Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@23:32:37 GMT

ماجرای کشتار خرگوش‌ها چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۷۸۵۲

ماجرای کشتار خرگوش‌ها چه بود؟

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر به تشریح ماجرای فیلم منتشر شده از کشتار بی‌رحمانه خرگوش‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به انتشار تصاویری از کشتار بی‌رحمانه یک خرگوش اظهار کرد: اقدامات لازم برای شناسایی فرد شکارچی در روزهای قبل انجام شد و فرد خاطی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از تشکیل پرونده و اخذ حکم جلب در روزهای اخیر و بعد از تکمیل پرونده عملیات دستگیری این شکارچی در روزهای آینده انجام می‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه منتشر کننده تصاویر این کشتار و همدستان فرد خاطی نیز به زودی دستگیر خواهند شد، ادامه داد: فرد خاطی پرونده دارای سابقه قضائی است، ولی همدستان او و منتشر کننده تصاویر دارای سابقه قضائی نیستند.
وی در خصوص مجازات خاطی‌های پرونده کشتار خرگوش‌ها گفت: انجام عملیات شکار بدون اخذ مجوزهای لازم از لحاظ قضائی قابل پیگیری است و منتشر کردن تصاویری از این شکار غیر مجاز می‌تواند مجازات کیفری، حقوقی و مادی داشته باشد.
قلی نژاد در پاسخ به اینکه آیا مجازات در نظر گرفته از سوی سازمان محیط زیست پیشگیرانه است، گفت: مجازات از لحاظ کیفری می‌تواند قابل پیشگیری باشد، ولی موضوعی که ما از سال گذشته بر روی آن کار می‌کنیم آموزش و فرهنگ‌سازی مردم به اهمیت گونه‌های جانوری است.
وی اضافه کرد: این گونه شکارها غالباً در جوانان و در بین کسانی که مجهز به اسلحه هستند رخ می‌دهد و بیشتر جنبه رقابتی دارد و اسلحه‌هایی که بین مردم توزیع شده است بدون فرهنگ‌سازی و آموزش بوده است.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در خصوص تعامل این سازمان با پلیس فتا برای پیگیری قدرت‌نمایی‌های مجازی با استفاده از تخریب گونه‌های جانوری گفت: باید از پلیس فتای بوشهر برای کمک در راستای برخورد با این متخلفین تشکر کنم، زیرا پلیس فتا در این موارد همکاری خوبی با سازمان محیط زیست دارد.
وی با اشاره به برخورد پلیس فتا با منتشر کنندگان دیگر موارد تخریب زیست محیطی در فضای مجازی تصریح کرد: در دیگر تخلفات رخ داده نیز پلیس فتا علاوه بر دستگیری متخلفین مراتب آموزش‌های زیست محیطی افراد را نیز مهیا کرد.

کد خبر 431733

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست سازمان حفاظت از محیط زیست مسائل زیست محیطی پليس فتا اسلحه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند