Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان علوم سیاسی و مطالعات راهبردی عرب تاکید کردند که اتحادیه عرب را منفعل توصیف کردند و گفتند که نمی‌توان برای متوقف کردن نقشه رژیم اسرائیل برای الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری به این اتحادیه دل بست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محجوب الزویری رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس در دانشگاه قطر و  یوسف بوعندل استاد علوم سیاسی دانشگاه قطر در گفت وگو با سایت العرب تصریح کردند: بعید است که اتحادیه عرب بتواند تاثیری بر تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری رود اردن بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کارشناس افزودند: اساسا چنددستگی در مواضع کشورهای عربی وجود دارد و علت آن هم ناشی از تعطیل بودن و انفعال اتحادیه عرب است و این امر در سایه حرکت شتابان برخی کشورهای عربی در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل براساس منافع خودشان و به زیان منافع ملت فلسطین است.

الزویری گفت: دل بستن به نقش اتحادیه عرب بی فایده است، زیرا اساسا این اتحادیه تطعیل است و تصمیماتش جدی گرفته نمی شود و بسیار دیر گام بر می دارد و این امر باعث پسرفت نقش این اتحادیه می شود و به طور قطع بر سرنوشت مسئله فلسطین تاثیر منفی می گذارد.

سخنان رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی در حاشیه تظاهرات‌ علیه طرح الحاق کرانه باختری

بوعندل نیز طرح الحاق بخشهای دیگری از کرانه باختری رود اردن به مناطق اشغالی را آخرین میخ بر تابوت راه حل موسوم به "دو دولت" دانست و گفت: رژیم اسرائیل در مسیر این نقشه با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حرکت می کند که به دنبال جلب نظر رای دهنده آمریکایی و لابی صهیونیستی در آمریکا است؛ به این امید که در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آینده پیروز شود.

وی افزود: با وجود اینکه اتحادیه عرب چند بار مخالفت با این نقشه را ابراز داشته و آن را جنایت جنگی جدیدی دانسته است، اما فکر نمی کنم که می توانیم با یک موضع واحد عربی سخن بگوییم، زیرا برخی کشورهای عربی به ویژه کشورهای موسوم به "جبهه پایداری و مقابله" در اواخر دهه هفتاد قرن گذشته مثل سوریه و عراق و لیبی و الجزایر اکنون از مشکلات مختلفی رنج می برند. کشورهای دیگری نیز روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارند و برخی دیگر نیز گام های متفاوتی را در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم برداشته اند.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه عرب | اتحادیه کشورهای عربی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) کرانه باختری فلسطین بیشتر بخوانید... نشست ملی لبنان-فلسطین در محکومیت توطئه‌ الحاق کرانه باختری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه عرب اتحادیه کشورهای عربی رژیم صهیونیستی اسرائیل کرانه باختری فلسطین اتحادیه عرب اسرائیل کرانه باختری فلسطین کشورهای عربی کرانه باختری اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها
  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب