Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزیر بهداشت برنامه‌ریزی مدون برای کنترل کرونا را خواستار شد و گفت: اگر در این بازه زمانی نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم قطعاً در فصول سرد سال با بحران‌های جدی‌تر مواجه خواهیم شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پنج‌شنبه 12 تیرماه جلسه ستاد عملیات مدیریت ویروس کرونا در تهران با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی فرمانده این ستاد، رؤسا و معاونین درمان دانشگاه­های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جان بابایی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در کشور اظهار داشت: شرایط پایدار اپیدمی در هیچ استانی از کشور وجود ندارد و باید تدابیر کنترل این بیماری به‌روزرسانی شود.

وی ضمن انتقاد از مسافرت‌های بین استانی از سوی مردم خاطرنشان کرد: مادامی‌که رفتارهای پرخطر و در ادامه آن نادیده گرفتن اصول بهداشتی وجود داشته باشد رسیدن به ثبات و کنترل کووید 19 کاری غیرممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت ارائه راهکارهای اجرایی و استراتژیک را برای گذر از شرایط بحرانی کشور در مقابله با کووید 19 را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع موجود سلامت شهروندان را تأمین و تضمین کنیم.

جان بابایی برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را از سوی مسئولان برای کنترل کرونا را خواستار شد و گفت: اگر در بازه زمانی کنونی نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم قطعاً در فصول سرد سال با بحران‌های جدی‌تر مواجه خواهیم شد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نیز در این جلسه ضمن تأکید بر همسو شدن سیاست‌گذاری‌ها مبتنی بر مواضع وزارت بهداشت را از سوی مسئولان حوزه درمان گفت: باید برای ریشه‌کنی کرونا مدیران ضمن همگرایی و تعامل بیشتر تصمیماتی را همسو و هماهنگ با سیاست‌های کشوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی کنند.

وی با اشاره به این‌که نشان‌دار کردن بیمارستان‌های کرونایی می‌تواند راهکار مؤثری برای خدمت‌رسانی باکیفیت‌تر به مردم و کاهش بار مراجعان باشد خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم باید از تمام ظرفیت‌های درمان بهره ببریم.

زالی اختصاص چند مرکز جنرال پرتوان به ارائه خدمات به سایر بیماران غیر از کرونا را نیز مورد تأکید قرار داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به این‌که طبق تحقیقاتی که در چین صورت گرفته درصد بالایی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، تفکیک بخش‌های بیمارستانی از ورودی‌ها تا سایر مراحل بستری و درمان را ضروری ذکر کرد.

وی در ادامه ضرورت تأمین وسایل حفاظتی اعم ماسک، الکل، دستکش، گان و سایر ملزومات پیشگیری‌کننده از کرونا را در بخش‌های بیمارستانی یادآور شد و ارائه راهکاری اساسی برای تفکیک و جداسازی واقعی بیماران در تمامی مراحل درمان را خواستار شد.

زالی با اشاره به توسعه بخش‌های مراقب ویژه افزود: باید برای توسعه این بخش‌ها ظرفیت‌سازی شود.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست با تأکید بر تأمین تجهیزات و توجه بیش‌ازپیش به نیازهای کادر درمان و به طور کلی نیروی انسانی تصریح کرد: در شرایط سخت کرونایی تأمین نیازهای نیروهایی که در خط مقابله با کرونا تلاش می‌کنند ضرورت دارد.

وی با اشاره به این‌که نیروی انسانی سرمایه‌های اصلی بیمارستان‌ها هستند، تقویت ساختارها را برای ارائه خدمات بهینه به کادر بهداشت و درمان خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تأمین منابع برای تکمیل پروژه‌های نزدیک بهره‌برداری بیمارستانی و تقویت مراکز بهداشت را مورد تأکید قرار داد.

دکتر رسول کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست ضرورت تأمین متمرکز منابع و بهره‌برداری پروژه‌های بیمارستانی بیش از 70 درصد را خواستار شد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مراکز 16 ساعته، نقاهتگاه‌ها و جذب و به‌کارگیری نیروهای داوطلب سلامت گفت: بی‌تردید اولویت کاری حوزه بهداشت و درمان کشور، سلامت مردم و جامعه است.

افزایش 7.9 درصدی بستری‌های کرونایی در تهران/ پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدیداظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره احتمال اجرای محدودیت‌های کرونایی در تهران

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان خواستار شد وزارت بهداشت جان بابایی علوم پزشکی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد