Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند، عصر امروز (۱۲تیر) در حاشیه بازدید و در جمع نیرو‌های امدادی و مردمی مشارکت کننده در مهار آتش سوزی‌ها گفت: خوشبختانه پس از هشت شبانه روز تلاش فداکارانه و شجاعانه، آتش سوزی‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل پاوه مهار شد.

او افزود: در طول این مدت نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و آتش نشانی اجازه ندادند آتش سوزی گسترش یابد و به جنگل‌های اورامانات آسیب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد استان ادامه داد: رشادت‌ها و جافشانی‌های جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در تاریخ ثبت خواهد شد و یاد و خاطره این عزیزان همیشه در قلب و ذهن مردم خواهد ماند.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از همه تلاشگران، دلسوزان و حافظان محیط زیست گفت: نیرو‌های امدادی سازمان‌های مردم نهاد منطقه به عشق زنده ماندن این طبیعت به دل آتش زدند و با ازخودگذشتی، فداکاری و ایثار امروز این آتش مهار شد تا طبیعت برای آیندگان زنده بماند.

او بر ضرورت ایجاد یک پایگاه دائمی اطفا حریق در منطقه اورامانات تاکید کرد و گفت: محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باید هر ساله در فصل آتش‌سوزی‌ها، نیرو‌های آموزش دیده‌ای را در این پایگاه مستقر کند تا در موقع اضطراری سریعاً وارد عمل شوند.

بازوند با بیان اینکه این جنگل‌ها ثروتی عظیم و متعلق به تمامی بشریت هستند و باید از آن حفاظت کنیم تا به نسل‌های آینده منتقل شوند، اظهار داشت: امروز شاهد شکست آتش بی رحم بودیم و دعا می‌کنیم به زودی شاهد شکست کرونا هم باشیم.

در ادامه این مراسم توسط حضور  بازوند استاندار کرمانشاه و  لهونی نماینده مردم شریف اورامانات و نیرو‌های مردمی وامدادی چهار اصله نهال به یاد جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه غرس شد.

آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بعد از هشت شبانه روز تلاش، رشادت، فداکاری و ایثار نیرو‌های مردمی، امدادی، محیط زیست، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی و مسئولین فرمانداری، شهرداری، نیرو‌های نظامی و مدیریت بحران استانداری در ساعت ۱۷ امروز (۱۲ تیرماه) مهار شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست آتش سوزی حیات وحش محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی