Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@06:42:58 GMT

شکنجه علیه جولیان آسانژ باید پایان یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۰۵۱

به گزارش اسپوتنیک، «لیسا جانسون»، روانپزشک بالینی خواستار پایان شکنجه‌های صورت‌گرفته علیه بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس شد.  

پیشتر، پایگاه پزشکی لنست در نامه‌ای که صدها پزشک آن را به امضا رسانده‌اند خواستار پایان بدرفتاری با «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، شد. 

۲۱۶ پزشک در یادداشتی خواستار «پایان شکنجه و اهمال پزشکی» در قبال آسانژ شدند که همچنان و به‌رغم اعتراض بسیاری از نهادهای حقوق بشری همچنان در زندان بلمارش به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانسون در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «بیش از یک سال از زمانی که گزارشگر سازمان ملل درباره شکنجه آسانژ در زندان گزارش داده می‌گذرد. به‌رغم این گزارش که در آن از شکنجه جمعی آسانژ به دست دولت‌های بریتانیا، آمریکا، سوئد و اکوادور سخن به میان آمده است، تمامی این دولت‌ها از تحقیق درباره این گزارش خودداری کرده‌اند.»

وی گفت: «ما در نامه‌ای که در ماه فوریه منتشر شد تاکید کردیم که شکنجه روانی یک وضعیت بالینی است و جان فرد را به خطر می‌اندازد و هشدار دادیم که این رفتار غیرانسانی با آسانژ می‌تواند به قیمت جان او تمام شود.»

این روانپزشک افزود: «با این حال، دولت‌های مسئول نه‌تنها از حجم این شکنجه‌ها نکاسته بلکه آن را افزایش نیز داده‌اند. ما معتقدیم که مقام‌های دولت‌ها باید از منظر قانونی به این شکنجه پایان دهند. آسانژ از زمان شروع دادرسی نتوانسته به شکل مناسب با وکلای خود در ارتباط باشد و با توجه به این‌که وی ممکن است به ۱۷۵ سال زندان در آمریکا محکوم شود، این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

وی افزود: «علاوه بر این، متهم کردن او به جاسوسی بدین معناست که روزنامه‌نگاری به‌عنوان فعالیتی مرتبط با جاسوسی شناخته و با او همچو یک جنایتکار رفتار می‌شود.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر اداره کل دامپزشکی استان لرستان گفت: با توجه به نقش و جایگاه طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی و عشایری و با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی و همچنین کاهش ویروس وحشی در گردش، دهمین مرحله از واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان با واکسیناسیون دو میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۶۸ قطعه طیور به پایان رسید.
دکتر مصطفی زبر دست افزود:واکسیناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل از ۲۰ بهمن سال گذشته شروع شده بود و پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید.
مصطفی زبردست گفتت: در اجرای این عملیات از پتانسیل نیروهای بسیج مهندسان جامعه کشاورزی روستاها، دهیاران و همکاران سازمان جهاد کشاورزی  برای ایمن سازی طیور بومی استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟
  • واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • گزارش آنروا از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای غزه
  • روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه