Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:24:27 GMT

یکی از قدیمی ترین راهنمایان گردشگری ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۳۸۸

یکی از قدیمی ترین راهنمایان گردشگری ایران درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور خبر درگذشت این راهنمای پیشکسوت را تایید کرد. غفاری متولد سال ۱۳۲۲ در تهران بود که نخستین تور گردشگری خود را در سال ۱۳۳۸ مدیریت کرد و در تمام دوران زندگی اش تنها در این حرفه مشغول بود. او پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر عارضه قلبی و پس از تحمل بیماری، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرث غفاری داستان ورودش به حرفه راهنمای گردشگری را چنین روایت کرده بود: «عاشق حرفه‌ام هستم و در زندگی ام تا به‌حال به کار دیگری جز این کار مشغول نبوده‌ام. من در سال ۱۳۳۸ کارمند انجمن ایران و آمریکا بودم. در این انجمن به ایرانی ها انگلیسی و به آمریکایی‌ها فارسی یاد می دادم. یک بار کارمندان این مجموعه از من خواستند که دیدنی های تهران را به آن‌ها نشان بدهم. آن موقع مثل الان، هیچ بروشور، کتابچه و اطلاعات خاصی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران وجود نداشت. به‌ناچار از پدر و مادرم برای این کار کمک گرفتم، آن‌ها هم اطلاعات زیادی به من دادند. گروه را با خود به تماشای تهران بردم. این کار چنان تأثیری بر من گذاشت که از آن سال تاکنون شغل دیگری برای خود انتخاب نکرده‌ام.»

غفاری تاریخچه فعالیت رسمی راهنمای گردشگری در ایران را نیز چنین شرح داده بود: «اولین بار در سال ۱۳۴۳ پیش‌نویش اساسنامه مؤسسه آموزشی «آوای جلب سیاحان» نوشته و این مرکز آموزشی تأسیس شد. من هم به‌عنوان اولین کسی که در زمینه راهنمایی تورها فعالیت می کرد وضمناً کارمند هتل هم بود، به‌عنوان مشاور در این مؤسسه مشغول به‌کار شدم. در سال ۱۳۴۵ اولین دوره آموزش راهنمایان تور در مؤسسه آوای جلب سیاحان برگزار شد و اولین گروه فراگیران، کارت تورلیدری دریافت کردند، دوره‌ای که ما آن را گذراندیم، اسماً دوره‌ای ۹ ماهه بود ولی عملاً تا سال ۱۳۴۸ طول کشید و بعد از آن، شش ماه هم به‌طور رایگان به دور ایران سفر کردیم. با اتوبوس سفر می کردیم و در هر اتوبوس هم شش استاد ما را همراهی می کردند. در همین سال به ما کارت موقت راهنمایان دادند و در سال ۱۳۴۸ اولین کارت‌های رسمی ما صادر شد.»

به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسمی برای درگذشت کیومرث غفاری به صورت عمومی، برگزار نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: راهنمایان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حاجی زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری اسراییل و جبهه غربی غلبه کردیم

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفته در این مرحله از حمله به اسراییل، از موشک های خرمشهر،سجیل،شهید حاج قاسم،خیبرشکن و هایپرسونیک ۲ استفاده نکردیم.

به گزارش عصرایران، بر اساس روایت حسن عابدینی خبرنگار و مجری صداوسیما از دیدار اخیرش با سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی به مصاف دشمن صهیونیستی رفتیم. در این مرحله از موشک های خرمشهر،سجیل،شهید حاج قاسم،خیبرشکن و هایپرسونیک ۲ استفاده نکردیم.

سردار حاجی زاده افزود: در این مرحله باذن الله با توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری قرارگاه عبری و غربی غلبه کردیم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دسته‌گلِ وزیر خارجه برای سردار حاجی‌زاده (عکس) سردار حاجی‌ زاده: ارتش آمریکا چون می داند توان مقابله با قدرت ایران را ندارد، می گوید سرجنگ نداریم واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت
  • مجید راهب درگذشت
  • پدر گلاب ایران درگذشت
  • «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • ایران با موشک‌های قدیمی خود به اسرائیل ضربه زد
  • سردار حاجی زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری اسراییل و جبهه غربی غلبه کردیم
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و ناراحتی مردم (فیلم)