Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی شاهد افزایش موارد بستری ناشی از بیماری‌های تنفسی و موارد بستری ناشی از ابتلاء به کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه این افزایش نشان دهنده انتقال ویروس در بین مردم بیش از گذشته است، بیان‌کرد: در این راستا طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ تیرماه در مکان‌های عمومی و تجمعی استفاده از ماسک الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: استفاده از ماسک به ویژه در محل‌های تجمع افراد، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها همچنان از توصیه‌های اصلی برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: همچنین ۵۸ بیمار مثبت مبتلاء به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه یا ICU نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۶۰ بیمار مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی فوت کرده‌اند، اظهار کرد: بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پرخطر یا قرمز رنگ، سربیشه، قاین، فردوس و بشرویه در وضعیت پرخطر یا نارنجی و زیرکوه، نهبندان و خوسف در وضعیت متوسط خطر یا زرد رنگ و درمیان و سرایان وضعیت کم خطر یا سفید هستند.

کد خبر 4964355

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گفت: فردا راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم غزه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مشرفی امروز در جلسه ستاد دهه کرامت استان، اظهار داشت: راهپیمایی مردم در حمایت از عملیات «وعده صادق» و مردم مظلوم غزه فردا بعد از نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بیرجند این راهپیمایی از مصلی المهدی به سمت میدان نماز برگزار می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دو راهبرد اساسی اداره کشور بر اساس برنامه اسلام باید اتفاق بیفتد تصریح کرد: از این طریق باید الگوی موفقی در اداره  امور کشور به جهان معرفی کنیم.

به گفته وی همه مردم دنیا باید ببینند که اسلام از چه طرفیتی در رعایت حقوق همگان برخوردار است.

به گفته مشرفی برنامه‌های اسلام را از طریق ثقلین، قرآن کریم و اهل بیت (ع) دریافت می‌کنیم و از این طریق وظیفه اصلی ما در رابطه با دهه کرامت مشخص می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی متدکر شد: دهه کرامت فرصت و بهانه‌ای است برای بازخوانی نقشه راه انسان لذا بهترین برنامه و بهره‌وری که می‌توانیم در این ایام داشته باشیم بازخوانی سیره معصومان در مملکت‌ داری ، ادای حقوق آحاد جامعه و پیمودن مسیر سعادت و کمال است.

مشرفی ادامه داد: بازخوانی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، افزایش شور و نشاط اجتماعی به معنای صحیح کلمه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر راهبردهای برنامه‌های دهه کرامت است.

به گفته وی تولید محتوا و ادبیات غنی از معارف اهل بیت(ع) برای زندگی، بهره گیری حداکثری از رسانه برای ترویج این امور و فضا سازی مناسب در دهه کرامت باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته محتوایی جهاد تبیین پیام‌های مرتبط را تهیه می‌کند افزود: انتظار است از آنجایی که دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای برای تهیه بنر پرداخت می‌کنند آن را در میدان نزدیک هر اداره نصب کنند تا این موضوع نشانگر آن باشد که این ایام منصوب به امام رضا(ع) است.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت نخبگان و اندیشمندان در برنامه‌ها و محافل برای تبیین معارف تاکید و خاطر نشان کرد: تبیین جایگاه امامت و ولایت مداری باید مهمترین محور در برنامه‌های دهه کرامت باشد.

مشرفی ادامه داد: با توجه به اهمیت ترویج ازدواج آسان، در دهه کرامت  برنامه های در این خصوص برگزار شود و با توجه به همزمانی برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، باید از این فرصت بهره‌برداری مناسبی شود.

توجه به طرح مسطورا در برنامه‌های دهه کرامت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه چهارم کشور در طرح مسطورا، بر توجه به به این طرح در دهه کرامت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری گفت: از ابتدای سال جاری46 هزار نفر از خراسان جنوبی در پویش زندگی با آیه‌ها شرکت کرده‌اند و از این نظر خراسان جنوبی در رتبه چهارم است.

وی تصریح کرد: در ایام دهه کرامت سال جاری باید برنامه‌هایی با محوریت اجرای طرح مسطورا پیش بینی شود تا  برنامه‌های این ده دارای محتوای قرآنی باشند.

وی افزود: بهتر است که در برنامه  پنج اردیبهشت، روز شکست آمریکا در صحرای طبس هم به طرح مسطورا توجه شود.

سالاری خواستار نصب سوالات مرتبط با طرح مسطورا در مسیر جاده‌های استان و میقات الرضا برای استفاده  زائران و مسافران از آیه‌های قرآنی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به ضرورت نمایش فیلم"اخت الرضا" در دهه کرامت خاطر نشان کرد: کمیته زیارت امام رضا(ع) ذیل ستاد دهه کرامت تشکیل و پویش در مسیر کریمان هم در این دهه برگزار شود.

اجرای بیش از 100 برنامه

محمدعلی ربیعی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز گفت: در دهه کرامت بیش از یکسر برنامه را در شهرستان‌های استان اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی جشن وصال، برنامه‌های ورزشی و ازدواج آسان، اعزام زوج‌های جوان به مشهد بر اساس مهریه و سن پایین مزدوجین و اجرای برنامه‌های فرهنگی تحکیم خانواده و غیره در مشهد برای آنها از جمله برنامه‌های این اداره کل در دهه کرامت است.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده