Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مجید باقری خوزانی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی جدید گروه خودروسازی پارس خودرو افزود: از این پس خودروی کوئیک به مدت ۱۰ سال فقط در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد و سری نخست آن که حدود هزار دستگاه است، به کسانیکه پیش از این برای دریافت خودروی کوئیک ثبت نام کرده بودند تخصیص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت نهایی این محصول دارای آپشن‌های مختلف نیز گفت: تا مرحله صدور دعوتنامه برای خریداران، قیمت این محصول هم نهایی خواهد شد، اما قطعا این محصول با قیمت زیر یکصد میلیون تومان عرضه می‌شود.

به گفته باقری، با توجه به استقبال خوب مردم از خودروی کوئیک، قطعا این خودرو نیز با استقبال خوبی روبرو می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌شود تا برنامه ریزی جدی برای توسعه آپشن‌های محصول کوئیک آر پلاس تدوین و اجرا شود.

قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، همچنین در مورد واگذاری خودروها به قیمت بازار آزاد در عاملیت‌های مجاز خودروسازی سایپا نیز گفت: قطعا چنین موردی تخلف است و در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود چراکه همه نمایندگی‌های سایپا که به عنوان یک شبکه مویرگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند وظیفه دارند محصولات سایپا را بر اساس قیمت مصوب کارخانه و بدون تغییر قیمت به مشتریان بفروشند.

شهریار طهماسبی معاون مهندسی پارس خودرو در نشست خبری این مراسم گفت: هم اکنون روزانه ۲۰ دستگاه کوئیک آر پلاس تولید می‌شود که از ابتدای ماه آینده به ۴۰ دستگاه افزایش می‌یابد و در صورت تقاضا و کشش بازار، تا یکصد دستگاه در روز، قابل تولید است.

وی افزود: بعد از تولید انبوه کوئیک آر و عرضه آن به بازار، متقاضیان خواستار افزایش آپشن‌های مختلفی روی این خودرو شدند که در نهایت، آبان سال قبل این خودرو تعریف و طراحی شد و نخستین نمونه آن، بهمن سال قبل به تولید رسید.

بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو هم در این برنامه گفت: تلاش کردیم تا این خودرو، با نیازهای مشتریان سازگار باشد و به انتظارات مشتریان پاسخ مناسبی داده شود.

وی افزود: کیفیت در خودرو سازی، پایان ناپذیر است و تلاش می‌کنیم این خودرو را در فرایند تولید نیز، ارتقای کیفی دهیم.

گفتنی است؛ با تصمیم شرکت خودرو سازی سایپا به عنوان سهامدار اصلی پارس خودرو، کوئیک آر پلاس از این پس به مدت ۱۰ سال در این شرکت تولید خواهد شد.

با توجه به تحریم‌های اقتصادی یکجانبه غرب علیه کشورمان و قطع همکاری و خروج تدریجی شرکای خارجی پارس خودرو از جمله شرکت رنو فرانسه و چین از بازار خودروی ایران و متوقف ماندن یا تولید محدود خودروهای مونتاژی پارس خودرو، ظرفیت خالی در خط تولید این خودرو ساز ایجاد شده بود و به همین دلیل، هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت سایپا تصمیم گرفتند خط تولید کوئیک را به این شرکت منتقل کنند تا علاوه بر تداوم تولید در این شرکت، منافع سهامداران نیز محفوظ بماند.

پیش از این، پارس خودرو روی مونتاژ محصولات دو برند رنو و برلیانس تمرکز داشت و خودروهایی شامل رنو L ۹۰ (تندر ۹۰)، ساندرو و ساندرو استپ وی را در دستور کار داشت.

همچنین پارس خودرو سه محصول خودروی چینی برلیانس به نام‌های برلیانس H ۳۳۰، برلیانس H ۳۲۰ و برلیانس کراس را با همکاری این شریک چینی در خطوط تولید خود مونتاژ می‌کرد.

پس از این اتفاق، سایپا با انتقال خط تولید کوئیک R به پارس خودرو موافقت کرد و علاوه بر کوئیک R سایر محصولات خانواده R سایپا نیز از این به بعد در پارس خودرو تولید و تحت نام این برند به فروش می‌رساند.

همچنین خودروسازی سایپا اطمینان داده است که انتقال خط تولید خانواده R به پارس خودرو خللی در وضعیت تولید و فروش این خودروساز ایجاد نخواهد کرد، زیرا در حال حاضر همه خطوط تولید سایپا مشغول تولید محصولات خانواده X ۱۰۰، X ۲۰۰ و کوئیک است.

پیش‌تر با توجه به خروج پراید از خطوط تولید سایپا و نقشی که این خانواده در سبد محصولاتی سایپا به لحاظ تیراژ بر عهده داشت؛ این نگرانی وجود داشت که با واگذاری محصول کوئیک R به پارس خودرو ظرفیت‌های تولیدی در سایپا خالی بماند.

خودروی کوئیک آر پلاس محصول جدید شرکت پارس خودرو، امروز در تهران رونمایی شد.

این خودرو نمونه بهینه سازی شده کوئیک تولید سایپا است و از امکاناتی نظیر کیسه هوای جلوی راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، بازکننده درب صندوق عقب با ریموت کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ، فرمان D-Type چرمی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی، مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب، سیستم ترمز ABS + EBD + BAS و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

مصرف سوخت این خودرو در هر یکصد کیلومتر ۷.۱۴ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر است و از موتور ۱۵۰۳ سی سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ برخوردار است.

پارس خودرو از محصول جدید خود رونمایی کرد کد خبر 527542 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی خودروی کوئیک پارس خودرو خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جایگزینی تاکسی‌های فرسوده گفت: باتوجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند شهرداری در تلاش است تا با جایگرین کردن تاکسی‌های فرسوده با نوع برقی آنها بتواند این وضعیت را تا حدودی کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه بناست تا از چین تعدادی خودرو برقی وارد شود افزود: واردات تنها راه حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده پایتخت نیست بلکه به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای با کمک وزارت صمت منعقد شده است. 

محمدخانی با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره خواهیم برد اظهار کرد: تاکنون با چند شرکت داخلی برای تامین خودرو قرارداد بسته شده است. باهمکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط بین شرکت خودروساز داخلی و وزارت صمت برقرار شده و در همین راستا خودرو‌های برقی جایگزین خودرو‌های قبلی شدند.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به این موضوع که قیمت خودروی برقی بیشتر از خودرو‌های پیشنهادی قبل است اظهار کرد: با تحقق بودجه‌ای که دولت برای بهبود و راه‌اندازی خودروی برقی قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که در گذشته برای نوسازی مورد نظر بود.

 وی گفت: تصمیم بر این است تا با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت‌های خودروساز، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از رانندگان قراردادی میان تاکسیرانان و شرکت‌های خودروساز شکل بگیرد. 

محمدخانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های تاکسی فرسوده هستند خاطرنشان کرد: خودرو‌های فرسوده مقدار قابل توجهی از آلودگی هوا را بر عهده دارند، بنابراین در مورد نوسازی ناوگان ظرفیت و امکان جایگزینی ۴۰هزار خودروی برقی با فرسوده دیزلی را ایجاد کردیم. البته همچنان سعی می‌کنیم توان خود را در این زمینه افزایش دهیم. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری سازمان تاکسیرانی با شرکت مپنا تاکید کرد: با همکاری شرکت تا سه ماه آینده مپنا قرار است خودرو برقی سواری دیگری در ابعاد سمند و به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نیز تامین کند. همچنین با داخلی‌سازی سایر قطعات که با خودروی بنزینی مشترک است می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم. 

وی در خصوص مزایای داخلی سازی قطعات اذعان کرد: در صورت داخلی‌سازی این خودرو در کنار معافیت از ارزش افزوده می‌توان با تعرفه صفر گمرک آنها را به فروش رساند که در نتیجه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

محمدخانی در پایان تصریح کرد: این خودرو‌ها تا ۵ سال گارانتی داشته و نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. همچنین برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودرو‌های برقی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول