیراز و پخش مستقیمی از حال و هوای حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاه چراغ(ع) و نیز برنامه‌های ترکیبی زنده و تولیدی خواهد بود.

بخش اعظم ارتباط زنده با مراکز از مشهد مقدس است که در طول دهه کرامت بالغ بر 4 هزار و 56 دقیقه ارتباط زنده بوده است.

**رئیس اورژانس کشور در «ترانه باران» شبکه شما

کولیوند رئیس اورژانس کشور، پنجشنبه شب مهمان برنامه «ترانه باران» شبکه شما خواهد بود.

برنامه تلویزیونی «ترانه باران» پنجشنبه 12 تیرماه با حضور دکتر پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.
گفت‌وگو راجع به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت کنونی این ویروس و موضوعات مربوط به این بیماری و همچنین راهکارهای مقابله با آن، موضوع این بخش از برنامه است.
اجرای برنامه «ترانه باران» را محیا اسناوندی بر عهده دارد و در برنامه پنجشنبه هم با رئیس اورژانس کشور که چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شد و شرایط بسیار دشواری را پشت ‌سر گذاشت پیرامون همین قضیه به گفت‌وگو می‌نشیند.
همچنین با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی، به این مسئله هم در برنامه «ترانه باران» توجه ویژه‌ای می‌شود.
گفتنی است این برنامه تلویزیونی علاوه بر شبکه شما، به صورت زنده از سیمای 13 استان دیگر هم پخش می‌شود.
حدود دو هفته قبل، دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهمان «ترانه باران» بود، برنامه‌ای که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.
«ترانه باران» با تهیه‌کنندگی محمد رژدام و اجرای محیا اسناوندی، مریم ماهور و فریبا باقری، حدود هشت سال متوالی است که از شبکه شما پخش می‌شود و تنها برنامه تخصصی موسیقایی سیمای جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، برنامه‌ای که هر روز از ساعت 18 تا 19 مهمان خانه‌های ایرانیان است؛ استقبال از این برنامه در بین مخاطبان تلویزیون را رشد قابل توجهی همراه بوده به طوری که روزانه چند هزار پیامک برای آن ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام رضا تلویزیون رادیو کرامت رئیس اورژانس کشور ترانه باران ویژه برنامه دهه کرامت شبکه شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: دغدغه‌های زیادی در خصوص تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خوزستان وجود داشت، زیرا اقدامات فرهنگی جزیره‌ای توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد ولی فقدان سند بالادستی احساس می‌شد.

عبدالله افرازه شهاوند ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیر خوبی برای برش سند مهندسی فرهنگی کشور اتخاذ کرد که در چند استان انجام و در شهریور ۱۴۰۲ پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور از منابع و از ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، میدانی و پژوهشگاه‌ها برای تدوین این سند استفاده کرد تا به چالش‌های فرهنگی پرداخته شود.

شهاوند اظهارکرد: چالش‌های فرهنگی شهرستان‌ها مطالبه، نمونه کار‌های ۱۲ استان بررسی و از تمام دستگاه‌های فرهنگی دخیل نیز نظرخواهی شد تا هشت مساله در سه نوبت در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد.

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، تضعیف فرهنگی عفاف و حجاب، تضعیف باور‌های دینی، تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی، چالش‌های فرهنگی ناشی از حاشیه‌نشینی از جمله مسائلی هستند که در این سند متناسب با چالش‌های خوزستان احصا شدند.

وی با بیان اینکه ۲۴ اقدام ملی در این راستا مناسب تشخیص داده شده و ۱۹۷ برنامه در راستای این اقدامات تعریف شدند و ۳۴۱ همکار برنامه نیز برای این موضوع در سند تعیین شدند که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: آیین‌نامه سند شورای فرهنگی استان‌ها مربوط به سال ۸۵ بود که چهار حوزه ماموریتی به این آیین‌نامه اضافه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: امروز توانستیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را در خوزستان رونمایی کنیم تا یکی از خلا‌های کلان فرهنگی کشور و استان که نبود یک نقشه راه جامع برای فعالیت‌های فرهنگی بود مرتفع شود.

مجید منادی بیان کرد: ۱۲ استان در کشور توانستند سند فرهنگی خود را پس از پایش‌های مختلف تدوین کنند که خوزستان یکی از استان‌هاست.

وی ادامه داد: این سند یک مبنا برای فعالیت‌های فرهنگی است تا از فعالیت‌های موازی و بدون برنامه جلوگیری شود و نگاه کلان و با برنامه بلندمدت برای خوزستان اجرا شود و مسیر حرکت را ریل‌گذاری کند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه مسوولان با اتحاد برنامه‌های این سند را اجرا کنند تا موثر واقع شوند.

محمدرضا باقری اظهارکرد: ورود به عرصه‌های اجتماعی که به فرهنگ مرتبط هستند با حفظ تمام اعضای حقوقی ثابت شورای فرهنگ عمومی و با تاکید بر مشارکت فعالان مردمی استان در دستور کار قرار گرفت تا بتواند ضمن استقلال با قرارگاه هسته فرهنگی هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: از دولت قبل تاکنون درگیر حل و فصل اختلافات تغییر این آیین‌نامه بودیم که در نهایت انجام و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تقویت شد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی به تشکیل پنج کمیته تخصصی در این سند اشاره کرد و گفت: کمیته‌های فرهنگ هنر و رسانه، امور دینی، تعلیم و تربیت، امور اجتماعی و بانوان و اقتصاد فرهنگی در آیین نامه جدید در نظر گرفته شده و ۱۹۷ برنامه در سند برش استانی دیده شدند.

یکی دیگر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ در کشور در بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی وجود دارد که اگر تمهید مناسبی برای آن اندیشیده نشود فراوانی ظرفیت‌ها و موازی کاری‌ها می‌تواند به یک چالش تبدیل و تنش‌زا شود.

محمدحسین ساعی بیان کرد: اگر هماهنگی در این خصوص ایجاد شود این ظرفیت‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی اظهارکرد: باید با ریل‌گذاری مناسب به هم‌افزایی در حوزه فرهنگ دست یابیم تا بتوانیم مشکلات حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کشور را حل کنیم.

رییس سازمان برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این نشست گفت: برش استانی نقشه فرهنگی کشور می‌تواند با هم‌افزایی دستگاه‌ها برخی چالش‌ها را رفع کند.

مهرداد نیکو اظهارکرد: امکان اندازه‌گیری و پایش اقدامات فرهنگی وجود ندارد و این خلا به شدت در حوزه فرهنگ بسیار مشهود است که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ در سال‌های ۸۱ و ۹۱ اشاره کرد و گفت: باید متولیان تولید این شاخص‌ها مشخص شوند تا وحدت رویه‌ای برای ارزیابی فرهنگی کشور و استان‌ها وجود داشته باشد.

سیده مریم موسوی‌زاده مسوول موسسات قرآنی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: تنظیم سند توسعه راهبردی قرآنی استان از چند سال پیش تهیه شده ولی تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد با رونمایی از این سند، شاهد توسعه سند قرآنی در خوزستان نیز باشیم.

در این برش برنامه عملیاتی برای رفع چالش‌های مهم استان در پنج بخش شامل تغییر در سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تضعیف باور‌های دینی، تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی و حاشیه‌نشینی ارایه شده است.

دیگر خبرها

  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • رادیو همراه با شب زنده‌داران لیالی قدر
  • رادیو همراه با شب زنده داران لیالی قدر
  • مراسم جشن میلاد امام حسن (ع) در امامزاده سید بهلول خوی + تصاویر
  • ویژه برنامه جشن میلاد امام حسن (ع) در گنبد کاووس + تصاویر
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان