Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@09:02:32 GMT

افزایش ۵ درصدی ثبت طلاق در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۸۵۰

افزایش ۵ درصدی ثبت طلاق در استان مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید رضا صدری پنجشنبه ۱۲ تیر در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار و ۷۰۰ مورد استعلام ثبت در استان مرکزی انجام گرفت که نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش ۱۲ درصدی خلاصه معاملات تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ مورد خلاصه معاملات تنظیم شده است که این رقم درسال ۹۷ بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدری تعداد اسناد تک برگی(کاداستری) صادر شده در سال گذشته را ۵۲ هزار مورد دانست که این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۶۰۹ هزار مورد بوده است و کاهش ۱۵ درصدی در صدور اسناد به ثبت رسیده است، افزود: در سال گذشته ۷ هزار و ۲۸۰ مورد تفکیک پلاک به قطعات کوچکتر در استان مرکزی انجام شده است که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۱۳ درصدی گزارش شده است، همچنین املاک بازداشت شده در سال گذشته بالغ بر هشت هزار و ۳۶۰ مورد بوده است که این رقم در سال ۹۷ به هشت هزار و ۹۵۵ مورد رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: صدور اسناد تک برگی کاداستر یکی از اولویت‌های مجموعه ثبت اسناد و املاک استان مرکزی است. مقرر شد که از سال ۹۴ و در بازه زمانی ۵ ساله اسناد کاداستر کل کشور به صورت کامل صادر شود و کلیه درآمدهای ناشی از کاداستر به ادارات ثبت تخصیص یابد که تاکنون ۲۵ درصد از این منابع تخصیص یافته است و عملا موفق به تحقق اهداف به صورت کامل نشدیم. در استان مرکزی از ۶۰۰ هزار پلاک تاکنون اسناد کاداستر ۱۵۰ هزار پلاک انجام شده است و امسال نیز در تلاش هستیم که شمار مناسبی از این اسناد صادر شود.

وی اضافه کرد: از دو میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی تاکنون برای یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است که قدیمی و دفترچه ای است و باید طرح کاداستر برای این اراضی نیز انجام و سند کاداستری صادر شود که تا پایان سال ۹۸ نیز سند مالکیت کاداستری ۳۰۰ هزار هکتار صادر شده است.

صدری ادامه داد: درآمد اداره کل در سال ۹۷، ۱۴۷ میلیارد ریال بود است که در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی به ۱۷۷ میلیارد ریال رسید. در سال گذشته در حدود ۵۸۴ مورد اسناد دولتی صادر شده است که این شاخص نسبت به سال ۹۷، ۴۳ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اسناد صادر شده برای اوقاف را با کاهش ۵۸ درصدی نسبت به سال ۹۷، ۴۴۰ سند در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: در استان مرکزی ۵۶۰۰ رقبه و موقوفه در استان مرکزی وجود دارد که تا سال گذشته پنج هزار مورد معادل بالغ بر ۸۰ درصد دارای سند شده اند و از این حیث استان جزو پنج استان برتر کشور در امر صدور اسناد برای موقوفات است.

وی به اجرای قانون تعیین تکلیف پلاک‌های بدون سند اشاره و بیان کرد: در  سال‌های اخیر ۳۰ هزار پرونده در اجرای این قانون تشکیل شد که تاکنون ۲۸ هزار مورد آن تعیین تکلیف شده است و الباقی مربوط به شهرستان‌های اراک و ساوه است و آرای صادره برای این قانون در سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۲ مورد بوده است که نسبت به ۲ هزار و ۵۴۸ مورد سال ۹۷، ۱۲ درصد کاهش ثبت شده است.

صدری اضافه کرد: در قانون ساماندهی، اقدامی مشترک بین اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن استان در حال انجام است که براساس آن سند مالکیت در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر می شود، تاکنون ۹۰ درصد املاک روستاها دارای سند شده است به طوری که در سال گذشته ۲ هزار و ۲۱۳ سند صادر شد که نسبت به اسناد صادره در سال ۹۷، حدود ۱۷ درصد کاهش رقم خورده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در خصوص وصول مطالبات بانک‌ها بیان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۹۰۷ میلیارد ریال مطالبات بانک‌ها در استان وصول شد که در سال گذشته با پنج درصد افزایش این رقم به ۹۵۱ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: در سال گذشته ۸۵ پرونده در دادگاه انتظامی سردفتران ویژه تخلفات سردفتران و دفتریاران استان مرکزی رسیدگی شد که نسبت به سال ۹۷(هشت مورد پرونده)، حدود ۹۶۳ درصد رشد در این زمینه ثبت شده است. استان مرکزی دارای ۱۰۰ دفتر اسناد رسمی فعال، ۵۶ دفتر ثبت ازدواج و ۲۷ دفتر ثبت طلاق است که سال گذشته ۳۷۵ مورد بازرسی از این دفاتر انجام شد، همچنین تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای ثبتی نیز ۳۱ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به ارتباط بین این اداره کل و مراجع قضایی، تعداد موارد پاسخگویی به استعلام مراجع قضایی در سال گذشته را ۱۹ هزار و ۸۳۵ مورد دانست که ۹۳.۶ درصد از پاسخ‌ها کمتر از ۴۸ ساعت انجام شده است.

صدری اظهار کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۹۹۴ مورد ازدواج در دفاتر استان ثبت شده است که نسبت به ۸ هزار و ۳۶۱ مورد ثبت شده در سال ۹۷ شاهد کاهش چهار درصدی ثبت ازدواج هستیم، همچنین ۲ هزار و ۹۵۳ مورد طلاق ثبت شده در سال ۹۷، با پنج درصد افزایش در سال گذشته به ۳ هزار و ۱۱۱ مورد رسیده است.

وی گفت: ۲۰ میلیون پرونده ثبتی در استان مرکزی وجود دارد که تا پایان سال گذشته ۹ میلیون سند اسکن شده است که عمده آن مربوط به اراک و ساوه است و امسال نیز چهار میلیون پرونده ثبتی شهرستان محلات و دلیجان اسکن می‌شود.

کد خبر 527520 برچسب‌ها استان مرکزی ازدواج - طلاق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی ازدواج طلاق استان مرکزی نسبت به سال ۹۷ مورد بوده سال گذشته شده در سال درصد کاهش انجام شده هزار مورد سال ۹۷ انجام شد صادر شده ۲ هزار ثبت شده صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت

سردار سرتیپ دوم جلیل موقوفه‌ئی در دیدار نوروزی با استاندار سمنان گفت: طرح نوروزی ۱۴۰۳ با همراهی بخش‌های مختلف در دست اجرا است و در هشت روز نخست تعطیلات کاهش ۱۸ درصد وقوع و افزایش ۳۸ درصدی کشف سرقت‌ و افزایش ۷۲ درصدی دستگیری سارقان در استان سمنان در مقایسه با نوروز گذشته ثبت شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه و مدیریت کارها در طرح نوروزی ۱۴۰۳، منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت ‌در استان سمنان شد.

 

وی افزود: کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۸ درصد کشف سرقت از جمله موفقیت‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد پرونده‌ها در بخش پلیس سایبری و فضای مجازی و ۱۰۰ درصد جرایم جنایی استان در سال ۱۴۰۲ کشف شد.

وی ادامه داد: افزایش ۲۵ درصد دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و افزایش ۱۰ درصدی برخورد با فروشندگان مواد مخدر خرد و عمده، از دیگر تلاش‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کاشان نیازمند موزه نگهداری اسناد تاریخی است
  • افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی
  • افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در مرکزی
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار
  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم
  • افزایش ۳۰ درصدی حجم آب سد‌های گلستان