Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:26:49 GMT

مربای آلو سیاه خانگی + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۳۹۹

مربای آلو سیاه خانگی + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شما در این مطلب می توانید با دستور کامل تهیه این مربای خوشمزه آشنا شوید و آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلو سیاه خانگی

شکر: ۳ پیمانه
آب: ۱/۲ پیمانه
آب لیمو: ۱/۲ پیمانه
آلو: ۱ و ۱/۲ کیلو (هسته گرفته و چهار قاچ شده)

تهیه مربای آلو سیاه خانگی
برای شروع کار آلو‌ها را خیلی تمیز بشویید و آن‌ها را دو نیم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هسته آلو‌ها را با چاقو یا وسایل مخصوص این کار، دربیاورید و دور بیندازید. آلو‌ها را به قطعاتی درشت خرد کنید. آن‌ها را در ظرفی که اندازه مناسبی داشته باشد بریزید. شکر را روی قطعات آلو بریزید. ظاهرا به نظر می‌رسد مقدار شکر زیاد است، اما در واقع اندازه است. مخلوط شکر و آلو را داخل قابلمه‌ای بزرگ بریزید و آبلیمو و آب را به آن اضافه کنید. استفاده از آبلیمو بهترین راه برای حفظ pH مناسب و حفظ بیشتر مربا در شیشه است.

در ادامه مخلوط میوه و شکر را روی گاز گذاشته و بگذارید بپزد در حدی که شروع به جوش زدن کند. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بهم بزنید. با استفاده از دماسنج آشپزی مطمئن شوید که مربای شما در دمای جوش است، چون در این نقطه شروع به ژله‌ای شدن می‌کند. در این مرحله شما می‌توانید بخشی از مربا را با گوشتکوب برقی پوره کنید. انجام این کار کاملا اختیاری نیست و نیازی نیست حتما این کار را انجام دهید، اما برخی دوست دارند مربایی پوره شده داشته باشند.

در این مرحله مربا آماده است و می‌توانید آن را در شیشه‌های از قبل آماده شده بریزید. قابل ذکر است که شیشه‌های مربا از قبل با مایع ظرفشویی شسته شده و سپس در آب جوش جوشانده شوند تا به طور کامل استریل شوند. پس از ریختن مربا در شیشه هم می‌توانید شیشه‌ها را در آب جوش قرار داده و به طور کامل بجوشانید تا مربا کاملا هواگیری شود و بتوان برای مدتی طولانی آن را نگه داشت. در صورتی که قصد استفاده از مربا طی چند روز آینده را دارید نیازی به جوشاندن شیشه‌ها نیست. در صورتی که به این روش عمل کنید فقط می‌توانید مربا را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی شهر صنعتی البرز بازدید کرد و مشکلات و مسائل این واحد‌ها را مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار قزوین در ابتدا از شرکت دارو شیشه استان، تولید کننده انواع محصولات پوکه شیشه‌ای اعم از آمپول، ویال، کارپول و کارتریج بازدید به عمل آورد.

این مجموعه تولیدی با بهره گیری از ۵۰ خط تولید دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد پوکه شیشه دارو، توانسته همچنان مشتریان بازار داخلی و بین المللی خود را حفظ کند.

استاندار قزوین در ادامه سفر خود از مجموعه تولیدی کاشی و سرامیک الوند مستقر در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

این مجموعه تولید کننده کاشی دیوار، سرامیک کف پرسلان لعابدار، پرسلان تکنیکال، پرسلان شوگر افکت، قطعات دکوری پرسلان لعابدار فول پولیش در ابعاد مختلف است که با تولید ۳۰ هزار فرصت شغلی، سالانه ۷۲ میلیون متر مربع کاشی تولید می‌کند.

استان قزوین با دارا بودن یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی، از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی بهره‌مند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در دورود
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • روش های بازکردن قفل گوشی
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"