Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@00:58:21 GMT

تاسیس مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۲۰۷

تاسیس مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در کرمان

شهردار کرمان گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران در حوزه‌های مختلف است و قطعاً حاکمیت و نهادهای عمومی به‌تنهایی نمی‌توانند از این چالش‌های اساسی موفق بیرون آیند.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده، در آئین افتتاح مرکز ساماندهی کودکان خیابانی که صبح امروز ۱۲ تیرماه برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات مدیران مؤسسه اسرا اظهار کرد: در شرایط نابسامان اقتصادی موجود که اختلاف درآمد مردم با هزینه‌های جاری موجب گسترش فقر و در نتیجه افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ما باید پیشاپیش راه‌کارهایی را برای رفع این چالش‌ها پیش‌بینی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرداری و نهادهای اجرایی، کمبود اعتبار، پراکندگی مسئولیت‌ها در بین دستگاه‌های مختلف و موازی‌کاری و دشواری هماهنگی بین آن‌هاست.

شهردار کرمان عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری و سایر نهادهای اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند انجام دهند، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران و جهت‌دهی به آن‌هاست.

عالم‌زاده تاکید کرد: چنانچه مدیران نهادهای اجرایی در تأمین هزینه‌ها و نیازهای سخت‌افزاری سمن‌ها و مؤسسات خیریه مشارکت کنند، آن‌ها خیلی بهتر از نهادهای حاکمیتی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را سامان دهند.

وی ادامه داد: در شهرداری کرمان از موسساتی که در زمینi آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

شهردار کرمان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری دبیرخانه «شهر دوست‌دار کودک» در کرمان، در حال حاضر کرمان یکی از ۱۲ «شهر دوست‌دار کودک» در کشور است و شهرداری کرمان راه سختی را در پیش دارد تا کرمان بتواند در این حوزه به جایگاه شایسته دست پیدا کند.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: اگر درست پیش برویم، نهادهای بین‌المللی ازجمله یونیسف در رفع چالش‌هایی که در حوزه کودک وجود دارد، به کمک ما خواهند آمد.

وی اظهار کرد: از همه مدیرانی که در حوزه کودک و مسائل اجتماعی کار می‌کنند، دعوت می‌کنیم در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم کرمان را برای بچه‌های خودمان استاندارد کنیم.

شهردار کرمان گفت: مدیران مؤسسه اسرا به ما قول داده‌اند تا پایان سال همه کودکان کار را سامان‌دهی کنند و دیگر شاهد کار کودکان پشت چراغ قرمز و در خیابان نباشیم.

کد خبر 431734

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري كرمان کودکان کلانشهر کرمان شهر دوستدار کودک سازمان های مردم نهاد شهرهاي ايران مدیریت شهری مدیران شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آسیب های اجتماعی شهردار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی