Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به در دستور کار بودن 38 پروژه تولیدی توسط این نهاد و بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی پای کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا  امروز در جلسه جهش تولید در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری مرکز مازندران اظهار کرد: ۳۸ عنوان پروژه در حوزه‌های مختلف منتهی به تولید را در دستور کار اجرایی داریم، بسیج سازندگی پای کار است، در بحث البسه موضوع بسیار پیچیده است، به سادگی نمی‌توان ورود پیدا کرد، قاچاق و مقاومت گسترده‌ای در این حوزه در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: بخشی از ابتذال در جامعه مرتبط به همین موضوع است، باید طی جلسات متعدد با کار جهادی مرتبط با بحث اشتغال است با همکاری اصناف  فکرهایی بکنیم.

*برای استفاده ظرفیت اقتصادی و فرهنگی هم‌صدایی لازم است 

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران هم، ابراز کرد: آثار رونق اقتصادی را تنها با همکاری استاندار، دستگاه قضایی و دستگاه‌های مربوط خواهیم دید، ما به لحاظ رسانه‌ای در حوزه فرهنگ‌سازی در راه جهش تولید آمادگی لازم را داریم.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان قرار داریم، گفت: توجه به ظرفیت دریا به لحاظ اقتصادی و فرهنگی در این ایام ضروری است، شرایط خاصی تعبیه کنیم که برخی از آسیب‌ها و چالش‌ها در حوزه دریا برطرف شود، یک هم‌صدایی را در استان داشته باشیم.

 

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز طی سخنانی اظهار کرد: جهش تولید شعار سال و تأکید مقام رهبری است که در کل کشور باید اجرایی شود.

*ضرورت افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری/ اقدام به تولید البسه مناسب

وی افزود: ما در مازندران بیش از گذشته باید در جهت تولید گام برداریم و این امر جز با مشارکت مسؤولان و همه دستگاه‌های مرتبط امکان‌پذیر نخواهد بود.

محمدی‌لائینی خطاب به استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز ساری که با جهش تولید ارتباط پیدا می‌کند، باید هر چه زودتر افتتاح شود، به بحث حمل و نقل کامیونت‌های یخچال‌دار هم باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به فرمانده سپاه کربلا گفت: ما این همه از البسه جلف انتقاد می‌کنیم، چرا از ظرفیت گروه‌های جهادی سپاه پای کار چرا در این بخش و بخصوص تولید استفاده نمی‌شود؟

این مسؤول متذکر شد: از خسارت‌های معنوی در استان باید جلوگیری کرد، حرم‌ها با رعایت موارد بهداشتی بازگشایی شوند،

در ادامه این جلسه، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران بیان کرد: برنامه‌ریزی مدون در بحث جهش تولید را همواره داشتیم، در چندین جلسه شورای برنامه‌ریزی با سخت‌گیری رشد کمی داشتیم، امسال حدود ۸۰ پروانه تأسیس نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی تصریح کرد: در بخش آب‌بندان‌ها ورود پیدا کردیم ۸۰۰ آب‌بندان در مازندران داریم، به فکر افزایش عمق در این بخش هستیم، اولویت این است که از ظرفیت دریا در بحث، پرورش ماهی، ماهی در قفس خاوریار و پرندگان استفاده کنیم.

حسین‌زادگان اعلام کرد: در سال جاری ۴۴ مجوز برای تأسیس اسکله اخذ کردیم که به ارتقای فضای گردشگری کمک می‌کند و چون مراکز تحقیقات شیلات و وزارت جهاد منابع مالی نداشتند از بخش خصوصی بابلسر مرکز صید کلیکا استفاده کردیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: ما ۳۰ اولویت اقتصادی در استان ابلاغ کردیم، مشکل نداشتن زیرساخت‌های صادراتی همچنان بجاست،  برای حل این مشکل به سراغ پایانه‌های صادراتی خواهیم رفت.  

وی متذکر شد: در حوزه گردشگری صنعت و کشاورزی تعیین راهبرد شده و برنامه‌های اجرایی نوشتیم، در راستای اتمام پروژه‌ها احتیاج به مدیران شجاع با قدرت ریسک بالا داریم از این‌رو بخشی را به جهاد سازندگی محول کردیم.

حسین‌زادگان گفت: در حوزه صنعت راهبردها تعیین شد و پروژه‌ای تعریف کردیم، در حوزه کشاورزی و دام هم همین‌طور، باید سمت نژادهای نو با بازدهی چند برابری برویم. 

استاندار مازندران اعلام کرد: سطح ۴ هزار هکتاری زارعت چوب پیش‌بینی کردیم، برای تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی واردات چوب با پوست را اگر بتوانیم از طریق بندرامیرآباد وارد کنیم. 

این مسؤول گفت: بهره‌گیری از زمین‌های شیبدار را برای تولیدات گیاهان دارویی یا زارعت چوب را در دستور کار داریم، چون ۸۰۰ نوع گیاه دارویی در مازندران کشت خواهد شد.

وی تأکید کرد:  ۱۵۶ کارخانه مازندران که ورشکسته شدند می‌توانند به چرخه تولید برگردند، در سال گذشته ۶۵ کارخانه را به چرخه تولید بازگرداندیم، برای سال آینده پیش‌بینی کردیم ۹۰ در شهرک‌ و ۴۰ شرکت‌ را بازگردانیم.

حسین‌زادگان افزود: زباله ساری مشکل اعتباری ندارد ولی نیاز به زمان دارد، انحرافاتی وجود داشت، انتظار می‌رود تا پایان سال تکمیل شود، همواره موانعی در حوزه‌های مختلف کسب و کار رونق تولید وجود دارد.

*ورود دادگستری مازندران با رویکرد حمایتی و قانونی

سپس حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در راه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید  رویکرد حمایتی و قانونی در جهت جهش تولید را خواهیم داشت، در جهت رفع مشکلات از هیچ نوع کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: بحث سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های کسانی که در حوزه تولید فعال هستند‌ و  توانمندساختن افراد و دعوی ورشکستگی مورد توجه ما است، در یک ماه اخیر از بیش از پنج فقره از این واحدها رفع اثر ورشکستگی صورت.

اکبری تصریح کرد: در بازرسی نگاه ما بر آسان‌سازی روند امور است، ولی با فساد در هر بخشی مقابله خواهیم کرد، درمورد اراضی قلع و قمع‌ها و تخریب‌ها را فراوان داریم، نباید اجازه تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی را داد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه کربلا استاندار مازندران بسیج سازندگی حسین زادگان جهش تولید پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد

مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 

اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.

او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.

سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم. 

او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • نوزدهمین جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود