Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@14:31:51 GMT

ممنوعیت انجام جراحی زیبایی تا اطلاع ثانوی +سند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۰۸۰

ممنوعیت انجام جراحی زیبایی تا اطلاع ثانوی +سند

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد:

با افزایش بیماران در اپیدمی کووید-۱۹ و لزوم مدیریت مجدد تخت‌های بیمارستانی، انجام اعمال جراحی که صرفا جنبه زیبایی و غیردرمانی داشته باشد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

      .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی بعدازظهر سه شنبه در اجرای تأکیدات ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور و در ادامه سلسله بازدیدهای سرزده نوروزی، از آخرین وضعیت خدمت‌رسانی بیمارستان کوثر به عنوان اصلی ترین مرکز ترومای استان بازدید کرد.

وی ضمن حضور در بخش‌های اورژانس، ارتوپدی، بخش‌های بستری و ICU و استماع مطالبات و شکایات مردمی در خصوص نحوه انتقال مصدومین سوانح جاده‌ای به بیمارستان، اخذ برخی هزینه‌های درمانی، تأخیر در انجام فعالیت‌های درمانی بیماران اورژانس، کمبود تخت و ازدحام در اورژانس بیمارستان و غیره تذکرات لازم برای تکریم هرچه بیشتر بیماران و همراهان داد.

وی بر تسریع در رسیدگی به بیماران اورژانسی، لزوم انجام تمامی خدمات قابل ارائه به بیماران از جمله سونوگرافی و «ام آر آی» و غیره، افزایش دقت در عملیات تریاژ، رعایت دقیق‌تر بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، لزوم پذیرش بیماران با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم در بخش «ام آر آی» و همچنین عدم اخذ هزینه‌های مازاد بر موارد قانونی از مصدومان حوادث و تصادفات تاکید کرد.

وی در ادامه ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و فضای مناسب بیمارستان کوثر در خصوص افزایش سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم استان، ارتقای درآمدهای حوزه توریسم درمانی برای افزایش بهره‌وری و منابع مالی برای ایجاد بخش‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش VIP این بیمارستان را بسیار حائز اهمیت دانست.

هواسی با تاکید ویژه بر لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی در انجام اعمال جراحی و بیمارستانی، عنوان کرد: اگرچه عمده پزشکان، جراحان و کادر درمان افرادی دلسوز و دغدغه‌مند جامعه هستند، اما در پاره‌ای از موارد، شکواییه‌هایی مبنی بر اخذ وجوه مازاد و به اصطلاح زیر میزی توسط تعداد محدودی از پزشکان و ایراد آسیب به وجه حوزه بهداشت درمان گزارش می‌شود که ضمن هشدار جدی به این اشخاص، از عموم مردم تقاضا کرد موارد تخلفات و سو جریانات را از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۶ به سازمان بازرسی کل کشور منعکس نمایند.

عیسی هواسی در پایان ضمن قدردانی از زحمات پزشکان کادر درمان و پزشکی استان کردستان افزایش تعداد کادر درمانی و توجه ویژه به جبران زحمات و مطالبات به حق این قشر را موجب بهبود خدمت رسانی و افزایش تمرکز این قشر زحمتکش در انجام رسالت خطیر خود دانست و از آمادگی بیش از پیش بازرسی کل استان برای همکاری در حل مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان استان کردستان خبر داد.

در خلال این بازدید و با تقاضای بازرس کل استان، مانور اجرای کد ۹۹ (حضور کادر احیا) صورت پذیرفت که حضور اعضای این تیم ظرف مدت یک دقیقه در اتاق احیا مورد تقدیر وی قرار گرفت.

کد خبر 6063035

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • محور گنبدکاووس کلاله مسدود شد
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد
  • جاده جنگل گلستان تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است