Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:48:30 GMT

کنگره آمریکا طرحی جدید برای تحریم چین تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۳۶۱

کنگره آمریکا طرحی جدید برای تحریم چین تصویب کرد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجلس سنای آمریکا امروز (پنجشنبه) طرحی را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های سختگیرانه علیه برخی بانک‌های همکار با چین است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این تحریم‌ها علیه بانک‌هایی اعمال شده‌اند که آمریکا آن‌ها را به «تعدی به استقلال هنگ کنگ» متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح از حمایت قانونگذاران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نمایندگان نسخه موازی آن را چهارشنبه به تصویب رسانده بود.

این طرح در مجلس نمایندگان بدون رأی مخالف و در مجلس سنا به اتفاق آرا به تصویب رسید.

خبرگزاری فرانسه نوشته، دو روز بعد از اجرای قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط چین، مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا موافقت کرد که این طرح را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کند.

ترامپ در مورد تأیید و امضای این طرح صحبتی نکرده است.

«کریس وان هولن» سناتور دموکراتی که در پیشبرد این طرح همکاری کرده می‌گوید: «این یک لحظه اضطراری است. زمان‌بندی ما نمی‌تواند مهم‌تر (از این زمان) باشد.»

وی در صحن مجلس سنا گفت: «من امیدوارم رئیس‌جمهور ترامپ این (طرح) را فوراً امضا کند.»

چین در واکنش به این طرح ضمن هشدار به آمریکا گفته ایالات متحده باید دخالت در امور هنگ‌کنگ را متوقف کند. پکن همچنین گفته که این کشور «قاطعانه و نیرومندانه مقاومت می‌کند.»

پیش از این وبگاه شبکه خبری الجزیره، گزارش داده بود که آمریکا طبق قانونی روز دوشنبه لغو امتیازات ویژه هنگ‌کنگ را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا قصد دارد صادرات دفاعی به هنگ‌کنگ را قطع و دسترسی این منطقه به محصولات فناوری روز را نیز محدود کند.

قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ روز سه شنبه هفته جاری توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین با اتفاق آرا به تصویب رسید و روز چهارشنبه رسماً اجرا شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس گرجستانی قانون سزار سقوط ایرباس ایران دهه کرامت سایت غنی سازی نطنز کنگره آمریکا تحریم چین مجلس سنای آمریکا استقلال هنگ کنگ سیروس گرجستانی قانون سزار سقوط ایرباس ایران دهه کرامت سایت غنی سازی نطنز هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد

 «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک  ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن تر می کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: «ظرف چند ساعت آینده ما ارسال تجهیزات به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که این اقدام به طور مستقیم در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است، تصریح کرد: «همانطور که ماهها در مورد آن صحبت کرده ام، کمک به اوکراین بطور مستقیم به نفع امنیت ملی ایالات متحده است. اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، حرکت بعدی نیروهای روسیه می تواند حمله مستقیم به متحد ناتو باشد. اگر پوتین به متحد ناتو حمله کند، ما چاره ای جز کمک به آنها نخواهیم داشت.»

بایدن درباره کمک‌های آمریکا به اوکراین گفت: اوکراین اراده و توان پیروزی در جنگ در برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی کشورش به تل آویو نیز گفت: این کمک‌ها «به بازسازی دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.»

بایدن بدون اشاره به جنایات اسرائیل در غزه با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو گفت: آمریکا یک میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به غزه اختصاص می دهد و اسرائیل موظف است تحویل سریع آن را تضمین کند.

چند روز پس از تصویب لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان در مجلس نمایندگان، مجلس سنای این کشور نیز سه شنبه شب آن را تصویب کرد . این لایحه هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

رهبر اکثریت دموکرات های آمریکا پس از تصویب این لایحه در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا