Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المسیره یمن، وزارت حقوق بشر یمن ضمن محکوم کردن این حمله، افزود: این حمله جان صدها بیمار را که از امکانات این بیمارستان استفاده می‌کند به خطر انداخته است.  

وزارت حقوق بشر یمن با هشدار نسبت به افزایش حملات ائتلاف سعودی به یمن اضافه کرد؛ این حملات، مغایر با قوانین حقوق‌ بشری است.

وزارت حقوق بشر یمن همچنین با مسؤول دانستن شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد در برابر این جنایت، نسبت به اقدام اخیر آن سازمان در خارج کردن عربستان سعودی از فهرست سیاه خود انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه افزوده است: خارج شدن عربستان سعودی از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، ائتلاف سعودی را به تداوم کشتار کودکان و زنان بدون اینکه به دلیل ارتکاب این جنایت‌ها پاسخگو باشد، تشویق می‌کند.

وزارت حقوق بشر یمن همچنین با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی در حمله روز گذشته به استان صعده از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده که باعث کشته شدن ۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۶ تن شد، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی برای تحقیق درخصوص این حمله شده است.

ائتلاف سعودی در ادامه نقض مکرّر آتش‌بس ادعایی خود، روز چهارشنبه نیز مناطق مختلف استان "صعده" در شمال یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در جریان آن ۲ غیر نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

این ائتلاف در روز چهارشنبه نیز ۴۴ نوبت علاوه بر صعده، مناطق دیگر یمن شامل صنعا، مأرب، البیضاء، الجوف و حجه را بمباران کرد.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز چهارشنبه شب با هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی تهدید کرد که این نیروهای یمنی به عملیات انتقام جویانه در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف دست خواهند زد و ریاض پاسخ فوری آنها را خواهد دید.

ائتلاف سعودی ۵ اردیبهشت ۹۹ پس از دو هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی خود اعلام کرد که این آتش‌بس تمدید شده است.

با اعلام این آتش‌بس بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقد بودند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی وزارت حقوق بشر یمن ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند