Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمد جمالیان» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی بیماران کرونایی، افزود:  یکی از شهرهای جنوبی استان مرکزی در روند بیماری کرونا وضعیت نارنجی دارد اما،هرگونه غفلت می‌تواند به سرعت درگیری مناطق مختلف استان را بالا ببرد و انتظار است که شهروندان پویش «من ماسک می‌زنم» را جدی کرفته و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند، به اجتماعات عزا و عروسی نروند و دستان خود را مرتب با آب و صابون شستشو دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: تصمیمات و اقدامات در ستاد مقابله با کووید ۱۹ و نظام سلامت ۲ ضلع از مثلث مدیریت بیماری کرونا است و ضلع دیگر رفتار مسئولانه بهداشتی از سوی مردم است و اگر این بخش به درستی نقش ایفا نکند تلاش بخش‌های دیگر حاصلی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد:همراهی مردم در مهار نسبی موج اول کرونا قابل تقدیر بود اما، از اردیبهشت ماه که فعالیت‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی از سرگرفته شد متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی و هشدارها نوعی سهل‌انگاری در رعایت بهداشت فردی و جمعی مشاهده می‌شود که درک این رفتار دشوار است.
دکتر جمالیان ادامه داد: برخی از استان‌های همجوار مرکزی وضعیت شکننده‌ای در کرونا دارند و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و مسافرت‌های غیرضروری تنها  کنترل و مدیریت  بیماری را سخت‌تر کرده و ممکن است استان مرکزی را نیز در آستانه شرایط قرمز قرار دهد.
وی توضیح داد: مجموعه سلامت استان موج دوم شیوع کرونا را برای پاییز و زمستان پیش‌بینی کرده بود اما، رفتار این ویروس ناشناخته است و بسیاری از مناطق کشور اکنون با دشواری‌های شیوع دوم آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کی از وظایف اجتماعی و حقوق شهروندی  همراهی در راهبردهای جمعی از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و انتظار است مردم تا دیر نشده این مساله را جدی بگیرند و از افزایش مرگ و میر و شمار مبتلایان بیماری پیشگیری کنند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر  به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و  ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر نیز جان خود را با این بیماری از دست داده‌اند.

برچسب‌ها کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، افزود: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است.

وی با بیان اینکه در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مساله شناسی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در این میان بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوبهای تعیین شده انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه‌های استانی طبق نیازهای استانی در شورا پیگیری می‌شود و اگر بودجه تعیین شده در مسیر درست صرف شود نتیجه هم حاصل خواهد شد.

خسروپناه تاکید کرد: هم اکنون ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده که همه در خدمت شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم، افزود: از طرفی برای به نتیجه رسیدن نباید عجله داشته باشیم چون تأثیرگذاری کار فرهنگی به زمان نیاز دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هدف ایران وارد کردن آسیب جدی به تأسیسات رژیم صهیونیستی و یا تلفات جانی نبود و این اقدام ایران در حد یک سیلی زدن بود و اقدام ایران صرفاً یک پیروزی بزرگ نبود و ابعاد مختلفی دارد.

خسروپناه بیان داشت: در واقع ایران اقتدار علمی و فناوری خود را نشان داد و از همه مهمتر، انجام این عملیات موجب انسجام بخشی در سطح کشور شد

وی گفت: تنها اولویت شورا ستاد تعلیم و تربیت است و برای اولین بار نقشه راه سند تحول آموزش در حال تدوین است که در گذشته توجه چندانی به آن نشده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: با انجام این عملیات، یک پیروزی تمدنی شکل گرفت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار میلیارد دلار برای عملیات پدافندی هزینه کرد.

کد خبر 6084206

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم