Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:44:54 GMT

واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۷۵۶

واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا را احضار کرد

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست‌های جداگانه روز سه‌شنبه کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان به اورن دیوید، سفیر اسرائیل و کالیستا گینگریچ، سفیر آمریکا از نگرانی‌های واتیکان نسبت به اقدامات یکجانبه احتمالی که ممکن است بیش از پیش تحقق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین شرایط مطلوب در خاورمیانه را به خطر اندازند، گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدارها پیش از اول ژوئیه، تاریخی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات الحاق غور اردن و تمامی شهرک‌های موجود در کرانه باختری به اراضی اشغالی در چارچوب طرح معامله قرن اعلام کرده بود، برگزار شدند.

بر اساس برنامه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن، غور اردن و تمامی شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری که مساحت آنها به ۳۰ درصد مساحت این منطقه می‌رسد، به اراضی اشغالی ملحق می‌شود و تحت حاکمیت آن درمی‌آید در حالی که به فلسطینی‌ها حاکمیت بخش باقیمانده از کرانه باختری و بخشی از داخل اسرائیل داده می‌شود؛ طرحی که با مخالفت فلسطینی‌ها مواجه شده است.

واتیکان در این بیانیه گفت: همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده، واتیکان بار دیگر تاکید می‌کند که اسرائیل و فلسطین حق دارند تا کشور داشته باشند و در صلح و امنیت در داخل مرزهایی که به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند، زندگی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین خاطر از طرفین درخواست می‌شود تا هرکار می‌توانند برای ازسرگیری روند مذکرات مستقیم بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند و با این کار اعتماد متقابل را مجددا ایجاد کنند و با شجاعت به گفت‌وگو، مذاکره، احترام به توافقات و صداقت "بله" و به درگیری، خشونت، خصومت، اقدامات تحریک آمیز و تزویر "نه" بگویند.

منبع: فردا

کلیدواژه: واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای ارتش رژیم اشغال‌گر در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین، بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند و در این یورش ۲۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی نظامیان صهیونیست به مناطقی در شهرهای قلقیلیه، الخلیل، بیت لحم، قدس، جنین، نابلس، رام الله و اریحا حمله کردند.

کد خبر 6081813

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند