Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن رضوی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به صورت متوسط ۲۵ تا ۳۰ نفر در منابع آبی تهران غرق شده بودند گفت: علی رغم اطلاعیه‌ها و هشدارهای داده شده به مردم، تعداد افراد غرق شده در منابع آبی تهران درحال افزایش است.

وی با بیان اینکه اکثر افراد غرق شده، شنا بلد بودند افزود: به دلیل ترسالی در دو سال گذشته و خروجی‌های سنگین سدها با حجم آبی معادل ۱۵ مترمعکب برثانیه و با افزایش گرمای هوا، مردم برای شنا و تفریح در کنار رودخانه‌ها اتراق می‌کنند که عواملی مانند شنا، گرفتن سلفی و یا بی توجهی والدین به فرزندانشان در آب غرق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران مجاورت جاده‌هایی مانند چالوس و هراز را در کنار رودخانه‌ها از دیگر دلایل عرق شدگی دانست و ادامه داد: با این شرایط امکان سقوط خودروها در داخل رودخانه‌ها افزایش یافته و همین موضوع نیز آمار غرق شدگی را بالا می‌برد.

رضوی بیشترین نگرانی را در شبکه‌های آبیاری دانست و گفت: با افزایش حومه نشینی در استان تهران و قرار گرفتن شبکه‌های آبیاری در اطراف این شهر‏, همین موضوع سبب شده تا ۷۰ درصد غرق شدگی‌ها در این کانال‌ها اتفاق بیافتد.

وی با نگران کننده دانستن آمار مربوط به غرق شدن افراد در کانال‌های آب افزود: باید آگاهی والدین و اطلاع رسانی‌ها در این خصوص افزایش یابد و والدین با ما همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، رودخانه‌ها را دومین محل خطرناک دانست و گفت: مردم به دلیل تصور از عمق کم رودخانه‌ها برای شنا وارد آن می‌شوند که با وجود آشنایی با مهارت شنا، به دلیل سرعت بالای آب در این مناطق غرق می‌شوند.

رضوی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۱ نفر در رودخانه کرج و ۴ نفر نیز در رودخانه جاجرود غرق شده اند افزود: سومین کانون ما دریاچه‌های سدها هستند که به دلیل محافظت‌های انجام شده و ترس ایجاد شده در مردم، آمار این بخش افزایش نداشته است.

وی با تاکید بر ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری، رودخانه‌ها و دریاچه سدها گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی تابستان امسال هوای گرمی در کشور حاکم خواهد شد که ما در این ایام درخصوص اتراق کنار رودخانه‌ها هشدار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران درخصوص وضعیت ذخایر آبی استان تهران افزود: هم اکنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای تهران ذخیره شده است که نسبت به سال گذشته, ۸۵ میلیون مترمکعب آب کمتر است.

رضوی با بیان اینکه امسال خروجی سدهای لتیان، کرج و ماملو به منظور مدیریت سیلاب، کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: امسال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب برای مسائل زیست محیطی و تغذیه مصنوعی رها شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون ۴۵۳ میلی لیتر بارش در استان تهران ثبت شده است که این بارش‌ها سبب افزایش ۴۸ میلیون مترمکعبی ذخیره سدهای تهران نسبت به سال‌های نرمال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران رودخانه جاجرود سید حسن رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اکبر خدری با بیان اینکه کار رهاسازی آب از این سد ظهر یکشنبه آغاز شده افزود: در حال حاضر دبی خروجی آب سد کوثر ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه است.
وی میزان ورودی آب به مخزن سد کوثر را ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: ورود سیلاب به مخزن سد همچنان ادامه دارد.
خدری حجم مخزن سد کوثر را ۵۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد حجم مخزن پر است.
مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه تا برقراری تعادل میان حجم آب ورودی و ظرفیت سد، رهاسازی ادامه می‌یابد افزود: مردم و ساکنان مناطق پایین دست در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد از نزدیکی به مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف سد به طور جد پرهیز کنند.
سد کوثر یک سد بتنی وزنی بر روی رودخانه خیرآباد در شمال غربی گچساران با حجم کل مخزن ۵۸۰ میلیون مترمکعب و حجم مفید قابل بهره‌برداری ۴۲۹ میلیون متر مکعب است. 
ارتفاع سد از پی ۱۴۴ متر، طول تاج آن ۱۹۰ متر و عرض تاج سد ۷ متر می‌باشد. 
دریاچه سد کوثر با مساحت ۱۶٫۲ کیلومتر مربع به‌طور کامل بر روی سازند گچساران قرار می‌گیرد و آب آشامیدنی بخشی از شهروندان استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و همچنین آب کشاورزی دشت‌های لیشتر و خیر آباد گچساران را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • جسد کودک ۴ ساله در رودخانه شاوور در شوش کشف شد
  • کشف جسد کودک ۴ ساله پس از ۳ روز جستجو در رودخانه شاوور
  • غرق‌شدگی خانم ۴۰ ساله در بویراحمد
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • بازار شکلات تلخ شد
  • فیلم| خروشان شدن رودخانه کن تهران طی بارش ها
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی
  • جوش و خروش رودخانه کن پس از بارش باران بهاری + فیلم
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه