Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفتگویی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دوسیما، گفت: اثاث‌کشی و جابه‌جایی وسایل یکی از عوامل مؤثر در گسترش بیماری کروناست، به همین دلیل ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه قراردادها به مدت دو ماه عیناً تمدید شود و پس از آن مصوبه جدیدی را داده است که قراردادها تمدید شود و حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصوبه برای مدیریت بازار و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی که بعضی‌ها خودسرانه اعمال کردند داده شده است. از همه دست اندرکاران در هر پست و مقامی درخواست دارم تا برای اجرای این مصوبه که آرامش‌بخش برای مردم است؛ اهتمام بورزند.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص بسته حمایتی ادامه داد: تلاش شد تا که بخشی از تسهیلاتی که ستاد کرونا در نظر گرفته بود به مستاجرینی که در گروه‌های هدف قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی آنان مطابق الگوی طرح جامع مسکن است، ارائه شود.

وی افزود: این مبلغ به عنوان کمک به پول پیش (مبلغ ودیعه) آنان است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجرین فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد می‌شود. مبلغ آن هنوز مشخص نشده است و بعد از پرداخت تسهیلات به مشاغل در مراحل بعد تسهیلات مستأجران پرداخت می‌شود.

اسلامی اظهار داشت: حداکثر افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلانشهر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است. البته باید تمدید قراردادهای اجاره در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند؛ نکته مهم اینکه اگر مستأجر به تکالیف و تعهدات قانونی خود در برابر موجر عمل نکند، با حکم دادگاه، حکم تخلیه برایش صادر می‌شود و طی دوماه باید تخلیه کند و اگر مالک در این دوره نسبت به فروش خانه خود به صورت رسمی اقدام کند و معامله ثبت و کد رهگیری دریافت شده باشد، مستأجر ظرف دوماه باید خانه را تخلیه کند.

وزیر راه وشهرسازی با توضیح در خصوص صندوق پس‌انداز یکم تاکید کرد: بانک عامل حوزه مسکن در سه سال گذشته که صندوق پس‌انداز یکم فعال بوده حدود ۱۶۰ هزار نفر را از این طریق خانه‌دار کرده و اکنون در طرح اقدام ملی مسکن کسانی که در سامانه ثبت‌نام کردند و همزمان در صندوق پس‌انداز یکم حساب دارند در اولویت واگذاری واحدهای مسکونی هستند.

وی گفت: وزارت راه وشهرسازی تکلیف خود را برای خانه‌دار کردن مردم با طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌دهد، در حال حاضر به صورت گسترده از مردم ثبت‌نام و پروژه‌ها آغاز شده است. امیدوارم در بازه‌ای دوسالانه قشر کثیری از مردم واجد شرایط صاحب‌خانه شوند.

اسلامی اعلام کرد: معدل سنی ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن بعد از پالایش، ۳۴ سال است. در حقیقت با این کار جامعه جوان صاحب خانه می‌شوند.

دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است | شهروندان: برخی بنگاه‌ها خوستار پرداخت هزینه می‌شوند کد خبر 527509 برچسب‌ها مسکن اجاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن اجاره کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدجواد ساوری روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۸۷ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ ۲۱۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال برای ۳۴۲ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان تمام شهرستان‌های استان پرداخت شد. او اضافه کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۵ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت دریکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند. ساوری همچنین بیان کرد: در این مدت همچنین مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به ۴۵ طرح صنایع‌دستی پرداخت شده است. این تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن