Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه دانمارک در رایزنی تلفنی با همتای فلسطینی خود درباره تبعات تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری هشدار داد و بر موضع کپنهاگ در حمایت از راهکار «دو دولتی» تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک در تماسی تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر تعهد کپنهاگ به قانون بین‌الملل، رد اقدامات یکجانبه (رژیم صهیونیستی) بویژه اقدامات مخالف با قانون بین‌الملل و نیز التزام دانمارک به موضع «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مسأله فلسطین، نزاع فلسطینی-اسرائیلی و حمایت از راهکار دو دولتی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، وزیر خارجه دانمارک در ادامه بر اهمیت اعطای فرصت به بازگشت به مذاکرات برای دوری از تنش در منطقه تأکید کرد و درباره خطرات طرح «الحاق» و تبعات آن هشدار داد.

دو طرف در ادامه بر ادامه ارتباط برای توسعه روابط دو جانبه فلسطینی-دانمارکی در زمینه‌های مختلف تأکید کردند .

این دو وزیر در مارس گذشته و در حاشیه نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره خطرات الحاق و نقش دانمارک و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اجرایی شدن این طرح رایزنی کرده بودند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین دانمارک اشغال وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.

روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6084998

دیگر خبرها

  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • بمباران وحشیانه خانه‌ها و مدرسه‌ها در غزه
  • یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری