Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:18:48 GMT

ساماندهی نواحی صنعتی در اولویت امسال دولت است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۰۸۷

ساماندهی نواحی صنعتی در اولویت امسال دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بویین زهرا روز پنجشنبه با حضور روح اله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای، قبادی معاون اقتصادی استانداری، مصطفی آقا علی سرپرست فرمانداری و مدیران صنعت و دستگاه‌های اجرایی در ناحیه صنعتی چرم سازی این شهرستان برگزار شد.

عیسی قبادی در این جلسه اظهار داشت: عزم دولت حمایت از بخش تولید و صنعت است و علیرغم اینکه در بخش‌های مختلف با موانع و محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه است اما در حمایت و پشتیبانی از تلاش گران عرصه تولید که در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند لحظه‌ای درنگ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رویکرد دولت سامان دهی نواحی صنعتی است که امروز به صورت خوشه‌ای و یا جزیره‌ای عمل می‌کنند و اگر واحدهای تولیدی که در مناطق صنعتی مستقر هستند سامان دهی شوند و به شهرک‌های صنعتی ارتقا پیدا کنند دارای هویت و شناسنامه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به درخواست مدیران واحدهای تولیدی منطقه چرم سازی برای تبدیل وضعیت به شهرک صنعتی گفت: ساماندهی و خارج کردن این واحدها از بلاتکلیفی باعث می‌شود مشارکت واحدهای تولیدی مستقر در این ناحیه بیشتر شود.

وی گفت با توجه به نگاه مثبت مجموعه مدیریت استان برای ارتقا منطقه چرم سازی به شهرک صنعتی کارگروهی برای تحقق این خواسته و رفع موانع تشکیل خواهد شد و با ارتقا منطقه شاهد تحولات خوبی در بخش‌های مختلف از جمله تقویت زیرساخت‌ها در این شهرک خواهیم بود.

قبادی افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تولیدات مجموعه چرم سازی صادراتی است با پیگیری و حمایت استاندار بخشی از مشکلات این واحدها برای صادرات رفع شده و به زودی بخشی از زیر ساخت‌های مربوط به صادرات در این شهرک مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: تصویب شهرک صنعتی در منطقه چرم سازی در جهت حمایت و پشتیبانی دولت از حوزه تولید و صنعت است.

در این جلسه مشکلات و موانع ناحیه صنعتی چرم سازی شهرستان بویین زهرا و راهکارهای ارتقا این ناحیه به شهرک صنعتی بررسی شد.

کد خبر 4964321

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین قانون رفع موانع تولید ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی شهرک صنعتی چرم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رئیسی با اشاره به فعالیت‌های اصلی مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اظهار کرد: بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات ساماندهی شامل بازگشایی، رفع تصرفات، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های استان به ترتیب اولویت مدیریت بحران مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی یا بسیج ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، افزود: بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و رفع خطرات جانی و مالی سیلاب رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده، ۱۲ کیلومتر از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و ۵ کیلومتر نیز از محل بسیج ماشین آلات بوده است.

رئیسی با اشاره به آمار ساماندهی رودخانه‌ها از سال ۹۰ تاکنون خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و سواحل شهرستان‌ها شامل رفع تصرفات غیرمجاز از بستر قانونی، بازگشایی و لایروبی ساماندهی شده که ۱۱۰ میلیون مترمربع از اراضی ملی حاصل شده است.

علی اخوندزاده، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه افزود: در این بخش برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مثبتی صورت گرفته که طبق آن در سال‌جاری نیز ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط مشخص شده ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 6085493

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین