Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@23:15:14 GMT

انتقاد چین از دروغ های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۲۹۰

انتقاد چین از دروغ های آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه از آنچه به گفته او دروغگویی آمریکا است انتقاد کرده است. 

اخبار بین الملل- او در توئیتر از « مایک پامپئو »، وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «پامپئوی دروغگو موفقیت عظیمی در مشهور کردن آمریکا به دروغگویی کسب کرد، اما دروغگویی نمی‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد یا اینکه کمکی به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار برای نفس کشیدن بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه چین ساعاتی قبل‌تر اتهامات اخیر آمریکا و کشورهای غربی در خصوص چند موضوع از جمله منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ و منطقه خودمختار «سین‌کیانگ» و همچنین همه‌گیری «کووید-۱۹» را رد کرد.

شبکه تلویزیونی «سی‌جی‌تی‌ان» چین گزارش کرد، این وزارتخانه با انتشار مقاله‌ای روی وبسایت رسمی خود، ۳۷ ادعای آمریکا و دولت‌های غربی را «دروغین» توصیف کرد و با ذکر آنچه آن را «شواهد علمی و قانونی دقیق» نامید، این ادعاها را «مردود» دانست.

طبق این گزارش، هدف از تهیه این مقاله «ممانعت از انتشار این دروغ‌هاست که مملو از نادانی و سوء‌نیت و جلوگیری از سوءتفاهم‌های بیشتر است».

در خصوص موضوع همه‌گیری کرونا، رئیس‌جمهور آمریکا بارها اتهاماتی را بدون ارائه شواهد درباره مخفی‌کاری چین در ابتدای این همه‌گیری و همچنین کوتاهی در ممانعت از شیوع آن مطرح کرده که دولت چین بارها این اتهامات را رد و برای کمک به سایر کشورها در کنترل این بیماری اعلام آمادگی کرده است.

طرح و تصویب قانون امنیتی هنگ‌کنگ هم در روزهای اخیر به تنش جدید دو کشور چین و آمریکا و همچنین چندین کشور غربی دیگر تبدیل شده است. دولت چین هدف این قانون را «مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ» اعلام کرده است.

« دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقام‌های دولت او در چند هفته گذشته با متهم کردن چین به پنهان‌کاری در بحران شیوع کرونا به تنش‌ها با پکن دامن زده‌اند. 

مسئله هنگ‌کنگ از جمله دیگر موضوعات تنش‌زا میان دو کشور بوده و دولت آمریکا بعد از اقدام چین در تصویب  «لایحه امنیت هنگ‌کنگ» امتیازات خاص قائل‌شده برای این سرزمین را لغو کرد. 

دولت‌های آمریکا و چین در ماه‌های گذشته بر سر حضور خبرنگاران دو طرف در کشورهای یکدیگر هم مجادله داشته‌اند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مایک پامپئو دونالد ترامپ چین دونالد ترامپ مایک پامپئو دروغ های آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای پای علی دایی در پرسپولیس | شایعه تمدید با اوسمار دروغ است!

روز گذشته خبری مبنی بر تلاش باشگاه پرسپولیس و رضا درویش برای مذاکره و تمدید قرارداد اوسمار منتشر شد. حال به ادعای یک خبرنگار حوزه پرسپولیس تا این لحظه هیچ مذاکره‌ای با اوسمار برای تمدید و ماندن او در پرسپولیس صورت نگرفته است و شایعات این مذاکرات بی اساس است.

منبع: خبرآنلاین

tags # علی دایی ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند
  • خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • صدای پای علی دایی در پرسپولیس | شایعه تمدید با اوسمار دروغ است!
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است