Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پایان بخش دهه پرفیض کرامت، میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) است. امام هشتم شیعیان که همیشه زیارتگاهشان محلی امن برای دل های بی قرار همه شیعیان به ویژه مردم ایران است. بسیاری از ما منتظر فرصتی هستیم که عازم مشهد شویم و دل های ناآراممان را با وجود مقدس ضامن آهو  آرام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نماهنگی زیبا و دیدنی از حرم امام رضا (ع)

زیارت پر فیض امام رضا (ع) توفیقی است که این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما آیت الله محمد علی موحدی کرمانی کارشناس مذهبی و امام جمعه موقت تهران معتقد است در این شرایط هم می‌توان با امام هشتم انس گرفت. این پژوهشگر دینی به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) به خبرنگار ما گفت: خدا را شاکر هستیم که سعادت بزرگ را داده است که قبر مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در کشور ماست. مردم ما از محرومان و فقیران گرفته تا ثروتمندان در هر فرصتی به زیارت ایشان می‌روند و با حال خوبی که پیدا می‌کنند، مشمول رحمت حضرت ثامن (ع) می‌شوند.

وی درباره زیارت امام رضا (ع) در دوران شیوع کرونا بیان کرد: در زیارت امام حسین (ع) داریم، اگر چنان چه نمی‌توانید به زیارت حضرت سید الشهدا (ع) بیایید و خودتان را به قبر مطهر حضرت برسانید، به بالای بام خانه بروید، به سمت راست و چپ اشاره کنید، سپس به طرف قبر مطهر امام حسین (ع) اشاره کنید؛ به این ترتیب می‌توانید سید الشهدا (ع) را زیارت کنید. همین عمل را می‌توان برای زیارت امام رضا (ع) انجام داد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: برخی تصور می‌کنند با شیوع کرونا، درِ رحمت خداوند بسته شده است و توفیق زیارت سلب شده؛ اینگونه نیست؛ درِ رحمت خداوند همیشه و در هر شرایطی باز است. اینگونه نیست که، چون کرونا آمده است، انسان از زیارت اهل بیت (ع) محروم باشد. انسان می‌تواند با حضور قلب خود را به قبر مطهر ائمه اطهار (س) برساند. حتی در منزل هم می‌شود با امام رضا (ع) انس گرفت.

بیشتر بخوانید

دلنوشته‌هایتان با امام رضا (ع) را اینجا مطرح کنید

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوعات مهم در زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: آنچه در زیارت اهل بیت (ع) مهم است این است که زائر چیزی را که در زیارت نامه می‌خواند، بفهمد. مزد انسان وقتی زیاد می‌شد که معرفت آدم افزایش پیدا کند. به زائران امام رضا (ع) توصیه می‌کنم، پیش از عزیمت به حرم شریف رضوی، دو روز وقتشان را صرف معنا و مفهوم دعای زیارت کنند. پس از آن هم دعا‌های بعد از زیارت را بخوانند و بفهمند. اگر عربی نمی‌دانند ترجمه عبارات را بخوانند. اصرار من این است که مضامین بلند دعای پر مفهوم امام رضا (ع) خوانده شده و معنای آن درک شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ولادت امام رضا دهه کرامت امام رضا زیارت امام قبر مطهر امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد

نخستین کاروان زائران عمره گزار ایرانی با بدرقه مسئولان حوزه حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آیین بدرقه نخستین کاروان عمره‌‌گزار ایرانی که بامداد امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی توصیه‌هایی به عمره‌گزاران عازم سرزمین وحی برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این سفر معنوی بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران خانه خدا که امروز در قالب نخستین کاروان عمره‌گزار بعد از یک وقفه نه ساله عازم مدینه منوره شدند، اظهار کرد: اخلاص در کار بسیار مهم است و کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد بود، امام راحل(ره) هر کاری که می‌کردند برای خدا بود و برای همین هیچگاه از مسیری که طی کردند، پشیمان نشدند.

وی ادامه داد: تلاش کنید شناخت و اطلاعات خود را از اهداف و برنامه‌های سفرهای حج و عمره بیشتر کنید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی باید قدر فرصت‌ها را دانست از حاضران خواست حال که عازم این سفر هستند از لحظه لحظه آن بهره برده و قدرشناس فرصت‌ها باشند.

وی گفت: شما عزیزان 9 سال انتظار کشیدید و کلی هزینه کرده‌اید تا عازم این سفر معنوی شوید، افراد بسیاری برای حضور در سفر عمره ثبت نام کردند، اما قبل از آن که عازم سرزمین وحی شوند از دنیا رفتند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه استفاده نکردن از فرصت ها در این سفر، غصه‌های فراوانی را در پی خواهد داشت، افزود: عمره نور است، در این سفر برای خودتان و نسل تان دعا کنید. وضعیت امروز فرزندان من و شما از نسل گذشته پیچیده و سخت‌تر است چرا که دین داری سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و بی تفاوتی حامیان این رژیم اشغالگر نسبت به نسل‌کشی در غزه گفت: در کنار کعبه برای فرزندانمان دعا کنید و به یاد تمام مسلمانان به‌ویژه مسلمانان فلسطینی باشید که هر روز بدست نظامیان دشمن اشغالگر شهید می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه در روایت‌ها آمده است که نعمت سلامتی و امنیت را باید قدر دانست، اظهار داشت: برادران و خواهران مسلمان ما در غزه در وضعیت بسیار دشواری هستند و از گرسنگی رنج می‌‌برند.

وی در پایان، حضور برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در این آیین را نشان‌دهنده گوشه‌ای از همدلی و وحدت در میان مردم ایران دانست و زائران را به افزایش شناخت از اعمال، اسرار، معارف و مناسک حج و عمره توصیه کرد.

حجت‌الاسلام نواب همچنین از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فعال و یاری‌گر در زمینه راه‌اندازی مجدد سفرهای عمره و برگزاری مراسم حج پیش رو تقدیر کرد.

بر پایه این گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

سید عباس حسینی؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای رهایی مردم مظلوم غزه از شرایط سخت جنگی که این روزها هدف حملات و آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند تا رهایی پیدا کنند.

وی افزود: 18 نهاد، دستگاه و وزارتخانه، سازمان حج و زیارت را در سازماندهی و اعزام زائران به سرزمین وحی یاری می‌دهند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

رئیس سازمان حج زیارت همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر عمره داشت، تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر آمادگی کامل فرودگاه امام خمینی(ره) برای ارائه خدمت به زائران تاکید کرد و گفت: ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام با 54 هزار متر مربع مساحت ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است و روزانه 15 و حداکثر 140 پرواز(در اوج ایام زیارت اربعین) از آن پرواز می‌کنند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در ترمینال سلام برای پارک 10 هزار خودرو ظرفیت لازم پیش بینی شده و ارائه خدمات در سطح استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شبانه روز به جز پروازهای عتبات 160 سفر انجام می‌شود و این فرودگاه افتخار دارد که در سال 1402 میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام بوده است.

شمس‌الدین فرزادی‌پور؛ رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیزمشارکت درعملیات اعزام زائران عمره به سرزمین وحی را توفیق الهی دانست که باید شکرگزار بود.

وی افزود: خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به زائران خانه خدا را داریم و نخستین کاروان ها از زائران دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

وی اضافه کرد: عملیات عمره در ماه شوال با انجام 44 پرواز رفت‌وبرگشت از 11 فرودگاه کشور انجام خواهد شد و بیش از 5هزار زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و این عملیات در 23 اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

فرزادی پوریادآور شد: عملیات انتقال زائران حج تمتع 1403 هم از 24 اردیبهشت‌ ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.

چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟

به گزارش تسنیم، نخستین کاروان های زائران عمره گزار ایرانی پس از 9 سال انتظار، ساعت هفت و دوازده دقیقه صبح امروز دوشنبه (سوم اردیبهشت) طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی؛ معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، مولوی اسحاق مدنی؛ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عبدالله بن سعود العنزی؛ سفیر عربستان در ایران، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، شمس‌الدین فرزادی‌پور؛ مدیرعامل ایران ایر و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد و عمره‌گزاران ایرانی برای زیارت مسجدالنبی و قبرستان بقیع و انجام مناسک عمره با یک فروند هواپیمای شرکت ایران ایر، فرودگاه بین‎المللی امام خمینی(ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم