Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@18:04:03 GMT

اولین واکنش آژانس انرژی اتمی به حادثه نطنز

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۲۷۸

اولین واکنش آژانس انرژی اتمی به حادثه نطنز

به گزارش افکارنیوز،

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای به حادثه امروز در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتع غنی‌سازی نطنز واکنش نشان داد. 

اخبار سیاسی- به گزارش رویترز، آژانس در بیانیه‌ای گفته از گزارش‌ها درباره این حادثه مطلع است اما انتظار نمی‌رود ای حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم [این حادثه] هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت.»

« بهروز کمالوندی »، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح امروز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز خبر داد. 

او گفت: «بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت های مجموعه لطمه ای وارد نکرد.»

کمالوندی خاطرنشان کرد: «از  نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و  هم اکنون تیم های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه  حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند، گفت: آقای «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اینجا حضور داشت.»

«رمضانعلی فردوسی» فرماندار شهرستان نطنز صبح امروز در جمع رسانه‌ها عنوان کرد: «یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شده بود که به‌ محض اطلاع از حادثه، اکیپی از نیروهای آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آن کردند؛ با اطفای حریق دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهروز کمالوندی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی بهروز کمالوندی یکی از سوله انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

کد خبر 6085914

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد