Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر طنز کرونا خبر داد.

احمدرضا احسانی شامگاه پنجشنبه ۱۲ تیرماه در آیین اختتامیه جشنواره مجازی سراسری شعر طنز کرونا در همدان، با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا فعالیت های مجموعه های فرهنگ و هنر به تعطیلی کشیده شد، اظهار کرد: بلافاصله شورای سیاست‌گذاری و نشست‌های هم اندیشی برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی، امیدبخشی و روحیه‌بخشی به جامعه، تلاش ما بر این بود که مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهیم و در این راستا چهار جشنواره کاریکاتور، شعر، استندآپ کمدی و قرآن و عترت برگزار شد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر از ابتدای اردیبهشت ماه منتشر شد، خاطرنشان کرد: ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هشت اثر در سالروز ولادت با سعادت امام هشتم(ع) به عنوان آثار منتخب، معرفی می شوند.

احسانی درباره فعالیت‌های کمیته فرهنگی طرح فاصله گذاری اجتماعی، یادآور شد: در این ایام بیش از ۱۴۰۰ اثر تولید و در فضای مجازی منتشر شد و استان همدان در این زمینه یکی از استانهای برتر بود.

وی از بازگشایی سینماها و مجتمع‌های فرهنگی خبر داد و افزود: سینماها روزانه با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مردم بوده و بازرسی‌های مداوم در حال انجام است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز بر تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کاهش فشارهای روانی حاکم بر جامعه در ایام کرونا تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی گفت: شاید ساعت‌ها جلسه و سخنرانی نتواند تاثیرگذاری یک اثر هنری را داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: هنر در عرصه‌های مختلف اثرگذار است و یکی از ابزار جنگ نرم در ابعاد مثبت و منفی، هنر است؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس، تلاش هنرمندان در حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ قابل مشاهده بود.

فلاحی با بیان اینکه هنر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، یادآور شد: در ایام شیوع کرونا و اضطراب مردم درباره این ویروس، یکی از اقداماتی که می‌تواند فشار روانی را کاهش دهد، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.
مسائل امروز جامعه به نقد هنرمندان نیاز دارد

دیگر نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه ما باید مورد نقد قرار بگیریم تا بتوانیم گام‌های بلند برداریم

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف هنرمندانه مطرح شود، اظهار کرد: مفاهیم مختلف با زبان طنز در شعر و نثر به خوبی بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر برای این است که مسائل جامعه را با بیانی شیرین به تصویر بکشد، یادآور شد: مسائل امروز جامعه نیازمند نقد هنرمندان است و همه ما باید مورد نقد بگیریم تا بتوانیم گام‌های بلند برداریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی نقد از قلبی پاک و برای رشد و بهتر شدن جامعه مطرح می‌شود، مورد پذیرش خواهد بود، گفت: مهمترین مسئله این است که انتقاد با انصاف همراه باشد.

وی افزود: همه ما موظفیم در مسیری حرکت کنیم که با خدا و مردم صادق باشیم چراکه هرجا انسان با انسانیت کار کند مشکلی پیش نخواهد آمد و فعالیت او هنرمندانه خواهد بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برخی کارها با خودبرتربینی انجام می‌شود، تصریح کرد: نوع تفکر بسیار مهم است و باید این را بدانیم که همه ما شبیه همدیگریم و تنها کارهای گوناگون انجام می‌دهیم و باید همگی تلاش کنیم که مشکلات اساسی را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کرونا در دنیا در حال نابود کردن اقتصاد است، یادآور شد: درآمد ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان از حامل‌های انرژی است، اما در ایام شیوع کرونا این میزان درآمد کاهش یافت.

حاجی‌بابایی همچنین تصریح کرد: اقتصاد اجازه نداد مردم در خانه‌های خود بمانند و در دنیا قوانین به ناچار رعایت نمی‌شود.

وی خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کرونا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری یادآور شد همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب در استان همدان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق و مهم مردم که جزو قوانین کشور ما نیز است رعایت عفاف و حجاب و حدود الهی در سطح جامعه است.

وی افزود: الحمدالله اکثریت جامعه بانوان ما عفیفه و محجبه هستند و بسیار هم رعایت می‌کنند اما متأسفانه تعداد کمی بی اطلاع هستند و نمی‌دانند پشت پرده بی‌حجاب دشمن برنامه‌ریزی کرده تا کانون خانواده‌ها را نابود و ویران کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی کانون خانواده‌ها و روابط اجتماعی از هم گسیخته شده است، گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه قانونی در سطح جامعه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم خود را در طرح عفاف و حجاب از شنبه ۲۵ فروردین انجام داده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: الحمدالله در این چند روز بانوان همدانی بسیار همراهی کرده‌اند و ما از مجموعه فراجا از همراهی بانوان و خواهران که نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این چند روز مشکلی از این بابت در همدان نداشتیم، بیان کرد: اما معدود افراد بسیار کمی در جامعه هستند که ما به آنها تذکر می‌دهیم و اگر نیاز باشد قطعاً اقدامات قانونی را با این افراد خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: ما در همدان هر کجا تذکر داده‌ایم بانوان ما رعایت کرده‌اند.

سردار امیری با بیان اینکه موضوع حجاب را باید به چند قسمت تقسیم کنیم، گفت: عده‌ای هستند که شاید حجاب را رعایت نکنند که با یک تذکر ما حل می‌شود این‌ها افرادی هستند که از پشت پرده بی حجابی‌ها و حرکات دشمن بی اطلاع هستند.

وی افرود: اما خیلی کم تأکید می‌کنم خیلی کم افرادی هستند که با حرکات دشمن حرکت می‌کنند و دنبال التهاب در جامعه و همسوی اهداف دشمن بوده که به طور قطع این افراد را زیرنظر داریم و برخورد لازم و قاطع را با آنها انجام خواهیم داد.

کد خبر 6080340

دیگر خبرها

  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی