Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها:بادستور شهردار شیراز و به دلیل نگرانی از موج دوم ویروس کرونا تمامی بوستان‌ها از امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه تعطیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این برنامه با توجه به باقرمز شدن وضعیت شیراز و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اجرایی شده و تا اطلاع بعدی تمام پارک‌های شیراز تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهواز|شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‎های بدنسازی مشکلات زیادی برای ورزشکاران ایجاد کردمعاون رئیس‌جمهور: تفویض اختیارات کرونایی به استانداران امکان‌پذیر نیسترئیس بسیج جامعه پزشکی کشور: دولت باید محدودیت‌های بیشتری را برای مقابله با کرونا وضع کند

به گزارش تسنیم، قرارگرفتن فارس در زمره استان‌های با وضعیت قرمز به دلیل افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا، سبب شد که اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، پیشنهاد تعطیلی این کلانشهر را برای مدت یک تا دو هفته مطرح و بر انجام این مساله تاکید کنند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز، چهارشنبه در یکصد و سی و نهمین نشست این شورا گفت: هم اینک ظرفیت مراکز درمانی شیراز که برای پذیرش بیماران کرونایی تعیین شده بود، تکمیل شده و دیگر جایی برای پذیرفتن این افراد نیست و در این شرایط این شورا باید برای تصمیم گیری‌های به موقع و حساس همانند زمان موج اول شیوع کرونا، پیشقدم برای جلوگیری از انتشار این ویروس شود.

نوذر امامی افزود: از یازدهم تیرماه 99 به مدت دو هفته شهروندان شیرازی، روز‌های سختی را تجربه می‌کنند، زیرا بنا بر اعلام مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فارس  در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: باید مانند روز‌های نخستین شیوع این بیماری، شیراز پیشگام شده و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را تعطیل کند.

ابراهیم صبوری، نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز بیان کرد: باید محدودیت‌هایی که از اواخر اسفندماه 98 در شیراز به اجرا در آمد باید دوباره در این کلانشهر به مدت 2 هفته اعمال تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

قاسم مقیمی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تاکید بر اینکه باید زنجیره این بیماری در شیراز قطع شود، گفت: تعداد زیادی از افرادی که در یک مراسم عروسی در این شهر شرکت کرده بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: باید استفاده از ماسک در این کلانشهر اجباری و محدودیت‌ها نیز دوباره اعمال شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان داشت: هم اینک کشور ما در جهان در رتبه سوم تلفات ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارد که این نشانه و زنگ خطری جدی است.

علی ناصری افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد که مرگبار شدن این ویروس، بیشتر از هفته‌های پیشین شده از این رو ضروری است که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از سوی همه قشر‌های جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز باید حساسیت در این باره را به جامعه و دیگر نهاد‌ها انتقال دهد و به همین سبب لازم است که از سوی اعضای این نهاد ظرف یک الی دو روز آینده، بیانیه‌ای مبنی بر رعایت جدی اصول بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها صادر شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار داشت: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز مشکلاتی را برای مردم در پی دارد.

نواب قائدی گفت: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز که از اواخر اسفندماه 98 تا دهم خردادماه 99 اعمال شد، زمینه ایجاد سوء استفاده را در این کلانشهر مهیا کرد به نحوی که تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ) کرایه‌ها را 2 تا 3 برابر گران کردند و متاسفانه متولیان این نوع وسایل نقلیه عمومی به جایی هم پاسخگو نبودند.

سلامت جامعه بر مسائل اقتصادی ترجیح داده شود

شهردار شیراز هم در این نشست اظهار داشت: در دوره اول شیوع کرونا اگر شیراز در زمینه مواجهه با این ویروس به موفقیت‌هایی دست یافت دلیل آن این بود که منتظر نماند و شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات موثری را سریعا انجام دادند به گونه‌ای که سایر استان‌های کشور سه هفته بعد از شیراز، محدودیت‌ها را اعمال کردند.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه اکنون شهرداری شیراز به تنهایی قادر به مهار کرونا نخواهد بود گفت: در حال حاضر شمار زیادی از افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهر بستری هستند که اغلب آن‌ها اهالی استان‌های جنوبی کشور هستند.

وی ادامه داد: مسوولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند که سلامت جامعه را بر مسائل اقتصادی ترجیح دهیم.

شهردار شیراز تاکید کرد: این درخواست وجود دارد که مدیران ارشد دولت این اجازه را به استاندار فارس بدهند که تصمیمات یکپارچه‌ای را در باره مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ کند و انتظار این است که ظرف چندروز آینده، نشست مشترکی با استاندار فارس برگزار تا حداقل مانند مشهد، شیراز هم دستکم یک هفته تعطیل شود.

انتهای پیام/423/ ت

R7533/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا محدودیت ها حمل و نقل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به عنوان رئیس ستاد و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستادهای استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان به صورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا کند.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

دادستان کل کشور ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند.

وی در پایان گفت: مردم عزیز کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند؛ لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت اصلاً جایز نیست.

کد خبر 6064221

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟