Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه روز پنجشنبه با رد اتهامات مبنی بر فروش تسلیحات سبک به طالبان افغانستان، آمریکا را متهم کرد که برای جنگجویان داعش با بالگرد تجهیزات ارسال می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه گفت که او به کرات موضوع رابطه روسیه با طالبان را با مقامات مسکو در میان گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین گفت که «روس‌ها حدود ۱۰ سال است که سلاح سبک (به طالبان) می فروشند که باعث به خطر افتادن جان آمریکایی‌ها شده است.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: «کاملا روشن است که روسیه همیشه فقط برای دولت مشروع افغانستان سلاح ارسال می کرده است. اگر همکاران آمریکایی علاقمند به گفتگو در این زمینه هستند، لازم است درباره اینکه نیروهای ویژه آمریکا با بالگردهایشان برای جنگجویان داعش تجهیزات می‌فرستند، توضیح دهند. ما حدود یک سال و نیم پیش خیلی درباره این بالگردهای ناشناس صحبت کردیم.»

روسیه مدت‌هاست که نسبت به عملیات تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان انتقاد می‌کند با این حال مسکو از توافق صلح بین ایالات متحده و طالبان در ماه فوریه برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان، استقبال کرده است.

ماریا زاخارووا در صحبت‌های روز پنجشنبه‌اش درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه مسکو برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان جایزه اهدا می کند، سخنی نگفت اما سایر مقامات روسیه پیشتر این گزارش‌ها را جعلی دانسته بودند.

زمیر کابولوف، دیپلمات ارشد روسیه که به عنوان نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان فعالیت می کند، اوایل هفته جاری اتهامات واشنگتن علیه مسکو درباره فروش سلاح به طالبان را ناشی از کشمکش در سیاست داخلی ایالات متحده توصیف کرد که می خواهند به این وسیله شکست خود در افغانستان را توجیه کنند.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نوشته بود که روسیه در معامله با طالبان به آنها وعده داده بود که در ازای قتل هر نظامی آمریکایی به آنها پاداش پرداخت خواهد شد. گزارشی که هم از سوی طالبان و هم روسیه تکذیب شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035Qs

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه طالبان آمریکا داعش تسلیحات ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو،  طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل