Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری بیش از 322 هزار و 344 نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش داشته است.

موسی حسینی، امروز پنج شنبه ۱۲ تیر به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: طی سه ماهه اول سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری 538 هزار و 92 مسافر به استان وارد و 629 هزار و 39 مسافر از استان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هم چنین 205 هزار و 513 نفر مسافر درون استان جابجا شده‌اند، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های سرویس دهی در مسیرهای مختلف انجام که میزان جابجایی مسافر وارد شده به استان، خارج شده از استان و جابجایی داخل استان به ترتیب با کاهش 67، 68 و20 درصدی مواجه بوده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرهای استان مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد 743 هزارو 71نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان خوسف با تعداد 1571 نفر مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 1627 نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و 236 دستگاه سواری کرایه با عمر ۶۷.۱۰ سال ، تعداد 133 دستگاه مینی بوس با عمر ۶۷.۲۳ سال و تعداد 259 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸.۱۳ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ 14 پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

وی افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت، امکان صدور بلیت با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت شرکتهای حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 300056141 آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حمل و نقل حمل و نقل مسافر جابجایی مسافر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در واحدهای پذیرایی و اقامتی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس جامعه واحدهای پذیرایی، سفره‌خانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رسانی خراسان شمالی از کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در این واحدهای استان خبر داد.

مصیب امیرخانلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت حضور مسافران در استان و استقبال آن‌ها از واحدهای پذیرایی و اقامتی در نوروز امسال کاهش شدیدی داشته و متأسفانه شاهد کاهش دست‌کم ۷۰ درصدی آمار مربوط به آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی همه ساله میزبان بسیاری از مسافران از نقاط مختلف کشور است، افزود: سال گذشته شاهد این بودیم که حدود نیمی از مسافران خراسان شمالی در واحدهای پذیرایی و... را خودروهایی با پلاک خراسان رضوی و نیمی دیگر را نیز خودروهایی با پلاک‌های استان‌های شمالی ایران و سایر نقاط تشکیل می داد.

وی تصریح کرد: امسال شاهد این هستیم که پلاک‌های مربوط به خراسان شمالی سهم بیش از ۸۰ درصدی یافته و سهم سایر استان‌های کشور به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است و نشان از کاهش عبور مسافران سایر استان‌ها از خراسان شمالی دارد.

رئیس جامعه واحدهای پذیرایی، سفره‌خانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رسانی خراسان شمالی، عمده‌ترین دلیل این اتفاق را مربوط به عملکرد اطلاع‌رسانی مسئولان دانست و گفت: کوچکترین احتمال بارندگی و سیل در استان به صورت گسترده و حتی در سایر استان‌ها اطلاع‌رسانی می شود اما متأسفانه برطرف‌شدن این هشدارها یا مخاطرات یا اطلاع رسانی نمی شود یا صرفا معطوف به استان خودمان می شود که امسال سبب کاهش چشمگیر مسافران شده است.

وی اظهار کرد: این موضوع سبب شده است تا مسافران مسیرهای جایگزین را برای تردد انتخاب کنند که کاهش استقبال آن‌ها و ایجاد تاثیرات منفی برای استان به ویژه در حوزه گردشگری، پذیرایی و اقامتی را به دنبال داشته است.

رئیس جامعه واحدهای اقامتی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا از کاهش ۷۰ درصدی استقبال مسافران از واحدهای اقامتی استان خبر داد.

یونس کاظمی با تاکید بر اینکه آمار این حوزه به دلیل ثبت در سامانه، دقیق است، تاکید کرد: در نوروز امسال سطح اشغال واحدهای اقامتی استان به طور میانگین بین پنج تا هفت درصد بوده و در حال حاضر نیز پایین‌تر از پنج درصد است.

به گفته وی، شرایط مقطع فعلی استان در حوزه اقامتی حتی از زمان کرونا نیز بدتر شده و مسئولان استان باید مسیر متفاوتی را برای استقبال مسافران از استان، به ویژه در مقایسه با سال قبل که چشمگیرتر بود، برگزینند.

به گزارش ایسنا، واحدهای اقامتی و پذیرایی خراسان شمالی شامل ۹ هتل، ۱۱ مهمانپذیر، دو هتل‌آپارتمان، دو متل، ۴۱ بومگردی و چهار خانه مسافر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • افزایش ۵۹ درصدی میزان اسکان مسافران نوروزی در ایلام
  • کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در واحدهای پذیرایی و اقامتی خراسان شمالی
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی
  • جابجایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی