Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@10:33:06 GMT

افزایش ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۵۷۷

افزایش ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود، چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص در بخش درون شهری نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از شرکت عقاب افشان، (بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری کشور) اظهار کرد: اگر همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید باشد، مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با امضای تفاهم‌نامه بین اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور و شرکت عقاب افشان بخشی از مشکلات این مجموعه صنعتی رفع خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: باید ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان عمومی کشور اضافه شود، چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص در بخش درون شهری نیاز به بازسازی دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: تحریم، واحدهای اتوبوس‌سازی را در زمینه تولید دچار مشکل کرد و شرکت عقاب افشان از واحدهای فعال در این زمینه است، بنابراین با انعقاد تفاهم‌نامه تعدادی از تولیدات این واحد اتوبوس‌سازی خریداری می‌شود.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای افزایش سرمایه در گردش شرکت تولیدی عقاب افشان چهار هزار میلیارد ریال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد که باید در کارگروه کشوری نیز در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی، تأمین ارز و مسائل اداری گمرک و قضائی مدیریت کارخانه را تحت تأثیر قرار داده است در چنین شرایطی اگر اعطای تسهیلات تصویب شود بی شک مشکل سرمایه در گردش این واحد نیز رفع خواهد شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: ۵۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز شرکت عقاب افشان از تولیدات داخلی تأمین می‌شود و بیش از یک‌هزار نفر در این واحد مشغول کار هستند.

به گزارش ایمنا، امروز از تمبر سه روستای فاقد بیکار استان رونمایی ۷۴ پروژه شهری استان سمنان نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها اعتباری افزون بر ۶۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

کد خبر 431746

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری شهر آموزش شهروندی منشور حقوق شهروندی شهرداری سمنان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناوگان حمل و نقل شرکت عقاب افشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است