Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: : ۲هزار نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان طرحی یا شرکتی هستند که باید زمینه ت تبدیل وضعیت این نیروها فراهم شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که با موضوع کرونا ویروس برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار کرد: در ماه های نخست شیوع کرونا ویروس مردم استان همراهی خوبی داشتند و این امر موجب شد در رابطه با این بیماری، مشکل چندانی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی استان در زمینه شیوع ویروس کرونا قرمز است و از مردم می خواهیم با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی، از خود در برابر این ویروس محافظت کنند. 

استاندار کردستان  تصریح کرد: مردم بیشترین سهم را در کنترل بیماری کرونا دارند هر چقدر هم تجهیزات و امکانات درمانی تامین باشد، اگر مردم نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، کرونا مهار نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به کمک های وزارت بهداشت و خیرین استان در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و همچنین تجهیز بیمارستان تازه تاسیس ۲۳۵ تختی سقز افزود: علیرغم این کمک ها، استان های کمتر توسعه یافته مانند کردستان به کمک بیشتری نیاز دارند.

وی اذعان کرد:  ۲هزار نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان طرحی یا شرکتی هستند که باید زمینه تبدیل وضعیت این نیروها فراهم شود.

استاندار کردستان  با بیان اینکه امیدواریم با لطف خدا و همت مردم، کردستان با کمترین آسیب از بحران کرونا عبور کنیم، گفت: این مهم نیاز به توجه همراهی جدی مردم و تلاش مضاعف همه بخش ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم یقین بدانند مسؤلان نسبت به شرایط موجود بی تفاوت نیستند اما مردم بیشتر از هر مجموعه دیگری می توانند در مهار کرونا موثر باشند. 

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج بیماری دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم ازسلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندکی خود راتامین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قایل است، زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود اززندکی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را راقبل ازفقیری و زندگی تان را قبل ازمرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است و حتی اهمیت داده شده است و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت راحفظ می‌کندمعرفی کند.

وی ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام سعی دارد ورزش کردن رادر بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود راتامین کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود لظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

 رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز نیزگفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

نقی پور افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت، برنامه سلامت خانواده که ازمنویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است