Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: هرگونه تغییر کاربری در شهرک‌های صنعتی بدون نظر شورای برنامه ریزی ممنوع است لذا هر دستگاهی که بدون هماهنگی اقدام نماید مرتکب جرم شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قزوین، هدایت‌الله جمالی پور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: امکان ساخت‌وساز برای خدمات مربوط به شهرک فراهم است اما نباید تغییر کاربری بدون هماهنگی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی نشان می‌دهد در روز تاسیس سخنی از وقف نبوده است، افزود: اگر شهرک صنعتی موقوفه بوده باید یک سند اجاره‌ای به اوقاف تحویل داده می‌شد حال آنکه چنین سندی نیست اما اداره کل اوقاف اظهار می‌کند پیش از ساخت این شهرک، زمین موقوفه بوده است.

استاندار قزوین گفت: اگر پس از بررسی مشخص شد که این زمین موقوفه است، زمین بر اساس قیمت روز تملک، ارزش گذاری شده و قطعه‌ای در نقطه‌ای دیگر از استان معادل همین زمین به اوقاف تحویل داده می‌شود.

جمالی پور عنوان کرد: کیفیت پسته استان قزوین بسیار بالا است اما متاسفانه در کشور شناخته شده نیست زیرا در برندینگ و معرفی بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی افزود: لازم است کمیته‌ای در استان تشکیل شده تا کیفی‌سازی محصولات کشاورزی استان و موضوعاتی همچون برندینگ مطالعه و بررسی شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: باید برای صادرات و نحوه بسته بندی محصولات کشاورزی بیش از گذشته وقت گذاشته شود تا این محصولات به دنیا معرفی شوند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند به صنعت گردشگری، اقتصاد و اشتغال استان کمک نماید به همین سبب لازم است متولیان امر برنامه جامعی در این خصوص تدوین کنند.

قزوین| قانون نزدیک‌ترین مسیر دستیابی به عدالت استدستگاه‌های دولتی استان قزوین در حوزه پدافند غیرعامل ارزیابی می‌شونددادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌

وی افزود: همچنین باید در صورت عدم پرداخت فاکتورهای قطعه سازان خودرو توسط خودروسازان کشور، موضوع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده که قطعه سازان به اداره کل امور مالیاتی بدهکار هستند، جزو بدهکاری آنان منظور نشده و پس از تایید اداره کل مالیات گواهی 186 برای آنها صادر شود.

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این جلسه گفت: وقف، اصلی ترین پشتوانه اشاعه فرهنگ در جامعه به شمار می‌رود در حالی که امروز فرهنگ وقف تضعیف شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه اوقاف و امور خیریه هیچ اصراری برای اینکه ملکی را بدون داشتن سند به تملک درآورد، افزود: اگر روزی اثبات شود ملکی موقوفه نیست قطعا این اداره کل به صورت کامل از ملک دست می‌کشد.

مجیدی خاطرنشان کرد: همچنین نباید تا زمانی که به صورت دقیق مشخص نشده که ملکی اوقافی نیست برخی به مقابله با اوقاف و یا فرهنگ وقف بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: پهلوی اراضی موقوفه را قطعه قطعه و بین مردم تقسیم کرد در حالی که پس از انقلاب قرار شد این اراضی به اداره کل اوقاف بازگردد.

محمد قاسمی دادستان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه این موضوع باید به شکل پرونده قضایی مطرح شود گفت: مدیرکل اوقاف و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی باید طرح دعوا کنند تا در دادگاه به نتیجه قانونی برسیم.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کشمش غذایی بدون ضرر و توصیه شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین آزمایشگاه تشخیص سموم ندارد و این امر ممکن است در افزایش آمار مبتلایان به سرطان اثرگذار باشد، افزود: یک فرد سرطانی تا هزار برابر یک انسان معمولی هزینه دارد به همین سبب لازم است آزمایشگاهی مجزا برای تشخیص سموم ایجاد شود زیرا یک سرمایه گذاری ماندگار است و فواید آن در آینده به مردم باز می‌گردد.

محمدبیگی با بیان اینکه کشمش استان محصولی استراتژیک به شمار می‌رود افزود: بهتر است با برند سازی، کشمش‌ها را همچون زعفران بسته‌بندی کرده و آن را صادر کرد. 

انتهای پیام/ ت

R7541/P/S6,63/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون مجازات اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران استانداری قزوین بیشتر بخوانید... قزوین| قانون نزدیک‌ترین مسیر دستیابی به عدالت است دادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌ دستگاه‌های دولتی استان قزوین در حوزه پدافند غیرعامل ارزیابی می‌شوند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون مجازات اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران استانداری قزوین قانون اساسی قانون مجازات اسلامی نمایندگان مجلس استانداری قزوین استاندار قزوین استان قزوین کل اوقاف اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان

محمود اسپانلو گفت: ۱۴ حکم قطعی قلع و قمع و ۲۶ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها امروز در روستا‌های کلاسنگیان و کلاجان قاجار اجرا شد.
محمود اسپانلو افزود: با این اقدام از تغییر کاربری ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جلوگیری شد.

دادستان اسپانلو با تاکید بر ادامه برخورد‌ها با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی استان و کشور را تهدید می‌کند و بهتر است هم استانی‌ها از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان