Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ساتکین، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر و انرژی‌های نو در کشور در حال اجراست و به هیمن میزان نیز وارد مدار بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۲ حضور بخش خصوصی و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کل کشور حدود پنج درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساتکین اضافه کرد: علاوه بر اشتغالزایی و رونق تولید، کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی، تنوع بخشی به سبد انرژی و تقویت شبکه‌های برق به خاطر تولید در محل مصرف از جمله دستاوردها و مزایای نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) بیان داشت: بهره‌برداری از این ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدید پذیر، موجب جلوگیری از نوسانات برق و همچنین سبب کاهش ۴۷۰ میلیون کیلو وات ساعت تلفات در شبکه برق کشور شده است.

ساتکین اضافه کرد: همچنین بهره‌برداری از این نیروگاه‌های نو از انتشار ۴۵ هزار و ۴۲۴ تن آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه این است که ۲ درصد از ظرفیت کل نیروگاه‌های موجود در کشور را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر که بخش عمده‌ای از آن نیز نیروگاه‌های خورشیدی خواهد بود، تامین کند.

ساتکین، همچنین با اشاره به صدور مجوزهای لازم برای اجرای ۱۶ نیروگاه خورشیدی در شهرستان لارستان فارس، بیان کرد: وزارت نیرو آماده مبادله قرارداد برای خرید تضمینی تولیدات این نیروگاه هاست البته تحقق این مهم منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب، برق و زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

۶ نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان فارس امروز (دوازدهم تیرماه ۹۹) در آیین نمادینی به میزبانی شهرستان لارستان در ارتباط از راه دور حسن روحانی رییس جمهوری و وزیر نیرو به طور رسمی وارد مدار بهره‌برداری شد.

این طرح‌های نیروگاهی و صنعتی که عمدتا با سرمایه‌گذاری خارجی وارد فاز بهره‌برداری شده، علاوه بر نوید بهره‌گیری از انرژی‌های پاک، موید بی اثر بودن فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

به باور مسوولان و کارشناسان، اجرای این طرح‌ها به ویژه در جنوب استان فارس می‌تواند دروازه حضور بیش از پیش این استان به ویژه شهرستان لارستان را به مرحله صنعتی شدن رقم زند.

یکی از مهمترین و شاخص‌ترین این طرح‌ها شامل نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کورده لارستان است که با سرمایه‌گذاری حدود ۱۲ میلیون دلاری و با همت و تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همراهی و همکاری دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم، امروز (پنجشنبه) از طریق ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این نیروگاه، سالانه از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری به عمل می‌آید و در هر سال از مصرف چهار هزار و ۲۷۲ مترمکعب آب کاسته خواهد شد.

با اضافه شدن این نیروگاه به سایر نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس، اکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر مگاواتی در این استان به ۵۸,۶ مگاوات رسیده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها انرژی برق شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران لارستان وزارت نیرو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق لارستان وزارت نیرو فارس انرژی برق لارستان وزارت نیرو فارس شهرستان لارستان بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد

مقیمی معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درباره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه احیای واحدهای راکد کشور، گفت: مهم ترین رویکرد این وزارتخانه در راستای ظرفیت‌بخشی به واحدهای صنعتی است که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع برای احیا و افزایش ظرفیت حدود پنج هزار و ۲۶۰ واحد راکد و با ظرفیت پایین در سال جاری برنامه ریزی شده است، افزود: سال ۱۴۰۲ در بخش احیای واحد های راکد هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ روند بهره برداری از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کشور حدود ۱۱ درصد افزایش داشت، افزود: ۴۷ هزار واحد صنعتی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و سال ۱۴۰۲ این رقم به بهره برداری ۵۳ هزار واحد در شهرک های صنعتی افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت