Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@05:42:19 GMT

طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روی میز مجلس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۲۳۲

طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن روی میز مجلس

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک ماه است که بر روی آن کار می‌کنیم و در هفته آینده به عنوان طرح دو فوریتی به مجلس ارائه می‌شود تا وضعیت مسکن را به سرانجام برسانیم.

به گزارش فارس،  حسینعلی حاجی‌دلیگانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که مجلس یازدهم با توجه به شرایط مردم مجلسی خاص است، اظهار داشت: در این دوره از مجلس مردم انتظارات و توقعات بسیاری از آن دارند، امیدوار هستیم بتوانیم در این مقطع آن‌چه حق مردم است را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که‌ توقعات مردم از نمایندگان یا در چارچوب وظایف است یا خارج از آن افزود: بر اساس اصل ۷۱ تا ۹۹ قانون اساسی شرح وظایفی برای مجلس شورای اسلامی تعریف شده است، نمی‌شود از مجلس انتظار داشت که جایگزین قوه مجریه در انجام امور شود.

وی با بیان این‌که به دلیل تغییر در آئین‌نامه، زمان ابتدایی برای تشکیل کمیسیون‎ها حدود ۱۲ روز بیشتر از دوره‌های قبل طول کشید، گفت: در دوره‌های قبل در آئین‌نامه بحث امتیاز مطرح نبود و بر اساس سوابق افراد یک تقسیم کمیسیون انجام می‌شد و هیأت رئیسه با رایزنی این موضوع را به انجام می‌رساند.

ساماندهی مسکن با طرح دوفوریتی مسکن و اجاره‌بها

حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که در این مجلس نوع تحصیلات فرد و سوابق کاری مدیریتی و اجرایی در کمیسیون‌ها دخیل است، بیان کرد: کمیسیون‌ها از هفته قبل کار خود را آغار کردند در همین مدت بعضی از طرح‌ها مانند طرح مسکن و اجاره‌بها آماده شده است و حدود یک ماه است که بر روی آن کار می‌کنیم و در هفته آینده به عنوان طرح دو فوریتی به مجلس ارائه می‌شود تا وضعیت مسکن را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت مسکن حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد آن قیمت زمین است، باید راهکاری پیدا کنیم تا قیمت زمین پایین‌تر عرضه شود تا در موضوع مسکن اثرگذار باشد.

وی با اشاره به این‌که طرح شفافیت آرا در این مجلس هم ارائه شده و امیدوار هستیم که هر چه زودتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۲۳۵ تا ۲۳۸ آئین‌نامه مجلس رئیس جمهور و وزرا باید با درخواست نمایندگان برای اراده عملکرد و گزارش خود در راستای عمل به آنچه در جلسه رأی اعتماد به نمایندگان قول داده‌اند اقدام کنند، در ادامه پاسخ آن‌ها به کمیسیون ها ارجاع و بررسی می‌شود و بعد در صحن می‌آید و رأی‌گیری می‌شود و اگر در رأی‌گیری هر وزیری نمره قبولی آورد ادامه کار خود را می‌دهد و در غیر این صورت در قالب طرح استیضاح مراحل آن طی می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس بازار مسکن مجلس شورای اسلامی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است